Nadruk op negatieve beweging....

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nadruk op negatieve beweging....

Er gaan nogal veel verhalen de ronde over deze manier van trainen.Positieven en negatieve.Was zelf afgelopen week es begonnen met deze vorm ter afwisseling.1 seconde positieve beweging en 6 ongeveer de negatieve beweging.Vond het heerlijk om zo es te doen.Maar lees nu her en der dat het niets toevoegd......wat is jullie ervaring en mening.

Ik voel meer spierpijn en tijdens het trainen voel ik de burn al snel....ik weet wel onderhand dat spierpijn niets zegt,maar de burn toch zeker wel??
    Ben benieuwd,en ach het gesprek is al boeiend

Ik ben het eens dat negatieve bewegingen de helft van een rep zijn, en je daardoor zeker je negatief niet moet rushen. Maar om er nou 6 seconden over te doen om een gewicht te laten zakken vind ik wel enorm overdreven.
    Broomstick_bodybuilding op insta
    F#CK heavy weights

Comment

Of het fysiek iets toevoegt laat ik in het midden. Denk echter dat het voor veel mensen wel psychologisch kan bijdragen
      http://www.body-supplies.nl

Comment

doggcrap
        Make it happen, shock everyone!

Comment

Iemand uit de gym bij mij zei eens dat hij door een maand lang te benchpressen met zo'n langzame negatieve beweging, hij 20KG erbij heeft kunnen gooien. Als ik weer een plateau raak dan ga ik dat eens proberen, ik ben erg benieuwd.

Sommige mensen laten die negatieve beweging ook zowat alleen door de zwaartekracht doen en daarmee mis je een aardig deel van je rep. Volgens mij wordt het echt onderschat.

Comment

Doe het altijd in mijn trainingen op 1 of meedere oefeningen (1 of 2 sets)
            maar 6 sec is overdereven.

Of het werkt of niet? Vraag het aan Dante of David Henry oftewel wat gip zegt.
            Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
            Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Vind het lekker om zo af en toe te trainen maar ben dan wel afhankelijk of ik en trainingsmaatje heb.

Comment

En doen jullie ook wel es omgekeerd,dus de positieve fase benadrukken,in enkele seconden of liever ram werk ?Ik houdt bij side raises en front ens wel zowiezo het gewicht ff een seconde vast alvorens ik weer afdaal naar benee

Comment

Dat mag ik hopen dat je dat doet anderes is het vrij zonde van je oefening.

trouwens is vasthouden positief of negatief of allebei niet?
                  Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
                  Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Originally posted by BlondSound View Post
                    En doen jullie ook wel es omgekeerd,dus de positieve fase benadrukken,in enkele seconden of liever ram werk ?Ik houdt bij side raises en front ens wel zowiezo het gewicht ff een seconde vast alvorens ik weer afdaal naar benee
                    Daar zie ik het nut niet van in. Dan kun je beter het gewicht verhogen, dan gaat het vanzelf wat langzamer.
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

Originally posted by Mvos View Post
                      Dat mag ik hopen dat je dat doet anderes is het vrij zonde van je oefening.

trouwens is vasthouden positief of negatief of allebei niet?
                      vasthouden is weer iets anders.. genaamd isometrische contractie. Positief is concentrisch en negatief excentrisch.
                      Ernstig noh!

Comment

Heb me hier sowieso nog nooit mee bezig gehouden. Positief doe ik iets sneller dan negatief, maar ik ga echt niet zitten tellen.
                        2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
                        14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
                        25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Haha ik denk teveel na vrees ik.Thx voor de reactie's.Vandaag schouders aan de beurt.....je weet wel die dingen net onder je oren....

Comment

Nooit van gehoord.
                            2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
                            14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
                            25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Mike Mentzer. Legde er de nadruk op dat je de reps langzaam uitvoert, zowel de positieve als de negatieve fase van de rep. En dat statics ook waardevol zijn.
                              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X