Wat vinden jullie ervan!?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat vinden jullie ervan!?

Hee BodynetPeople
    Ik ben 20 jaar en weeg zo'n 66 kilo, ben rond de 1.80/1.85 lang.
    Ik werk de hele week in de kassen, en dit dit mijn sport 'schema' (De fitnessdagen verschillen wel eens met zondag/maandag/dinsdag).

Maandag: Fitness
    Dinsdag:
    woensdag: Kickboksen
    Donderdag: Bodypump
    Vrijdag:
    Zaterdag: Kickboksen
    Zondag:Fitness

Als ik fitness train ik dag 1: Schouders borst tricep, buik
    Dag 2: Rug bicep, buik.
    (Benen pak ik donderdags met het bodypumpen mee).

En dit is wat ik gemiddeld op een dag eet:

6:30 - Half pak vla/ grote kop brinta
    9:30 - 8 witte boterhammen met kaas/pindakaas/kipfilet/ei/snijworst
    12:30 - 4 witte boterhammen pindakaas/kipfilet/kaas Banaan, appel
    15:00 mueslireep, liga, snicker (of n andere koek)
    18:00 Avondeten een vol bord (vlees, groentes, aardappels/macaroni/rijst)
    21:00 6 boterhammen pindakaas/ 500gram kwark.
    (Iemand tips hierop om aan te komen??)

Zijn die 2 dagen rust genoeg? Of zou ik aan 1 dag in de week rust genoeg hebben?
    Nu fitness ik 2 dagen, maar 3 dagen fitness in de week komt iets beter uit met me spiergroepen denk ik zelf..

Ook blijf ik bij veel oefeningen (Bankdrukken, shoulderpress) steeds op hetzelfde gewicht zitten. Ik blijf maar hangen en kan gewoon niet zwaarder, ook als iemand me meehelpt. Iemand tips?

Hopelijk hebben jullie wat nuttige informatie voor me?
    Groetjes!

Als je zwaarder gaat moet je niet meteen verwachten dat je evenveel reps kan als je vorige gewicht. Stel je gaat 5kilo omhoog met benchpress en je deed eerst 12 reps, is het niet gek dat je volgende gewicht ineens 8 reps doet. Dit moet je dan langzaam weer op bouwen naar 12 etc. Zolang jij je lichaam geen uitdaging geeft blijft hij wel lekker door pruttelen op die manier.

Het kan trouwens ook geen kwaad om even het voedingsschema excelsheet in te vullen!

Succes.
    Not with the lights on baby, i'm bulking.

Comment

20 jaar en 66 kilo is niet heel veel als ik dat vergelijk met mezelf, ben 15 jaar en weeg 74,5 kg.

Maar goed, ik heb zelf nog niet heel veel verstand over voeding + trainingsschema's, een vriend van me die dat wel heeft (ook lid op bodynet: Dexie) helpt me hierbij.

Zoals ik nu zie:

Witte boterhammen vervangen door volkoren, koeken eruit halen en die boterhammen met pindakaas naar eerder op de dag verplaatsen.

Dit is puur mijn kennis maar ik weet zeker dat mensen met veel kennis over het gebied van voeding etc. hier nog wel op terug zullen komen.

Pieter
      15 y/o - 74,7 kg - 10-12% bf

'When you want to succeed as bad as you want to breathe then you'll be succesfull'

Comment

Ik zou meer, en wat anders gaan eten als ik jou was. Inderdaad wit door volkoren brood vervangen. Als beleg, mager rundvlees en/of kipfilet. Die vla vervangen door magere yoghurt of melk. Koek eruit, allemaal suikers. Als je ei-eiwit lust, paar ei-eiwitjes toevoegen. En waarom in godsnaam 's avonds laat nog 6 boterhammen pindakaas naar binnenstampen. Pindakaas zitten goede vetten in ja, maar neem dan nootjes.

En vul idd het excelsheet in, want zo op het blote oog ist natuurlijk niks.

Comment

Originally posted by Prime View Post
          Als je zwaarder gaat moet je niet meteen verwachten dat je evenveel reps kan als je vorige gewicht. Stel je gaat 5kilo omhoog met benchpress en je deed eerst 12 reps, is het niet gek dat je volgende gewicht ineens 8 reps doet. Dit moet je dan langzaam weer op bouwen naar 12 etc. Zolang jij je lichaam geen uitdaging geeft blijft hij wel lekker door pruttelen op die manier.

Het kan trouwens ook geen kwaad om even het voedingsschema excelsheet in te vullen!

Succes.
          Bedankt voor je reactie!
          Met bijvoorbeeld bankdrukken, pak ik 20kg per kant, en dat doe ik 10 keer, dat gaat best.
          Maar pak ik 25kg per kant, dan heb ik er gewoon geen kracht voor, en ben ik blij als ik de 4keer haal, Daar blijf ik op steken helaas.

Originally posted by Pieternmgn View Post
          20 jaar en 66 kilo is niet heel veel als ik dat vergelijk met mezelf, ben 15 jaar en weeg 74,5 kg.

Maar goed, ik heb zelf nog niet heel veel verstand over voeding + trainingsschema's, een vriend van me die dat wel heeft (ook lid op bodynet: Dexie) helpt me hierbij.

Zoals ik nu zie:

Witte boterhammen vervangen door volkoren, koeken eruit halen en die boterhammen met pindakaas naar eerder op de dag verplaatsen.

Dit is puur mijn kennis maar ik weet zeker dat mensen met veel kennis over het gebied van voeding etc. hier nog wel op terug zullen komen.

Pieter
          Bedankt voor je reactie!
          Ik at altijd volkoren, maar wit is lekkerder xD .. Ik ga wel weer terug naar volkoren!
          66 kg is inderdaad ook niet heel veel.. ben best aan de dunne kant.

Comment

Bodypump is toch voor vrouwen ?

Comment

Jij ook bedankt voor je reactie!
              Koeken ga ik er ook uithalen, die vervang ik door noten of pindas?
              Die boterhammen in de avond, pak ik omdat ik savonds enorm veel honger heb. Is kwark of brinta in de avond wel okee?

Comment

Kwark in de avond is perfect. En eh, je kan wel brood eten in de avond, alleen lijkt mij juist niet te hachelen.

Comment

Er loopt van alles rond bij de Bodypump (ik doe het pas 3 weken)
                  Maar het varieert daar van Lekkere chicks, tot oudere huisvrouwen, En van 'Brede bobby's' tot aan gepensioeneerde mannen. Dus niet alleen voor vrouwen ;P

Comment

ben je goed bezig.?
                    hangt er vanaf wat je doelen zijn.

wil je groot worden = schema drastisch veranderen.
                    Chaka Chaka Boy

Comment

Originally posted by tommyzz View Post
                      ben je goed bezig.?
                      hangt er vanaf wat je doelen zijn.

wil je groot worden = schema drastisch veranderen.
                      Bedankt voor je reactie!
                      Ik wil niet persee echt Groot worden, iets groter mag wel. Maar ik wil vooral een beetje voller worden, dus niet dat ik van die dunne armen blijf houden
                      Het bodypumpen haal ik over een maand of 2 denk ik van mijn lijstje, en inplaats daarvan ga ik n dag extra fitnessen.

Om Echt Groot te worden, zou ik het kickboksen ook uit mijn schema moeten halen toch? Kickboksen is in ieder geval wel iets wat ik graag doe voor de fun.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X