Overtrainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Overtrainen

Hallo,

Heb klein vraagje

Hoe zie je dat je overtraind raakt en/of bent ?

Symptomen? blijvende spierpijn ofzoiets , vaak moe?

Dat vraag ik mij al een tijdje af.

Gr Roccie

Overtraining - Wikipedia, the free encyclopedia

Comment

Als je je bij de training goed voelt, als je op de dagen dat je rust gewoon fit en 'ready' voelt, dan ben je niet overtraint. Persoonlijk train ik 6x per week, de meeste zouden dit overtrainen noemen, maar iedereen heeft zijn/haar limiet. Vind de jouwe door te experimenteren. Zoiezo goed eten en slapen zodat je zoveel mogelijk kan trainen!

Comment

Ja daar heb je gelijk in tnx , voor iedereen anders goed eten en lekker 9u slapen en dan kijken.

Ik ga ook paar weken 6x trainen en anders naar 5

Comment

De frequentie waarmee je traint heeft niets te maken met overtraining.
          Dus degenen die zeggen dat 6x per week overtraining is, weten niet wat overtraining is

Volume, frequentie, voeding, intensiteit, rustdagen, slaap, stress, ... dragen bij tot overtraining.
          Je kan 2x per dag trainen (wat niet aan te raden is voor massa, maar wel nuttig voor gewichtheffen)
          Degenen die dat doen doen echter maar 1-2 oefeningen per training. Met misschien 20 reps totaal.
          Maar weer hoge intensiteit. Ze zullen ook veel eten (niet de ik-heb-bang-om-vet-te-worden types ). Kwaliteitsslaap.

Dus als je teveel niet goed doet, dan begin je langzaam aan met overtraining.
          6x per week trainen kan dus onder bepaalde condities..
          lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X