Clean bulk beginner tegenwerkend effect?!?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Clean bulk beginner tegenwerkend effect?!?

Ik was even op internet aan het kijken wat nou precies bulken betekend (ja meer eten dan je onderhoud maar niet teveel zodat je voornamelijk in spiermassa aankomt), maar was nieuwsgierig naar een bredere redenatie.

Nu vond ik het volgende stukje tekst, wat mij als beginner en cleanbulker, wat afschrikt:

'Een aggresieve bulk voor iemand die al veel spiermassa heeft opgebouwd zal alleen maar leiden in een grote hoeveelheid vettoename. Het tegenovergestelde is ook waar, een schone bulk wanneer je een beginner bent zal ook niet leiden tot enorme spiergroei.'

is hier ook maar iets van waar? of interpreteer ik de laatste zin gewoon niet goed..

Bulken | Bodybuilding (de site, de naam beloofd niet veel professionaliteit eigenlijk maar vooruit)

Originally posted by NickP View Post
    Ik was even op internet aan het kijken wat nou precies bulken betekend (ja meer eten dan je onderhoud maar niet teveel zodat je voornamelijk in spiermassa aankomt), maar was nieuwsgierig naar een bredere redenatie.

Nu vond ik het volgende stukje tekst, wat mij als beginner en cleanbulker, wat afschrikt:

'Een aggresieve bulk voor iemand die al veel spiermassa heeft opgebouwd zal alleen maar leiden in een grote hoeveelheid vettoename. Het tegenovergestelde is ook waar, een schone bulk wanneer je een beginner bent zal ook niet leiden tot enorme spiergroei.'

is hier ook maar iets van waar? of interpreteer ik de laatste zin gewoon niet goed..

Bulken | Bodybuilding (de site, de naam beloofd niet veel professionaliteit eigenlijk maar vooruit)

Clean bulk betekent volgens mij dat je dus al een laag VP hebt en zodanig gaat bulken om deze VP tijdens het bulk zo laag mogelijk te houden.. Iemand met een VP van 20% mag clean bulken wat het wil LoL

Comment

Wanneer je heel dun bent en je gaat 200 boven je onderhoud die je via een of andere formule hebt berekend is de kans heel groot dat je ver onder je onderhoud zit. Ik heb ook lange tijd veel te laag boven onderhoud gezeten (als het dan überhaupt wel boven onderhoud was). En dan is je progress heel langzaam

Comment

Nee man bulken is dat je veel koopt bij bol

Maar inderdaad gewoon best er boven gaan zitten wat optiflex ook zegt
        17 Jaar 190CM 76KG

Comment

ben 1,72 59kg toen ik begon en vp = 6% (18 jaar), onderhoud is 2600/2700 en eet nu 3300/3400 per dag tot nu toe 3 weken lang, dus 700 boven onderhoud zal wel genoeg zijn toch

Comment

Als je wilt clean bulken zou ik even op UD2.0 Bulk zoeken. Verder snap ik clean bulk niet echt. Waarom zou je je zelf in de bulk van alles onthouden, bewaar dat maar voor als je gaat cutten
            BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

UD2 bulk voor een beginner?? :P

Beste voor een beginner lijkt me om eerst uberhaupt het onderhoud op te gaan zoeken...

Begin met op onderhoud eten wat volgens een formule onderhoud is. Weeg jezelf elke week en kijk wat het met je doet. Verhoog/verlaag kcals naar verlangen en zoek op wat voor jou onderhoudsniveau zou zijn
              "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Oh beginner, niet eens op gelet :P Het kan wel hoor, volgens mij wordt UD2 beginners alleen afgeraden omdat je je echt 100% aan je voeding moet houden
                BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Nee UD2 is meer voor mensen die minimaal een half jaar ervaring hebben met fatsoenlijk eten en trainen en daarmee hun grenzen kennen en hun onderhoud op de proef hebben gesteld.

Volgens mij een van de eerste dingen in het boek

Zou het in ieder geval beginners echt niet aanraden :P
                  "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by Gus View Post
                    Als je wilt clean bulken zou ik even op UD2.0 Bulk zoeken. Verder snap ik clean bulk niet echt. Waarom zou je je zelf in de bulk van alles onthouden, bewaar dat maar voor als je gaat cutten
                    Originally posted by FitnessBoer View Post
                    UD2 bulk voor een beginner?? :P

Beste voor een beginner lijkt me om eerst uberhaupt het onderhoud op te gaan zoeken...

Begin met op onderhoud eten wat volgens een formule onderhoud is. Weeg jezelf elke week en kijk wat het met je doet. Verhoog/verlaag kcals naar verlangen en zoek op wat voor jou onderhoudsniveau zou zijn
                    Onderhoud weet ik inmiddels al, dat is met 3-4 x in de week trainen zo'n 2600/2700 kcal dus daar zit ik net iets meer dan 500 boven, maar ben wel benieuwd naar Gus zijn: waarom zou je je zelf in de bulk van alles onthouden???? Ik dacht om zo weinig mogelijk in vet aan te komen, maar wel genoeg om er voor te zorgen dat mijn lichaam genoeg kh ew en v heeft om spiermassa te bouwen. TOCH?? Zo niet hoor ik het graag van je want 3 weken zonder junkmeals was best pittig moet ik zeggen, tevens mn eerste bulk dus dacht dat ik me er wel redelijk strikt aan moest houden.

Als dit niet het geval is kan ik dus wel wat meer junkmeals er tussen proppen, dacht alleen dat dat mijn groei zou tegenwerken

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X