Duizeligheid

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Duizeligheid

Hey jongens, ik heb een vraag , misschien kan een van jullie het beantwoorden of heeft een van jullie het ooit gehad

Ik heb namelijk 90% van een dag altijd koude voeten en handen ook al is het 25 graden ,, het kan soms wel super warm zijn maar me handen en voeten zijn dan ijskoud
    En sinds 2-3 dagen geleden voel ik me ook duizelig worden op bepaalde tijdstippen van een dag

Weet iemand hoe dit komt?

Meer eten denk ik.
    17 Jaar 190CM 76KG

Comment

Winterhanden en voeten?
      Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

Koude handen en voeten zijn meestal het gevolg van een slechte doorbloeding. Sport kan die doorbloeding vaak aanzienlijk verbeteren.
        Duizeligheid kan allerlei oorzaken hebben waarvan de meeste zeer onschuldig zijn, zoals een verkoudheidje, vermoeidheid of te weinig eten. Als je jouw klachten niet vertrouwd, of wanneer ze blijven aanhouden, is een bezoek aan de huisarts zeker aan te bevelen.

Comment

geen idee,, maar voor mn diet had ik dat niet, toen ik nog best dik was had ik het altijd warm,, nu heb ik zwz altijd koude handen en voeten, 90% van de dag, en soms kan het wel 20 graden zijn maar ik heb het koud -.- :S

Comment

Originally posted by arturiano View Post
            Hey jongens, ik heb een vraag , misschien kan een van jullie het beantwoorden of heeft een van jullie het ooit gehad

Ik heb namelijk 90% van een dag altijd koude voeten en handen ook al is het 25 graden ,, het kan soms wel super warm zijn maar me handen en voeten zijn dan ijskoud
            En sinds 2-3 dagen geleden voel ik me ook duizelig worden op bepaalde tijdstippen van een dag

Weet iemand hoe dit komt?
            Het kan met zoveel zaken te maken hebben.

Misschien eet je te weinig?
            Misschien is je perifere circulatie niet helemaal lekker door allerlei factoren: genetische aanleg (komen er bepaalde aandoeningen met deze symptomen voor in je familie?), risicofactoren (roken, diabetes, te hoog cholesterol? etc.)

Ikzelf heb dit ook altijd het koude handen, voeten gebeuren. Dan ineens krijg ik soms hele warmen handen. Dan ze gewoon rood worden. Soms jeukt het ook. In de winter heb ik gauw gevoelloze handen en het idee dat me vingers bevriezen en dat is pijnlijk. Ik ben er mee naar de ziekenhuizen geweest en niemand kon mij precies vertellen wat het is/was. De een dacht winterhanden of de ziekte van Raynaud. Gezien de symptomen die ik beschrijf vermoed ik dat ik de "ziekte van Raynaud" heb en dat is op zich een onschuldigde aandoening, maar hooguit vervelend.

Goed voordat je nu denkt aan een aantal ernstige onderliggende zaken die ten grondslag zouden kunnen liggen aan je koude handen zal het hoogstwaarschijnlijk iets onschuldigs zijn, zoals bij mij.

Even een kanttekening: De rest van me lichaam is dan wel vaak goed warm en ik ben altijd de eerste die met een rooie kop en een bezweet voorhoofd in de lokalen zit. En zeker tijdens het eten schiet mijn temperatuur altijd omhoog. Ik weet niet hoe dat verder bij jou zit?

En je duizeligheid kan ook allerlei oorzaken hebben. Word je toevallig "duizelig" als je net opstaat, dat is namelijk fysiologisch/normaal.
            Last edited by Iron Mind; 15-06-2013, 13:38.
            "Straight outta gym"

Comment

Ja ik rook niet en drink niet dut dat is niet mijn probleem, en ik ben juist niet zoals jou jij hebt het heel snel warm, maar ik blijf het juist koud hebben ,, soms heb ik het ook warm maar meestal als mensen met een t-shirt naar buiten gaat dan blijf ik het koud hebben. en over duizeligheid het kwam opeens 2 dagen geleden het is niet met te snel opstaan want dat heb ik altijd wel gehad ,, maar het komt opeens toevallig het kan zo uren duren maar ook even en soms dagen heb het nu al 2 dagen :S en over mijn eten
              Mijn eten die ik at was
              8 Sneetjes volkoren brood per dag met 4 sneetjes 1x beleg kipfilet 2 sneetjes sandwichspreaad 2 jam
              Avond eten: meestal 50-70 gram ongekookt rijst miss minder plus 150 gram kip met groentes
              tussendoor : fruits 2-3 fruitstukken per dag meestal 2 appels
              na het trainen eet ik nog 250 gram magere kwark

Dit ism eer informatie

Comment

Aan de hand van de informatie die jij beschrijft zou het misschien met je schildklier te maken kunnen hebben en is het niet per se je circulatie die je enkel koude handen geeft, aangezien je klaagt het in z'n geheel koud te hebben. Toch?

Ik adviseer je dan ook een huisarts te contacteren en je klachten aan hem/haar te beschrijven (met evt. het verzoek een bloedonderzoek te laten uitvoeren en je schildklierhormonen te laten testen.)
                "Straight outta gym"

Comment

Je heb mij al een keer verteld dat schildklierafwijkingen in je familie voorkomen Arthur. Toen de tijd tegen je gezegd als je daar uitsluitsel over wil, moet je naar een arts gaan.

Comment

Originally posted by Iron Mind View Post
                    Het kan met zoveel zaken te maken hebben.

Misschien eet je te weinig?
                    Misschien is je perifere circulatie niet helemaal lekker door allerlei factoren: genetische aanleg (komen er bepaalde aandoeningen met deze symptomen voor in je familie?), risicofactoren (roken, diabetes, te hoog cholesterol? etc.)

Ikzelf heb dit ook altijd het koude handen, voeten gebeuren. Dan ineens krijg ik soms hele warmen handen. Dan ze gewoon rood worden. Soms jeukt het ook. In de winter heb ik gauw gevoelloze handen en het idee dat me vingers bevriezen en dat is pijnlijk. Ik ben er mee naar de ziekenhuizen geweest en niemand kon mij precies vertellen wat het is/was. De een dacht winterhanden of de ziekte van Raynaud. Gezien de symptomen die ik beschrijf vermoed ik dat ik de "ziekte van Raynaud" heb en dat is op zich een onschuldigde aandoening, maar hooguit vervelend.

Goed voordat je nu denkt aan een aantal ernstige onderliggende zaken die ten grondslag zouden kunnen liggen aan je koude handen zal het hoogstwaarschijnlijk iets onschuldigs zijn, zoals bij mij.

Even een kanttekening: De rest van me lichaam is dan wel vaak goed warm en ik ben altijd de eerste die met een rooie kop en een bezweet voorhoofd in de lokalen zit. En zeker tijdens het eten schiet mijn temperatuur altijd omhoog. Ik weet niet hoe dat verder bij jou zit?

En je duizeligheid kan ook allerlei oorzaken hebben. Word je toevallig "duizelig" als je net opstaat, dat is namelijk fysiologisch/normaal.
                    Mijn vriendin heeft precies het zelfde, moet binnenkort weer naar het ziekenhuis voor nieuwe onderzoeken.. ze hebben laatst bij haar al een stukje van haar vinger afgehaald om te onderzoeken, ze gooien het heel gemakkelijk op winterhanden/voeten.. terwijl ze er soms heel veel last van heeft, soms heeft ze bijvoorbeeld 3 ijskoude vingers en ook nog eens 2 super warme tegelijkertijd, rare vlekjes.. pijnlijke plekken, pijn als ze kracht moet zetten.. hele jaar door heeft ze wel iets aan haar handen en voeten.. sowieso zijn ze vrijwel altijd ijskoud.

In het ziekenhuis weten ze het vaak ook niet.. op een gegeven moment stonden er 6 "experts" om haar heen in het ziekenhuis rare termen uit te kramen en geen één van hun wist het zeker... dan toch maar een stukje huid onderzoeken waar achteraf geen donder uitkwam..ja winterhanden & voeten.. winterhanden komt wel voor bij mijn vriendin in de familie maar de symptomen zijn echt niet van gewoon winterhanden.

Heb je veel aan, ziekenhuizen.
                    Last edited by jobr; 15-06-2013, 14:17.
                    SUFFER THE PAIN OF DISCIPLINE OR SUFFER THE PAIN OF REGRET

Comment

Originally posted by jobr View Post
                      Heb je veel aan, ziekenhuizen.
                      Het menselijk lichaam is een fascinerend iets en men weet simpelweg nog niet alles over allerlei ziektes/aandoeningen. De medische wereld staat op bepaalde fronten nog in de kinderschoenen net als dat wij allemaal nog steeds niet allemaal op waterstof rijden als brandstof voor onze auto's. Het wordt allemaal "beter" tot die tijd dienen we te accepteren dat voor bepaalde fenomenen nog geen oorzaak en/of behandeling te vinden is. Hoe vervelend dat ook is..
                      "Straight outta gym"

Comment

Maar is dat erg wat jullie zeiden over schildklier problemen?
                        Heeft dat een bepaalde gevolg ofzo, ( Snel aankomen bijv? )

Comment

Als je schildklier bijv. té traag werkt verbruikt je lichaam minder kcal in rust, waardoor je dus eerder vet opslag zou kunnen krijgen, maar dat is niet de grootste zorg voor je.

Schildklierafwijkingen kunnen namelijk veel ergere problemen veroorzaken dan enkel vetter worden, goed. Dat is allemaal doemdenken natuurlijk, maar enkel om even de noodzaak van je huisartsen bezoek te benadrukken .
                          "Straight outta gym"

Comment

Naar de huisarts gaan en die zal de antwoorden hebben je vragen.

Comment

Ja ik zal maandag ochtend een afspraak maken ,, en over schildklier problemen Aldo niemand heeft het ooit in onze familie gehad en me moeder kreeg het pas op haar 50e ongeveer, dus zou het dan ook erfelijk kunnen zijn,, ze heeft er nooit last va ngehad alleen na haar 50e jaren,,
                              En kan zo'n schildklier probleem zomaar komen, want heb het echt nooit last van gehad behalve gister ,, was ik al beetje licht in me hoofd toen ben ik ook nog es 3x achter elkaar in breakdance gegaan en toen werd ik helemaal duizelig zou het daar ook door kunnen komen,,
                              Heb 2-3 maanden geleden ook bloedgeprikt en toen bleek alles normaal te zijn L

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X