Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Deloaden is zeker aan te raden bij programma's waar je elke training verhoogt. Geeft je lichaam de tijd om te herstellen, zodat je weer lekker door kan knallen. Waarom? Op een gegeven moment loop je gewoon vast (je kan niet van 50kg 5x5 naar 200 5x5 gaan in een ruk), elke training word zwaarder en je vraagt je af of je de volgende training wel gaat halen. Lekker deloaden dan!
Niet de bedoeling om helemaal niets te doen, maar werkt vooral aan je lifts (ik zou zeggen 40% a 50% van 1rm), stretchen en mobiliteit. In bepaalde schema's zoals wendler 5/3/1 zit zo een week al standaard ingecalculeerd.
"Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****
Ik doe nu zo'n 4 a 5 weken denk ik stronglift 5 x 5, en heb het idee dat ik misschien 80 niet haal (kom van 50) kan ik het de komende week dan proberen en als dat niet lukt die training daarna deloaden dus 50/60 kg ofzo pakken? En na die deload week zou het me theoretisch dus wel lukken die 80 kg.. toch?
Ah, stronglifts. Daar weet ik wel wat van. Bij stronglifts gaan ze ervan uit dat je moet blijven raisen met 2,5kg (en 5kg), tot je niet meer kunt. En met niet meer kunnen is als je een gewicht 3x niet hebt gehaald. Dus in jouw geval:
Maandag: 5x5x80 niet gehaald
Woensdag: 5x5x80 niet gehaald
Vrijdag: 5x5x80 wel gehaald -> volgende training 5x5x82,5
Of
Vrijdag: 5x5x80 niet gehaald -> deloaden
Wat je dan doet volgens stronglifts is:
(stap 1) Met minder gewicht verhogen: In plaats van 2,5kg omhoog per keer 1,2kg omhoog. De eerstvolgende training doe je dus 5x5x81,5kg
(stap 2) Deloaden: Neem een percentage van je lifts (zou zeggen 10 - 15%) af en begin opnieuw. Dus de eersvolgende training doe je +/- 5x5x70kg bij een percentage van 10%.
Als je dan vanaf 5x5x70 weer doorknalt en je loopt bijvoorbeeld vast op 5x5x100 ga je weer deloaden. Dan begin je weer met 5x5x90 en knal je weer door. Loopt je dan weer vast op laat maar zeggen 5x5x110 ga je setjes aanpassen. Er word aangeraden om je setjes aan te passen na twee keer deloaden.
Je veranderd je reprange van 5x5 naar 3x5. Dan ga je dus 3x5x110 doen en de gewichten elke training weer met 2,5kg verhogen (of met lagere gewichten zoals in stap 1). Loop je dan vast op 3x5x120 (voorbeeld) dan schakel je over op 1x5. 1x5x120 verhogen tot je niet meer kunt.
Let wel op: Pas na twee keer deloaden op 5x5 overschakelen naar 3x5, dan weer twee keer deloaden en dan overschakelen naar 1x5 en dan weer twee keer deloaden.
Als je dan 1x5 niet meer kunt verhogen, ben je volgens stronglifts klaar voor een advanced schema zoals madcow.
Mooi he, als alles al vast ligt in je schema . En ga nu maar het boek lezen, daar stond dit ook allemaal in
"Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****
Ah, stronglifts. Daar weet ik wel wat van. Bij stronglifts gaan ze ervan uit dat je moet blijven raisen met 2,5kg (en 5kg), tot je niet meer kunt. En met niet meer kunnen is als je een gewicht 3x niet hebt gehaald. Dus in jouw geval:
Of
(stap 1) Met minder gewicht verhogen: In plaats van 2,5kg omhoog per keer 1,2kg omhoog. De eerstvolgende training doe je dus 5x5x81,5kg
(stap 2) Deloaden: Neem een percentage van je lifts (zou zeggen 10 - 15%) af en begin opnieuw. Dus de eersvolgende training doe je +/- 5x5x70kg bij een percentage van 10%.
Als je dan vanaf 5x5x70 weer doorknalt en je loopt bijvoorbeeld vast op 5x5x100 ga je weer deloaden. Dan begin je weer met 5x5x90 en knal je weer door. Loopt je dan weer vast op laat maar zeggen 5x5x110 ga je setjes aanpassen. Er word aangeraden om je setjes aan te passen na twee keer deloaden.
Je veranderd je reprange van 5x5 naar 3x5. Dan ga je dus 3x5x110 doen en de gewichten elke training weer met 2,5kg verhogen (of met lagere gewichten zoals in stap 1). Loop je dan vast op 3x5x120 (voorbeeld) dan schakel je over op 1x5. 1x5x120 verhogen tot je niet meer kunt.
Let wel op: Pas na twee keer deloaden op 5x5 overschakelen naar 3x5, dan weer twee keer deloaden en dan overschakelen naar 1x5 en dan weer twee keer deloaden.
Als je dan 1x5 niet meer kunt verhogen, ben je volgens stronglifts klaar voor een advanced schema zoals madcow.
Mooi he, als alles al vast ligt in je schema . En ga nu maar het boek lezen, daar stond dit ook allemaal in
Holy shit. Je bent in vorm ouwe. Wijze woorden van Nocer
Zou het inderdaad alleen bij dat soort trainingen doen waarbij je jezelf forceert te verhogen. Bij een ander type opbouw verhoog je meestal pas als je eraan toe bent, dus wanneer je je sets volledig af kunt maken. Dan is het imo een beetje onzin te deloaden.
Wat betreft StrongLifts, let op dat je niet "bang" wordt voor de gewichten. Is een mentale kwestie vaak als je vastloopt. Gewoon volle bak gaan. Bij squat scheelt ademhaling trouwens best veel, hou dat in de gaten.
Of
Thanks voor de info!
Heb het boek niet gelezen helaas, wel informatie er over gelezen maar snap dat ik hierbij essentiële informatie mis over bijvoorbeeld het deloaden wat je net uitgelegd hebt.. Welk boek hiervan bedoel je ? ik heb wel het e-book van advanced stronglifts van elliot hulse.
Leuke verrassing over deze kortere vorm. Kun je ons vertellen wat je praat / schrijft over? Heeft elke info. over deze kortere vorm zijn geplaatst vóór (en ik net gemist)?
Leuke verrassing over deze kortere vorm. Kun je ons vertellen wat je praat / schrijft over? Heeft elke info. over deze kortere vorm zijn geplaatst vóór (en ik net gemist)?
Ben blij dat je post zo goed bij mij, weet jij misschien waar de supermarkt is? weet jij vast meer over dan ik, kan ik vanavond nog reclame-artikelen halen voor ik net gemist
Sex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
Parasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
Shuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
Comment