Aan een stuk door bulken?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aan een stuk door bulken?

Hallo,

mijn doel is om van 75 kilo naar 95 kilo te groeien. Ik zit nu op de 87 en moet zeggen dat ik qua spieromvang bij lange na nog niet tevreden ben. Ik natuurlijk wel een heel duidelijk verschil, maar op m'n buik is er ook wel wat aan vet bijgekomen.

Nu is mijn vraag dus: Is het wel verstandig om aan één stuk door tot de 95 kilo te bulken om dan vervolgens weer een aantal kilo te verliezen om het vet kwijt te raken, en dan weer opnieuw te bulken? Of kan je dit beter in etappes aanpakken?

Ligt er een beetje aan hoe je voeding eruit ziet... Lijkt me niet handig om naar de 95 te gaan met 20 kilo vet.
    Superbia in Proelio

Comment

ik doe het ook :P wat is je lengte? ik zit nu op iets van 88,5.
      Ik kijk ff hoe het eruit ziet als ik 90 ben, als ik mijn vet acceptabel vind ga ik door naar 95 en dan wssl beetje cutten. daarna weer bulken
      Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
      Doel eind 2015: 100kg
      http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

Ik zou het in 'etappes' doen. Anders ben je zometeen een half jaar aan het cutten en dat wordt je flink zat na een tijdje. bovendien zet je minder snel vet aan als je al een laag vetpercentage hebt. Mijn advies zou zijn: nu al gaan cutten en daarna bulken.

Comment

Wat is je VP?

Comment

Redelijk clean hoor, wel ongeveer 4500 kcal per dag. Ben dan ook een ectomorph van de eerste orde. Heb het excel schema zo niet bij de hand, maar daar heb ik vrij veel aandacht ingestopt en het zit nu vast in mn hoofd. Op mn avond eten na (waar ik wel altijd 300 gr rund of kip binnen probeer te krijgen, anders aangevuld met whey) is het elke dag vrijwel hetzelfde.

140 gr brina
            20 gr whey
            800 ml halfvolle melk

4 volkoren boterhammen met 75 gr. kipfilet en 30 gr. pindakaas
            1 banaan
            500 ml halfvolle melk

2 volkoren boterhammen met 30 gr. pindakaas
            100 gr. ongezouten cashews

avond eten verschilt dus, probeer het zo gezond mogelijk te houden (zilvervlies rijst, aardapplen, volkoren pasta of meergranen wraps) zo min mogelijk suikers in eventuele sauzen en 300 gr vlees/kip.

als PO-WO neem ik 50 gr. brinta, 50 gr. dextrose en 35 gr. whey. (op niet trainingsdagen wel deze shake zonder dextrose) en nog een banaan. En voor het slapen nog een bakkie kwark.

Is zover ik weet dus aardig clean, af en toe een snackie en een biertje daargelaten. Maar ook daar houdt ik dan rekening mee door een aantal kh weg te laten.

Al met al zit ik dan op 4000-4500 kcal per dag...

Maar die 12 kilo is zover ik het in de spiegel kan zien echt niet een en al vet hoor Natuurlijk zit er wel meer op mijn buik dan aan het begin maar met de winter voor de deur is dat nu echt geen probleem.
            Last edited by Larsson; 14-10-2013, 13:10.

Comment

Winter komt eraan. Lekker doorgaan tot maart april totdat je tevreden bent. Daarna nog ruime tijd om die overige paar kilo's eraf te werken. Voeding zit er verder ook goed uit.
              Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

VP kan ik niet meten in deze bagger sportschool. Binnenkort verwacht ik te verhuizen dus dan eens even een goede check-up laten doen.

Ik ben trouwens 1.93. Was dus eerst best wel mager, maar ben nu echt nog niet tevreden, aan de andere kant wil ik inderdaad ook niet als walrus eindigen...

Maar als ecto gaat cutten ook makkelijker heb ik gelezen?

Comment

Ik zou als ik jou was alles toch weer eens in een voedingsschema posten,want op het 1 e gezicht zit je te hoog in kcal en zeker in vetten.

4500 kcal per dag is erg veel en zoals dynamix aangeeft,wordt het straks erg zwaar om te cutten en raak je nog gedemotiveerd ook
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

zal dan wel meevallen toch met hoe vet je bent als je 1.93 bent? Wij kunnen zo niet zeggen of je moet cutten aangezien we niet zien hoe je dr uit ziet :P
                    Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
                    Doel eind 2015: 100kg
                    http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

Nee begrijpelijk. Ik ben ook zeker niet vet, het is puur m'n buik waar wat op zit. Geen defenitie van de buikspieren zichtbaar zolang ik niet aanspan. Zal binnenkort wel een foto maken, anders schiet het inderdaad ook niet op

Comment

Beetje lastig advies geven zonder indicatie van je VP. Boven de 18-20% sowieso cutten zou ik zeggen. Onder de 12-13% bulken, alles ertussenin is kwestie van voorkeur m.i.

Comment

18 tot 20 is wel hoog hoor Emilio. Ik wil zelf nooit boven de 13-14 zitten
                          'Aut Viam Inveniam, Aut Faciam'

Comment

Klopt toch netjes met mijn verhaal dan?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X