waarom is bulken goed ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• waarom is bulken goed ?

hallo .
    ik lees hier net op de site dat vet nooit om kan gezet worden in spieren maar waarom dan bulken daar verzwaar je toch ook van ?

ja meer gewicht helpt je bij optrekken want je bent zwaarder dus wordt je sterker, helpt ook bij squatten, deadlift etc.

Maar cleanbulk is ook goede optie.

Comment

Originally posted by strongquick View Post
      ja meer gewicht helpt je bij optrekken want je bent zwaarder dus wordt je sterker, helpt ook bij squatten, deadlift etc.

en wat is dat dan want bij nog maar juist bezig met fitness en ben op zoek wat het beste is voor mij om wat breeder te worden

Comment

Je bulkt ( eet boven je onderhoud) om meer spier aan te maken.
        Als jij cut ( onder je onderhoud eet) zal je afvallen en kun je dus geen spier aanmaken.

je zorgt met het bulken dat je lichaam genoeg eiwitten, vetten ,en koolhydraten ect binnenkrijgt zodat er genoeg voedingsstoffen zijn om je te laten bewegen, horen, kijken, ect.
        en als er dan nog genoeg voedingstoffen over zijn zul je ook spier aanmaken.

natuurlijk zul je ook wat vet aanmaken , dat is niet te voorkomen maar kun je wel beperken door gezond te eten.

hierna ga je cutten ( zoveel mogelijk vet kwijtraken zonder spier te verliezen)
        hierbij verlies je ook wat spier maar dat is ook weer te beperken door gezonde voeding en niet te snel te willen afvallen.

en vervolgens begin je weer opnieuw.

lees even de stickies op de site door het is duidelijk uitgelegd, als je dan nog vragen hebt kan je ze altijd stellen.
        Een doel zonder een plan is slechts een wens.

Succes is het vermogen om keer op keer te falen zonder daarbij je enthousiasme te verliezen.

Comment

en waar dit op slaat?
          Een doel zonder een plan is slechts een wens.

Succes is het vermogen om keer op keer te falen zonder daarbij je enthousiasme te verliezen.

Comment

Ik doe een gok

Comment

Je bent hoogstwaarschijnlijk nog een beginner qua trainen. Als beginner kun je de eerste 3-6 maanden vaak door op behoefte te eten en voldoende eiwitten binnen te krijgen zowel vet verliezen als spiermassa en kracht opbouwen in eenzelfde periode.

Technisch gezien kun je vetmassa niet converteren naar spiermassa omdat beiden totaal andere bouwstenen hebben. Wel kan de energie die vetmassa kan leveren gebruikt worden als energiebron, waardoor er meer energie / bouwstoffen die je binnenkrijgt met voeding gebruikt kunnen worden voor spieropbouw. Dus het een omzetten in het ander kan niet, maar indirect speelt het wel een rol.

Na een tijdje als je vet% lager is en je spiermassa ook al wat is toegenomen, wordt het steeds lastiger om spiermassa op te bouwen terwijl je op behoefte eet. Door op dagen dat je traint dan een 400-500 kcal meer te eten, geef je je lichaam de extra energie/bouwstoffen die het nodig heeft om spiermassa op te bouwen.

Je kan ook op rustdagen 500 kcal meer eten dan je behoefte is. Vooral als je vet% erg laag is en je vindt het niet erg als deze wat stijgt, is dit aan te raden. Je zult dan wellicht nog iets sneller vooruitgang boeken (met als nadeel dat je ook een groter aandeel vet aankomt).

Heb je hier iets aan?
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                Je bent hoogstwaarschijnlijk nog een beginner qua trainen. Als beginner kun je de eerste 3-6 maanden vaak door op behoefte te eten en voldoende eiwitten binnen te krijgen zowel vet verliezen als spiermassa en kracht opbouwen in eenzelfde periode.

Technisch gezien kun je vetmassa niet converteren naar spiermassa omdat beiden totaal andere bouwstenen hebben. Wel kan de energie die vetmassa kan leveren gebruikt worden als energiebron, waardoor er meer energie / bouwstoffen die je binnenkrijgt met voeding gebruikt kunnen worden voor spieropbouw. Dus het een omzetten in het ander kan niet, maar indirect speelt het wel een rol.

Na een tijdje als je vet% lager is en je spiermassa ook al wat is toegenomen, wordt het steeds lastiger om spiermassa op te bouwen terwijl je op behoefte eet. Door op dagen dat je traint dan een 400-500 kcal meer te eten, geef je je lichaam de extra energie/bouwstoffen die het nodig heeft om spiermassa op te bouwen.

Je kan ook op rustdagen 500 kcal meer eten dan je behoefte is. Vooral als je vet% erg laag is en je vindt het niet erg als deze wat stijgt, is dit aan te raden. Je zult dan wellicht nog iets sneller vooruitgang boeken (met als nadeel dat je ook een groter aandeel vet aankomt).

Heb je hier iets aan?
                heb hier heel veel aan want wist niet meer wat doen met die voeding schema's enzo en ik ben nu nog maar 1 week bezig met fitness maar wil proberen om zo goed en snel mogelijk vooruitgang te boeken . maar moet ik dan gewoon blijven verder eten zoals nu of heb ik wel een schema nodig om gezond enzo te eten ?

Comment

Originally posted by Pren View Post
                  "Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated."

Comment

Haha en het extra spieraanmaak verhaal eigenlijk klopt niet wat ik zei maar meer massa is wel handiger voor oefeningen. Natuurlijk gaat het om dat je veel eten binnen krijgt.
                    Last edited by strongquick; 19-10-2013, 18:21.

Comment

Haha en het extra spieraanmaak verhaal eigenlijk klopt niet wat ik zei maar meer massa is wel handiger voor oefeningen. Natuurlijk gaat het om dat je veel eten binnen krijgt.
                      Eigenlijk klopt het nog steeds niet.
                      Meer massa is niet handiger voor oefeningen, en het gaat er ook niet om dat je veel eten binnen krijgt.

Laten we het erop houden dat het er om gaat, dat je de juiste hoeveelheid binnenkrijgt?
                      En dan meteen maar in de juiste KEV verhouding ook.

Comment

Bulken is een grote overschot aan kcal koolhydraten vetten en eiwit
                        cleanbulk is een over schot van rond de 500 kcal aan meestal eiwit en wat koolhydraten.. Ben zelf een groot voorstander van zware bulk omdat ik daar veel ervaring mee heb...veel mee trainen met je bulk gewicht.. Word je sterker en du ooks ook groter.. Natuurlijk met het cutten zo langzaam en schoon mogelijk afvallen.. Succes !

Comment

Leroy, als je zoals jij wedstrijden draait snap ik dat een echte bulk de voorkeur kan hebben, maar daarnaast zou ik niet zo snel iemand aanraden het niet clean te doen. Dan sta je er de meeste tijd verre van optimaal bij, werkt niet motiverend en of nou zoveel meer oplevert is nog maar de vraag.
                          Bij wedstrijden wil je pieken, maar recreatief wil je er gewoon goed uitzien: ander doel - andere aanpak.

Comment

Nou het lijkt mij juist ideaal om zo lean mogelijk te blijven; ook als je wedstrijden draait. Dat scheelt je uiteindelijk een x aantal weken cutten. In die tijd dat je niet hoeft te cutten kan je groeien. Een Win, win situatie dus.

Je kan je lichaam niet forceren meer spiermassa aan te zetten door simpelweg meer kcal te blijven eten. Er is een zeker omslagpunt dat meer kcal toevoegen je enkel meer vetopslag gaat opleveren. Hoeveel kcal jij boven onderhoud kan gaan zitten om optimaal te groeien en minimaal vet te worden zal per individu verschillen uiteraard.

Kortom een "echte" bulk is overrated en totaal onnodig. Lees +500kcal boven onderhoud is naar mijn mening onzin om dat structureel binnen te krijgen 7dagen per week, mits je hier geen ervaring mee hebt. Zou je niet vet(ter) worden met dit overschot dan schat je je behoefte simpelweg te laag in.
                            "Straight outta gym"

Comment

'Echte bulk' is leuk voor mensen die bijna niet kunnen aankomen, en die heel makkelijk vet verliezen. Maargoed, dat is maar een heel klein percentage mensen
                              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X