Vetpercentage omlaag halen, en grotere spieren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vetpercentage omlaag halen, en grotere spieren

Hallo allemaal,

ik ben André ik ben 16 jaar en doe nu al ongeveer 2 maanden aan aan fitness (serieus) want ik deed het ook eerder maar toen soms 1x in de week. Ik train nu 3x per week Maandag, Woensdag, Vrijdag. Mijn doel is om mijn vetpercentage omlaag te halen, en grotere spieren te krijgen. Ik ben al redelijk breed van mezelf, ook kan ik zware gewichten aan. Ik zie veel verschil in mijn spieren maar ik heb nog steeds veel vet.
    Gegevens:
    Lengte: 1.65
    Gewicht:68

Oefeningen:
    -Begin Cardio 5-10 minuten joggen
    -Buikspieren
    Ab crunch core 10 reps 3 sets 40-45 kilo
    zij 10 reps 3 sets 30 kilo
    -Chest Press 10 reps 3 sets 50-60 kilo
    -Bench press 40 kilo 6 reps 3 sets
    -triceps pushdown 10 reps 3 sets
    -Dumbells
    biceps 10 reps 3 sets
    dumbell press 10 reps 3 sets
    -Beenspieren
    legg press 10 reps 3 sets 100-120 kilo
    Ik doe niet aan een eetschema ik ben wel bereid om me eraan te houden als dat moet. Alleen als ik al die dingen lees op forums over wat je moet eten raak ik door de war. Graag wil ik tips horen wat ik fout doe, en misschien hulp bij een eetschema. Ik heb nog weinig ervaring met fitness en wil het graag professioneel aanpakken
    Last edited by andrzejkoo; 20-10-2013, 22:48.

Je traint heel veel borst, maar geen rug/schouders. Je traint wel je quadriceps maar niet je hamstrings en kuiten. Op deze manier breng je je hele lichaam uit balans en werk je blessures in de hand. Vaak gaan mensen ook door de imbalans rare houdingen aannemen (zoals de bochel door veel borst en geen rug trainen zoals jij doet).

Je hele schema heeft totaal geen logica. Er zijn genoeg goede schema's voor beginners aanwezig, dus je hoeft niet zelf het wiel opnieuw uit te vinden.

Je wilt graag je vet% omlaag brengen. Dit heeft voor het grootste deel met voeding te maken. Een eetschema maken is zeker aan te raden.

succes
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Voor het gemak sla je je rug, je schouders, en je kuiten maar even over? Die moet je niet vergeten. Denk daarbij aan oefeningen als deadlifts, pull/chin-ups, lat pulldowns, dumbell/t-bar rows en shrugs voor je rug. Military press voor je schouders en calf raises voor je kuiten. Verder zou ik naast de legpress ook squats gaan doen voor je bovenbenen.

Verder: mocht je je core nog willen trianen (die pak je eigenlijk ook al mee met de compounds) dan moet je dit als laatste doen. Simpelweg, omdat je je core tijdens je training nodig hebt voor stabiliteit.

Daarnaast: Als je echt wil groeien, is een voedingsschema noodzakelijk. Hier op het forum is een hele hoop informatie te vinden m.b.t. het maken van schema's. Die kun je dan hier posten en dan kunnen de overige leden die beoordelen en van commentaar en suggesties voorzien.
      Ik doe een gok

Comment

Ik heb dit gevonden zijn dit goeie oefeningen voor mij om mee te beginnen of niet?

Krachttraining zelf:

Squats
        Romanian deadlift
        Chin ups
        Bent over barbell row
        Bench press
        Standing military press
        Shrugs
        Side raise
        Sitting calf raise
        Triceps extensions
        Dumbell curl
        Hanging leg raise

Comment

Dat ziet er goed uit als keuze van oefeningen.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X