Vragen over het trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vragen over het trainen

Hallo,
    ik ben 17 jaar mijn lengte is 1,86 lichaamsbouw ectomorph en weeg 69,7 kilo
    ik train nu bijna een jaar waarvan de afgelopen 2/3 maanden echt serieus bij een goede sportschool ik zou graag meer informatie willen hebben zodat ik optimaal zou kunnen groeien.
    ik heb daarbij een paar vragen, een paar van mijn vrienden fitnessen ook en we hebben vaak de discussie over de spiergroepen ik zelf doe:
    ma: borst, triceps
    di: rug, biceps
    wo: schouders, benen
    do: borst, triceps
    vr: rug biceps. Andere jongens combineren borst met biceps en rug met triceps
    ik vroeg me dus af wat beter is en hoeveel calorien ik nodig heb op een dag gezien mijn lichaams gewicht en lengte

bedankt alvast

Originally posted by Lagpzy View Post
    Hallo,
    ik ben 17 jaar mijn lengte is 1,86 lichaamsbouw ectomorph en weeg 69,7 kilo
    ik train nu bijna een jaar waarvan de afgelopen 2/3 maanden echt serieus bij een goede sportschool ik zou graag meer informatie willen hebben zodat ik optimaal zou kunnen groeien.
    ik heb daarbij een paar vragen, een paar van mijn vrienden fitnessen ook en we hebben vaak de discussie over de spiergroepen ik zelf doe:
    ma: borst, triceps
    di: rug, biceps
    wo: schouders, benen
    do: borst, triceps
    vr: rug biceps. Andere jongens combineren borst met biceps en rug met triceps
    ik vroeg me dus af wat beter is en hoeveel calorien ik nodig heb op een dag gezien mijn lichaams gewicht en lengte

bedankt alvast
    Ik had doe het zo:

-Maandag: benen + squats
    -Dinsdag: rust
    -Woensdag: schouders, triceps
    -Donderdag: rug, torso + deadlift
    -Vrijdag:rust
    -Zaterdag:rust
    -Zondag: borst, biceps

Antwoord op vraag 1:

Je pakt bij de rug de biceps en bij de borsten de triceps mee. Als je 3/4 dagen rust tussen borst-biceps en rug-triceps neemt, train je je armen theoretisch gezien dus iets meer. Ik zelf heb wanneer ik de borsten train onvoldoende kracht over in mijn triceps om het maximale eruit te halen.

Antwoord op vraag 2:

Uit je verhaal begrijp ik dat je wilt groeien, ik vind dat een goed streven. Het metabolisme (verbranding) verschilt per mens, je zult er echt wat tijd aan moeten besteden om erachter te komen hoeveel calorieën je dagelijks nodig hebt. Hoe je je calorieën gaat verdelen (koolhydraten, vetten, eiwitten) is ook erg belangrijk.

Hier op het forum hebben ze een hele afdeling gereserveerd voor voeding. Er zijn ook leden geweest die speciale excelsheets voor voeding hebben gemaakt. In het kader van groeien kan je hier je voordeel uit halen.

klik hieronder:
    http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html

Verdiep je meer in de voeding, je zult er geen spijt van krijgen.

Succes!
    There are no pacts between lions and men!

Comment

Je kunt het LB/UB schema van dynobet proberen als trainingsschema:
      http://forum.bodynet.nl/trainingssch...ngsschema.html

Verder moet je de volgende gegevens hebben om je kcal behoefte uit te rekenen:
      - Leeftijd
      - Lengte
      - Gewicht
      - Vetpercentage
      - Activiteitsniveau (staat uitgelegd in het excel bestand)

Laat je vetpercentage dus meten (bij je sportschool?) of doe meet het zelf (met 3 of 4 punts huidsplooi meting, ja je hebt hier een tang voor nodig).

Vul daarna al de bovenstaande gegevens hier in:

Dan zul je je kcal behoefte zien in dat ecxel schema.
      Daarna kun je in het volgende topic alles lezen over bulken (simpelgezegd: groeien) en cutten (simpelgezegd: afvallen/vet percentage verminderen).

Je zegt dat je een ecto bent dus je zal wel willen bulken. Dan zul je dus je kcal behoefte moeten uitrekenen zoals ik hierboven heb gezegd en daar 300-500kcal bovenop moeten gooien en dat naar binnen moeten werken.

Het topic met eventueel wat (algemene) informatie over voeding (kan ook erg handig zijn om te weten):
      http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...g-schemas.html

Ik hoop dat je het verder zelf een beetje kunt uitzoeken.
      Succes.

Comment

Heel erg bedankt ik ga ernaar kijken

Comment

Ik zou ook die UB/LB van dynobet doen. Is mij erg goed bevallen en op die manier train je alles 2x per week. Mocht je toch vasthouden aan je huidig schema dan is rug+biceps en borst+triceps goed. Wat je vrienden doen is tegenstrijdig want met rug train je ook je biceps en met bankdrukken ook je triceps. Als je dat om zou wisselen krijgen je armen te weinig rust en zullen ze niet groeien
          BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by Cell View Post
            Ik had doe het zo:

-Maandag: benen + squats
            -Dinsdag: rust
            -Woensdag: schouders, triceps
            -Donderdag: rug, torso + deadlift
            -Vrijdag:rust
            -Zaterdag:rust
            -Zondag: borst, biceps

Antwoord op vraag 1:

Je pakt bij de rug de biceps en bij de borsten de triceps mee. Als je 3/4 dagen rust tussen borst-biceps en rug-triceps neemt, train je je armen theoretisch gezien dus iets meer. Ik zelf heb wanneer ik de borsten train onvoldoende kracht over in mijn triceps om het maximale eruit te halen.

Antwoord op vraag 2:

Uit je verhaal begrijp ik dat je wilt groeien, ik vind dat een goed streven. Het metabolisme (verbranding) verschilt per mens, je zult er echt wat tijd aan moeten besteden om erachter te komen hoeveel calorieën je dagelijks nodig hebt. Hoe je je calorieën gaat verdelen (koolhydraten, vetten, eiwitten) is ook erg belangrijk.

Hier op het forum hebben ze een hele afdeling gereserveerd voor voeding. Er zijn ook leden geweest die speciale excelsheets voor voeding hebben gemaakt. In het kader van groeien kan je hier je voordeel uit halen.

klik hieronder:

Verdiep je meer in de voeding, je zult er geen spijt van krijgen.

Succes!
            Ik moet eerlijk zeggen dat ik je behulpzaamheid momenteel in de diverse forums wel kan waarderen Cell!
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rainman View Post
              Ik moet eerlijk zeggen dat ik je behulpzaamheid momenteel in de diverse forums wel kan waarderen Cell!
              Dit forum heeft mij gelukkig gemaakt en ik ben nog nooit zo tevreden met mijn lichaam geweest als dat ik nu ben (kan altijd nog gelukkiger worden). Tijd om wat terug te doen voor de community
              There are no pacts between lions and men!

Comment

Goede instelling!

@lagpzy, ben je al bezig geweest met je schema? en heb je de toevoegingen van dynobet daar eventueel al in verwerkt?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X