Originally posted by NickP
View Post
Paar stellingen
Collapse
X
-
Oke thanks allemaal voor de info. Geeft me weer stof om over na te denken.. misschien toch eens gaan experimenteren om wat hoger in reps te gaan zitten om te kijken of dit voor mij meer opleverd. Moet zeggen dat ik nu wel blij ben met het schema wat ik heb en met deze door zal gaan tot ik niet/minder groei met dat schema.
@dyno ik hd idd ook wel wat groter willen wezen maarja had het niet voor het uitkiezen haha. Ben nog lang geen propje, eerst maar eens 2 jaar doorknallen
Comment
-
-
Originally posted by showtime View PostDat heb ik ook hoge reps krijg ik meer kracht dan lage reps
En dit bereik je niet sneller door bijvoorbeeld 5x5x90 te trainen en dan progressief verhogen van training tot training?Last edited by dynobet; 01-11-2013, 07:29.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Originally posted by dynobet View PostDus stel jij kan maximaal 1x100kg bankdrukken. Dan ga je een tijdje 12-15x 70kg trainen. En na een tijdje is je kracht dan toegenomen en kun je 1x110?
En dit bereik je niet sneller door bijvoorbeeld 5x5x90 te trainen en dan progressief verhogen van training tot training?
Speelde daarmee het zenuwstelsel niet een rol?
Al kan het natuurlijk ook zijn dat hij het totaal kg's bedoelt. 15x70=1050 kg's verzet. Zou een rare manier van berekenen zijn, maar je hebt ze wel hahahaLast edited by Patriciaaa; 01-11-2013, 07:32.Passion is: pushing yourself when no one else is around
Comment
-
Originally posted by Patriciaaa View PostWat wel een rol kan spelen, is zijn opwarming, toch? Opwarmen met iets lagere reps zorgt er bij sommige mensen voor dat ze beter kunnen toppen?
Speelde daarmee het zenuwstelsel niet een rol?
Al kan het natuurlijk ook zijn dat hij het totaal kg's bedoelt. 15x70=1050 kg's verzet. Zou een rare manier van berekenen zijn, maar je hebt ze wel hahaha
Comment
-
Originally posted by NickP View PostBn'ers.
Ik vroeg me wat dingen af en het leek me wel een leuk idee om hier even een topic over te maken, hier komen een paar stellingen waarvan ik wel benieuwd ben wat andere mensen hierover denken.
Voel je vrij om te reageren en schroom niet om je eigen stellingen te gooien.
1:
'Kleine' mensen groeien sneller in spiermassa dan 'grote' mensen (170cm-190cm)
2:
Lage reps zorgen voor spiermassa en hogere reps zorgen voor kracht (3-8 reps/12-20 reps)
3:
Voor de kleinere mensen is het makkelijker er goed uit te zien dan voor grotere mensen (lijkt wat op stelling 1) met goed uitzien doel ik op de kortere spieren waardoor het sneller groot lijkt dan langere spieren.
Kan zo even niet op meer stellingen komen, maar daar kom ik later misschien nog wel op. Dan post ik ze gewoon hierbij in de reacties.
2. Nee. Reactie op reprange is afhankelijk van vezelverdeling.
3. Nee. Kleine mensen tonen mischien wel sneller groter maar kunnen daardoor ook vaak poportioneel uit balans lijken. Zeker waneer je bedenkt dat "goed er uit zien" totaal afhankelijk is van degene die kijkt.As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(
Comment
-
1. kleine mensen groeien niet sneller in spiermassa, maar zij lijken misschien wel sneller groter als je gewichten gaat vergelijken, maar goed. Grotere mensen wegen vaak ook zwaarder van nature is mijn ervaring, maar dat is lang niet altijd het geval natuurlijk.
2. Ik geloof hier niet in. Je hebt verschillende soorten hypertrofie en je zult meerdere repranges moeten gebruiken wil je optimaal groeien is mijn mening. Je moet niet denken in repranges, maar denken aan je doel. Bijv. enkel racht gericht of zo veel mogelijk spiermassa.
3. Nee, want er zijn ook relatief kleine mensen met lange ledematen, waardoor je hele verhoudingen anders kunnen worden. Kortom het heeft met de verhoudingen van je lichaam te maken.
Het meest esthetische fysiek heeft gewoon met verhoudingen te maken, symmetrie, massa, droogheid etc en lichaamsverhoudingen spelen daar sowieso een rol bij. En hoe lang je daarbij bent maakt op zich niet uit. Het gaat daarbij weer om de verhoudingen, hoe lang je ledematen zijn etc."Straight outta gym"
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
4 uur geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...9 uur geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...2 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-