Casus

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Casus

Hier een casus, denk wel dat sommige dat hier plezant vinden om op te lossen, laat uw kennis allemaal eens los

Man 50jaar, zaakvoerder van een bedrijf, heeft een intens sportief verleden, toestelturnen,professionele karting op europees niveau en heeft voetbal gespeeld.
    Momenteel al drie jaar op inactief
    Medisch : knieprobleem; meniscus operatie 5jaar geleden maar heeft er nog last van
    Meer dan 15 minuten lopen heeft hij terug pijn aan zijn knie,heeft ook ooit een kartingongeval gehad en een rugblessure aan opgelopen maar heeft er nu geen last meer van

Doel : fysieke conditie terug in orde stellen
    gewicht verliezen
    soepelheid moet terug komen
    Persoon kan maar 1 avond per week vrij maken om te trainen in sportschool

Stel voor deze persoon een cardio en krachtschema op waarmee hij zijn doelen kan bereiken

Grtz
    stil growing

1 avond per week? Neem een minnares...
    We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Ik heb geen medische achtergrond en zou het niet kunnen..

Greets...
      Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

als ik die man van 50 was zou ik meer tijd vrijmake. wat doet ie nu dan? waarom heeft ie zo weinig tijd vrij? en kan hij mischien smiddags of smorgens traine? aangezien in de avond niet lukt

maar als ik hem was zou ik het variere denkik, als er dan  ECHT geen mogelijkheid is om meer te traine oefeninge doen die het hele lichaam bewerke, en die cardio kan hij toch ook zo, met de fiets naar 't werk ofzo?

als hij gewicht wil verlieze zou hij ook z'n voedingsplan wat moete aanpasse, bv als ie 2000 calorie per dag nodig heeft neemt hij er 15% af, dat komt op 1700 cal per dag, dat is 300 calorieen per dag dat hij kwijt is en dat komt uit op 'n 2100 calorieen per week.
        dat is toch bijna 'n halve kilo vet elke week. (denk ik )

voor de soepelheid euhm veel stretche? hij zou 'n yogaklas kunnen volge en dan die oefeninge thuis voortdoen met z'n vrouwtje

hah ik weet het niet meer, 't is nog te vroeg
        Edit: juist geleze dat ie zaakvoerder van een bedrijf is hah
        my mistake...

Comment

Ik zou een cardio schema voor hem nemen wat alleen bestaat uit fietsen. Dit niet op een zware stand maar gewoon een lichte stand omdat zwaar trappen een belasting geeft op de knie. Het programma dat ik zou kiezen met cardio is een interval dit omdat dit goede resultaten geeft op de conditie van de man. En dan geen interval met vehoging met de weerstand maar cardio met verhoging van rpm.
          De krachttraining is uiteraard een fullbody schema met een minimale belasting voor de benen. Dus een licht gewicht pakken met alle benen oefeningen. Een licht gewicht is altijd beter dan geen gewicht.
          Ook zou ik zijn voeding onder de loep nemen..

Grtz.
          Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

@finkstar 1 kilo vet is 9000kcal dus met een te kort van 2100kcal zit je nog niet op een halve kilo per week.

Comment

let wel op ik zei dus "bijna" heh en ik dacht te hebbe geleze dat 'n kilo vet zo rond de 7777calorie lag :s
              stom tijdschrift

Comment

een kg vet in je lichaam bestaat ook een deel uit water dus je komt dan wel in de buurt denk ik

en die vraag is heel moeilijk te beantwoorden. ik ben geen fysiotherapeut en zou niet weten wat het beste is voor de knie. ik weet niet hoe zijn week er voor de rest uit ziet. (misschien kan die wel lopend/fietsend naar zn werk gaan)
                dus zou het niet weten

I live to end the game

Comment

als 1 gram vet 9kcal levert moet je voor 1kilo toch 9000kcal rekenen..

Grtz..

Comment

als je kijkt op de verpakking van olijfolie zie je ook dat er meestal niet 100% vet is. ongeveer 92 van de 100 gram.
                    elke gram is wel 9kcal, maar vet in je lichaam is niet PUUR vet. dus altijd wat minder dan 9000kcal
                    I live to end the game

Comment

Belagrijke van een casus is natuurlijk dat je goed leest, er staat dat hij maar 1 avond per week kan vrijmaken om in de sportschool te trainen, wat dus niet wil zeggen dat hij maar 1 avond kan trainen.

Je moet u voorstellen dat je personal trainer bent en zo een klant bij u komt aankloppen, en je met zijn doelstelling en beperkingen een schema moet opstellen zodat die mens bij u blijft trainen

@Mr C, wat bedoel je met zou het niet kunnen.
                      @Harold of je nu in een lichte stand of in een zware stand trapt dat heeft niks te maken met u knieen, je laat deze persoon nooit op een loopband lopen omdat de knie alle schokken moet opvangen en je je eigen gewicht altijd moet dragen wat bij fietsen niet is.
                      De krachttraining moet eerder naar analystische oefeningen gaan en geen functieonele oefeningen, hiermee wil ik zeggen wel leg press maar geen leg extension

Laten we eerst de persoon duidelijk maken dat hij met maar 1x per week te trainen zijn doelstellingen niet zal halen,of pas na een lange tijd. Je kan hem aanraden om een degelijke fiets of mountenbike te kopen met hartslagmeting zodat hij zijn hartfrequentie kan in het oog houden.

allee ga het hierbij houden en zien of er nog reacties komen, dan zal ik mijn mening geven en kunnen we desnoods erover discutereren

Grtz
                      stil growing

Comment

@snipke ik zeg lichte stand omdat mensen de neiging hebben bij een zware weerstand te gaan staan, en dan komt er toch wat meer druk op de knieen te staan waar hij last van zal krijgen..

Grtz..

Comment

Wat ik bedoel Snipke is dat ik geen medische achtergrond heb, hier niet voor heb geleerd en dus geen onderbouwd antwoord kan geven.
                          Met andere woorden ik hou niet van raadsels...

Greets...

Comment

ik zal er eens over gaan brainstormen
                            Sponsored by:
                            Inshapesupplements

Comment

Brainstorm ook gerust ff over je avatar, zie liever de vorige kan ik je vertellen...

Greets...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X