barbell hoogte deadlift ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• barbell hoogte deadlift ?

Ik vroeg me af wat de officiele hoogte is van de barbell bij de deadlift op wedstrijden .

de diameter van een plate is ongeveer 17-18 inch +- 44cm .

Dit zou dus betekenen als een trainee met kleine plates traint 15kg (diameter plate 38 )

dat hij eigenlijk lichte deficit deadlifts doet .
    Last edited by mascotte; 05-01-2014, 13:38.
    You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

oeh geen idee, ik doe ze iets verhoogd omdat ik lange benen heb en anders hem steeds de laatste 10cm moet laten donderen ivm de vorm en dat vinden ze in mijn gym niet leuk

Comment

Klopt, die 45cm is de hoogte waarmee je ook op een wedstrijd zou trekken. Als je vanaf lager lift door te kleine plates is het eigenlijk hetzelfde als met een deficit liften ja.

Zo was er in mijn oude gym altijd een kerel die er alleen maar gietijzeren 20kg plates aan hing maar die waren echt superlaag, ikzelf hing altijd als eerste twee oly plates erop ongeacht het gewicht. Puur voor de maat
      "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

goed idee volgens mij hebben we nog ergens wat grotere schijven liggen

Comment

Kwam hier eigenlijk een tijdje geleden pas achter . nooit echt gedeadlift omdat ik niet flexibel genoeg was !

omdat ik thuis nog met 30mm trainde en ik alleen plates van 10kg had . wat dus een 10cm van de grond is .

en ik maar zoeken waarom ik me zo diep moest bukken , en die sterke vetzakken zo flexibel waren .

Ik ga dus bij de hex bar deadlift met 15kg plates blijven trainen diemater is 35 oid zodat meer benen gebruik in de lift .
          You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

Comment

De diameter van de 20 kg en 25 kg verschillen nogal bij ons in de gym. Gebruik voor de zekerheid altijd de 20 kg schijven, met de 25 kg schijven denk ik wel 10 kg extra te tillen maar houd niet zo van cheaten.
            sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Hmm ben zelf 172 cm en heb maximaal 15 kg gietijzeren schijven, dus zit sws altijd flink laag. Misschien dat ik daarom wat moeite heb met de deadlift?? (alhoewel het nu wel beter gaat)

Comment

Ik denk als de jongens die net als mij Deficit deads doen . zwaar kunnen maxen met 44diameter plates

Comment

Ja dan doe ik ook deficit deadlift, aangezien mijn gewichtschijf een diameter heeft van maar 30 centimeter......... (ook nog eens mijn grootste gewichtsschijf)

Comment

@ nickP op zich geen probleem als je steeds een rechte rug aanhoudt

Ik zie veel jongens een lichte bolling in de onderrug krijgen als ze waar liften

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X