Natuurlijke maximum qua spiermassa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by pescatore View Post
    Ff ontopic, zou het meetbaar kunnen zijn in theorie vanuit een fysiologisch perspectief wat je natuurlijke max is down to a science? Ik denk dan aan botstructuur, aanhechtingen, lengte etc etc...
    Ja, er zijn een paar slimme heren, waaronder Lyle McDonald, die dat hebben gedaan.

Artikel van Lyle McDonald:
    http://forum.bodynet.nl/algemeen/49852-what-s-my-genetic-muscular-potential.html

In het artikel hierboven heeft McDonald het over de berekening van Marin Berkhan. In diet artikel gaat deze Berkhan gaat er uitgebreid op in:
    http://forum.bodynet.nl/algemeen/61246-maximum-muscular-potential-drug-free-athletes.html

Dit is de formule van Casey Butt:
    The WeighTrainer - Maximum Muscular Bodyweight and Measurements Calculator
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

Originally posted by Kevster View Post
      Ik denk inderdaad dat heel veel mensen onderschatten wat er naturel haalbaar is. Maar ik denk dat heel erg veel mensen daar gewoon niet het geduld en de discipline voor hebben.

Niet helemaal waar. Door over je natuurlijke max (whatever that means) te gaan verhoog je wel degelijk het plafond. Als je groeit creëer je spiergeheugen. Stel je groeit naar 130% van je max en zakt na de kuur weer af naar 90% (slecht eten, slechte pct, niet trainen etc), dan zou je als je de draad weer oppakt makkelijker naar zeg 115% kunnen gaan omdat de spiercellen de hoeveelheid celkernen hebben behouden die ze tijdens de kuur hebben gemaakt, waardoor er dus meer eiwitretentie plaatsvindt. Niet meer kurende bodybuilders zijn vaak ook groter dan nattys. Dus het heeft wel degelijk een functie.
      Zat van de week hier naar te luisteren idd maar was not sure of de bron degelijk was maar van 02:02:00 t/m 02:09:00 ongeveer. Komt er wel mee overeen idd. Deadlift spul vond ik ook wel grappig trouwens.

https://www.youtube.com/watch?v=Y7KcIjmwJ5c
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Welk belangrijk artikel heb jij nog niet geplaatst eigenlijk inferno?

Comment

Originally posted by rainman View Post
          Oh oh oh,

Laat Guy Droog dit maar niet horen!
          Maar ondanks dat je stats en vetpercentage niet super zijn,ben je wel eerlijk.
          Ach we maken allemaal fouten toch. Het zal me in elk geval geen tweede keer overkomen. Guy weet van niks, let's keep it that way

Comment

Ik vind het gewoon een belediging je bv roept mealtiming is niet zo belangrijk naar bv maarten en im die alles in de puntjes verzorgen en ook daadwerkelijk wat bereikt hebben.
            En als je dan een zelfde fysiek hebt bereikt met gewoon je macros eten dan zeg ik ok je hebt een punt.
            maar kom op he 20% das geeneens een offseason fysiek..maakt niet uit maar wel bij zulke praat.
            Verder zal ik idd je posts gaan negeren.
            pesc ik weet niks van jou fysiek verder was dus een gefrustreerde uiting maar dat wist je al haphap in je krokobil

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
              Ja, er zijn een paar slimme heren, waaronder Lyle McDonald, die dat hebben gedaan.

Artikel van Lyle McDonald:
              http://forum.bodynet.nl/algemeen/49852-what-s-my-genetic-muscular-potential.html

In het artikel hierboven heeft McDonald het over de berekening van Marin Berkhan. In diet artikel gaat deze Berkhan gaat er uitgebreid op in:
              http://forum.bodynet.nl/algemeen/61246-maximum-muscular-potential-drug-free-athletes.html

Dit is de formule van Casey Butt:
              The WeighTrainer - Maximum Muscular Bodyweight and Measurements Calculator
              Jij handige baas, jij

Comment

Peter Beense die dieetadvies geeft?
                DIVIDE ET IMPERA

Comment

Peter Beense die dieetadvies geeft?
                  Whahah flauw maar toch heb ik al 2 minuten de slappe lach ervan

Comment

Oh oh oh,

Laat Guy Droog dit maar niet horen!
                    Wie de fak is guy droog ik zie die naam de laatste tijd steeds vaker rondgeslingerd worden, nieuw slachtoffer van ludieke comments na Rippetoe ofzo?

Comment

• Originally posted by aktito View Post
                      Wie de fak is guy droog ik zie die naam de laatste tijd steeds vaker rondgeslingerd worden, nieuw slachtoffer van ludieke comments na Rippetoe ofzo?
                      Google? Shiieet dat ik jou dat moet zeggen.
                      "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

• Let me google that for you.

Guy Droog is een personal trainer, voedingsdeskundige en lifestyle coach.
                        Guy heeft zeker goede punten en schrijft leuk, maar (bijna) alle reacties en commentaren die Dynamix plaatst, zijn copies van Guy zijn posts.

Mealtiming is onzin, je kcal halen dmv snoep ipv clean food etc…… .het kan allemaal.

Maar als je dat advies geeft aan beginners en je gaat zelf over de 20 % tijdens een bulk met een redelijk lage vvm, komt het minder geloofwaardig over allemaal.

Maar genoeg sarcasme, over tot de orde van de dag.
                        DIVIDE ET IMPERA

Comment

• uiteindelijk gaat t gewoon om kcals in vs kcals out en is mealtiming grotendeels onzin, behalve in zekere mate rondom je trainingsmoment en voordat je gaat slapen
                          265sq/240bench/250dl

Comment

• Originally posted by lambi View Post
                            Wat voor de meeste haalbaar in gewicht is je lengte in cm -100 bij 6% BF ; dus bvb 178cm -100 = 78 kg bij 6% BF !

Bullshit !! Zelfs al niet naturel valt het niet mee om met 203 cm boven 100 kG te komen op 6%

Gisteren weer gemeten op 6,2 % en 96 KG.. niet natty ( wel eerlijk )

Comment

• Originally posted by IRONy12 View Post
                              uiteindelijk gaat t gewoon om kcals in vs kcals out en is mealtiming grotendeels onzin, behalve in zekere mate rondom je trainingsmoment en voordat je gaat slapen
                              Het moet inderdaad niet overdreven worden, maar als bepaalde maaltijden en/of voedingsstoffen wel nut hebben rond je training en voor het slapen gaan ,spreek je dus van mealtiming.
                              DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Originally posted by rainman View Post
                                Het moet inderdaad niet overdreven worden, maar als bepaalde maaltijden en/of voedingsstoffen wel nut hebben rond je training en voor het slapen gaan ,spreek je dus van mealtiming.
                                Er wordt hier gesuggereerd dat meal timing van levensbelang is om je zogenaamde natuurlijke max te bereiken, dat is gewoon bullshit.
                                Mensen denken echt dat het menselijk lichaam alleen optimaal werkt als je er om de twee uur wat ingooit in exact afgestreken hoeveelheden. Voor je metabolisme maakt het echt geen reet uit of je om de twee, vier of zes uur eet. Gaat uiteindelijk om wat er aan het einde van de dag/week/welke termijn dan ook in en weer uit is gegaan en het eventuele surplus of tekort daarbij. Als jij om de twee uur kleine maaltijden wilt eten en je daar prettig bij voelt, lekker doen. Als je drie keer op een dag een grote maaltijd wilt nemen met ~ dezelfde macro's en kcals, ook gewoon doen.
                                Overigens zijn de meningen over de rol van veel carbs na een workout, wat altijd als essentieel werd gezien, ook al lang niet meer zo eensluidend. Zolang je genoeg carbs binnen hebt gekregen in overige maaltijden pre workout, of de dag ervoor als je 's morgens traint, blijft je insulinepeil prima op niveau.
                                265sq/240bench/250dl

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X