Baardgroei (awkward)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by gosah View Post
    He mensen,

Ik ben 21 en heb nog geen baardgroei.. Weet iemand hoe ik dit kan stimuleren? Ik zou ook graag haar op me borst willen..

Heeft dit alleen met testosteron te maken??
    Niet alleen met testosteron, maar in principe met de androgene activiteit in de haarfollikels van je baardhuid (is dat een woord? je begrijpt me vast).

Als je geen baardgroei hebt komt het er kort gezegd op neer, dat in veel gevallen, er tot nu toe te weinig androgene activiteit is geweest om de (vellus) haarfollikels te differentieren tot terminaal follikels. Zodra dat is gebeurd is er niet zoveel androgene activiteit meer nodig om de baardgroei te behouden (denk bijv. aan al die 65+'ers die zich vaak genoeg alsnog dagelijks moeten scheren, ondanks hun -vaak- lage testosteron).

Wat ik al meer dan eens heb gezien is dat mensen haargroei krijgen tijdens een kuur op bepaalde plekken (ook baardgroei als ze dit eerst niet hadden), waarna dit na het staken van een kuur blijvend is, simpelweg omdat de haarfollikels zijn gedifferentieerd door toedoen van de verhoogde androgene activiteit. Zo'n standaard testosteron kuur van 500 mg voor een maand of 2-3 lijkt me hier vrij effectief in.

Vraag is of jij wilt kuren om een fucking baard te krijgen
    Auteur van Bonds Androgene Anabole Steroïden (ISBN: 978-90-824123-0-7, peterbond.nl).

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
      Brrrrrrrrrrr bah bah

Nee

Totsnbord kapot, n stds ctrlV gbruikn is ook nits
      Auteur van Bonds Androgene Anabole Steroïden (ISBN: 978-90-824123-0-7, peterbond.nl).

Comment

Originally posted by Spuitelf11 View Post
        He, mijn held!
        Wat een leven heeft die man he.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Haha Dan wat een baas.
          Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

Niet alleen met testosteron, maar in principe met de androgene activiteit in de haarfollikels van je baardhuid (is dat een woord? je begrijpt me vast).
            Hebben deze mannen dan van nature te weinig androgene activiteit in de vorm van testosteron of enkel "niet genoeg" testosteron om genoeg androgene activiteit te krijgen voor bijv. baardgroei?

Je leest namelijk dat lichaamsbeharing, baardgroei niet per se met je natuurlijke test aanmaak te maken hoeft te hebben als in de zin van dat je van nature te weinig testosteron produceert.
            "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Iron Mind View Post
              Hebben deze mannen dan van nature te weinig androgene activiteit in de vorm van testosteron of enkel "niet genoeg" testosteron om genoeg androgene activiteit te krijgen voor bijv. baardgroei?

Je leest namelijk dat lichaamsbeharing, baardgroei niet per se met je natuurlijke test aanmaak te maken hoeft te hebben als in de zin van dat je van nature te weinig testosteron produceert.
              Kan een heleboel zijn, waaronder een lage hoeveelheid totaal testosteron. Maar ook bijv. een lage concentratie 5a-reductase in het betreffende weefsel (met bijgevolg minder DHT), of een hoge concentratie SHBG in de circulatie waardoor er effectief weinig ongebonden is. Ook op niveau van transcriptie kan er een boel aan de hand zijn. Denk hierbij bijv. aan minder/meer expressie van coactivatoren/corepressoren voor de AR, of post-translationele modificaties van de AR die diens activiteit beinvloeden (SUMOylatie, ubiquitinatie, acetylatie/methylatie, fosforylatie). En dan heb je uiteraard ook nog dingen als onderlinge variatie in de sequentie van het gen dat de AR beschrijft (in het specifiek doel ik hier op de rol van herhaling van glutamine/CAG residueen).

Bij suprafysiologische doseringen van testosteron geeft dat zo'n sterke stimulans, dat je veel van dit soort factoren makkelijk 'overruled'.

Comment

Kan een heleboel zijn, waaronder een lage hoeveelheid totaal testosteron. Maar ook bijv. een lage concentratie 5a-reductase in het betreffende weefsel (met bijgevolg minder DHT), of een hoge concentratie SHBG in de circulatie waardoor er effectief weinig ongebonden is. Ook op niveau van transcriptie kan er een boel aan de hand zijn. Denk hierbij bijv. aan minder/meer expressie van coactivatoren/corepressoren voor de AR, of post-translationele modificaties van de AR die diens activiteit beinvloeden (SUMOylatie, ubiquitinatie, acetylatie/methylatie, fosforylatie). En dan heb je uiteraard ook nog dingen als onderlinge variatie in de sequentie van het gen dat de AR beschrijft (in het specifiek doel ik hier op de rol van herhaling van glutamine/CAG residueen).

Bij suprafysiologische doseringen van testosteron geeft dat zo'n sterke stimulans, dat je veel van dit soort factoren makkelijk 'overruled'.
                Duidelijk.
                "Straight outta gym"

Comment

Prima uitleg @ spuitelf
                  You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X