Trainen en onzekerheid

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trainen en onzekerheid

Beste Leden,

Het is al weer enige tijd geleden dat ik voor het laatst heb rondgekeken op dit forum maar vind het nodig om even wat te posten.
    Ik ben één van de slechte voorbeelden geweest die te vroeg is begonnen met kuren of beter gezegd überhaupt heeft nagedacht over kuren.

Ik ben één van de voorbeelden die via via in aanraking is gekomen met AAS en zag dat vrienden van mij binnen een paar weken de nodige stappen zette en ik amper vorderingen maakte.

Wellicht dat sommige van jullie denken, waar gaat dit heen?

Het afgelopen jaar (Mei) ben in voor de tweede keer geopereerd aan een hernia waardoor ik een enorme terugval heb gehad.

Ik heb er best veel moeite voor moeten doen om aan te komen en spiermassa te ontwikkelen, en ja ook door “vals’’ te spelen dus dit was wel even een domper.

Buiten het feit dat ik van op m’n top 87 kilo, 14% bij 185 cm naar nu krapjes 79-80 kilo ben gegaan ben ik er het afgelopen half jaar ook achter gekomen dat onzekerheid een grote rol bij mij heeft gespeeld bij het trainen en voornamelijk het doel waar ik voor trainde.

Ik ben ooit begonnen op 70 kilo en had toen het idee dat als ik zoals die jongens van 75 kilo zou zijn ik me dan eindelijk lekker in mijn vel zou voelen.
    Niets is meer dan waar, toen ik 75 kilo woog verlegde ik de grens naar 80 kilo, jullie voelen hem al aankomen, op 87 was ik nog steeds niet happy.

Ik ben van mening dat iedereen moet doen wat hij/zij wilt en waar hij zich goed bij voelt maar ik wilde dit verhaal toch posten voor degene die misschien met de verkeerde motieven trainen en misschien ook om die reden net zoals ik dat heb gedaan naar de AAS grijpen.

Mede door een aantal sessies met een psycholoog ben ik naar de kern van het verhaal gedaan en moet zeggen dat ik nu met mijn 79-80 kilo lekkerder in mijn vel zit dan dat ik toen met 87 zat.

Ik ben van plan mijn training en voornamelijk voeding op te pakken en de weg eens op een andere manier te gaan bewandelen.

Niet meer trainen uit onzekerheid met een doel die nooit haalbaar zou zijn maar trainen vanuit een basis waarin je happy bent met jezelf!
    Denk dat resultaten dan pas echt positief als je ze behaald hebt.

Ja het is misschien een beetje zweverig maar ik wil voornamelijk de jonge jongens een hart onder de riem steken en de tip te geven zoals vele dit doen op dit forum om keihard te gaan trainen, een goed schema in elkaar te zetten of te laten zetten en voornamelijk je voeding, rust en je sociale leven onder de loep te nemen.

Ik ken namelijk ook heel veel jongens die op zich goed trainen, op hun voeding letten maar vrijdag en zaterdag helemaal kort gaan en zich vervolgens afvragen waarom er weinig vorderingen zijn.

Train voor jezelf, vergelijk je niet teveel met anderen want er zal altijd iemand zijn die net even groter, breder, knapper, grappiger of wat dan ook is.

Fijne kerstdagen alvast!

Oke.... En nu?
    Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Goed geschreven. Jammer dat dit soort inzichten vaak te laat komen. Dit verhaal zou een waarschuwing moeten zijn voor de onwetende die vaak langs komen op dit forum.
      Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

Mooi stukje.
        Al zijn dit de verhalen die gebruikers of mensen die willen gaan gebruiken nooit willen horen of er waarschijnlijk toch niks mee doen.
        Bij mij in de sportschool loopt ook een jonge jongen van 23 die zwaar depressief is geworden na een paar flinke, ondoordachte kuren en de terugval die hij daardoor kreeg.

Nou, hopen dat je weer voldoening kan halen uit het sporten.
        Succes.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

To Ruhl.. Kennelijk haal jij niets uit de verhaal.

To Aldo, het is ook jammer en onnodig vandaag deze boodschap.
          Ook al help ik er 1 person mee om na te denken en dan te doen, dan ben ik al blij.

Comment

Mooi stukje.
            Al zijn dit de verhalen die gebruikers of mensen die willen gaan gebruiken nooit willen horen of er waarschijnlijk toch niks mee doen.
            Bij mij in de sportschool loopt ook een jonge jongen van 23 die zwaar depressief is geworden na een paar flinke, ondoordachte kuren en de terugval die hij daardoor kreeg.
            Nu het net weer beter gaat, is hij toch weer gaan kuren!

Nou, hopen dat je weer voldoening kan halen uit het sporten.
            Succes.
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Mooi van je, even de moeite doen om je eigen ervaring neer te schrijven om anderen te willen helpen. Psychologische aanleiding en -belasting van kuren is zeker interessant, er zijn hier nog leden die het mentaal wel even lastig gehad hebben na een kuur. Om van de volledig ontspoorde stieren maar niet te spreken.

Succes met je verdere training. Wat heb je nu dan voor jezelf als doel gesteld? Wat hoop je te bereiken fysiek?

Originally posted by rain View Post

Comment

Goed stukje man! Ben het helemaal met je eens. De juiste redenen gaan altijd voor, daarna kan het allemaal zelf ingevuld worden.

Comment

Thanks, op dit moment ben ik bezig met een stukje mentale training anders val ik terug in mijn oude ''onzekere'' leefstijl en denkwijze en daar heb ik echt geen zin in.
                  Het heeft al genoeg energie gekost om uit die cirkel te stappen.

Ik hoop met een maand of 5-6 rond de 83-84 kilo te zitten en rond de 14,5% vet.
                  Met mijn lengte en bouw heb ik dan een aardig fysiek die dan toch redeijk gedetailleerd is.
                  Klinkt een beetje gek als ik het lees maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Comment

Trouwens Tala jij bent aan jouw foto te zien echt gegroeid.

Ik herinner mij dat jij 1,5-2 jaar geleden mee deed met ?? help me even ?? en toen had je wel spierdefinitie maar niet zoals nu.

Super om te zien!

Comment

Goed voorbeeld van totaal fout bezig te zijn geweest.

Ik denk dat Ruhl heel goed begrijpt wat je bedoelt, maar uit je verhaal haalt dat het gewoon je eigen schuld is.
                      Waarbij hij ook zal denken, nou en dat heb je jezelf aangedaan..

Toch netjes dat je mensen waarschuwt hoor kerel, zodat ze niet dezelfde fout gaan maken door met medicijnen te gaan kloten terwijl je er niet aan toe bent.
                      En ja dat je er zwaar depressief van kan worden bij foutief gebruik is zeker waar.

Waarschuwingen helpen niets heb ik al zo vaak gemerkt.
                      Nu maar hopen dat er ook nog mensen zijn die er (hier) van leren!
                      Top van je om eerlijk te zijn..

Comment

En zeg niet dat je niet was gewaarschuwd!!

aub..
                        Knulletje

Bodynet HeldGeregistreerd17 January 2009Locatieomg RotterdamBerichten6.006

Oorspronkelijk geplaatst door Toownster
                        Mascotte ook jij bedankt voor jouw input!

Ik word af en toe een beetje moe van iedereen die het zo goed weet.
                        Mijn vraag was of iemand ervaring had met Cido en thats it.

Uiteindelijk zegt Wessel terecht dat ik waarschijnlijk nog veel uit mijn voeding kan halen dus daar ga ik dan ook zeker naar kijken, en wellicht dat jullie mij dan nog goede tips kunnen geven.

Jij roept dat ik nog geen jaar train? Misschien train ik niet goed, of eet ik niet goed maar jij trekt conclusies die je uit je duim zuigt.

En wie bepaald nou voor mij wanneer mij stats goed genoeg zijn om wel of niet roids te gebruiken?

Waarom moet men ervaring hebben met Cido?
                        Het is gewoon Testosteron, niets meer en niets minder.. Zoals ik al in post 2 zei.
                        Het is n raar om te vragen naar iemend met ervaring naar t merk... Testosteron = Testosteron.
                        En ja je hebt goede en ook nog origineel..

BTW, je hebt gelijk in wat je zegt. Jij zelf maakt uit, wat jij doet met jouw lichaam.
                        Maar ik zou mijzelf toch maar iets meer verdiepen in de materie steroiden!
                        Dat voorkomt deze vragen, en ook de antwoorden die je hebt gekregen. Ze zijn nog redelijk soepel tegen je, vind ik zelf.. Ik lees het ook wel eens n stuk gemener (lees

Comment

Originally posted by Toownster View Post
                          Trouwens Tala jij bent aan jouw foto te zien echt gegroeid.

Ik herinner mij dat jij 1,5-2 jaar geleden mee deed met ?? help me even ?? en toen had je wel spierdefinitie maar niet zoals nu.

Super om te zien!
                          Appreciated! Deed toen met de flex cup mee. Sindsdien wel beetje afkeer gekregen tegen wedstrijden, ahah! Maar we gaan vrolijk door. Bedankt voor je compliment. Profielfoto is overigens alweer een lange tijd terug.

Comment

Klopt.. Flex cup!
                            Ik heb die foto's van toen nog ergens op mijn netvlies staan maar jouw huidige fysiek is echt een stuk verbeterd!

to knulletje:
                            1 van de redenen om dit te posten was het teruglezen mijn eerdere post.
                            Als ik het nu terug lees denk ik ook: WTF dacht jij en waar was je mee bezig.

Destijds dacht ik alleen maar aan "groter" worden en het liefst zo snel mogelijk, bij mij werd dit juist versterkt door fysieken om mij heen, vrienden die de bekende zomer kuurtjes namen en sommige opmerkingen van anderen over mijn stats die volgens hun niet over naar huis te schrijven waren.

Ik dacht destijds tijd shit man misschien ben ik wel echt een lulletje, hoe ga ik dit veranderen? Hoe ga ik er voor zorgen dat anderen wel lovend zijn over mijn fysiek? Hoe ga ik er voor zorgen dat ik lekker in mijn vel komt te zitten.

Mijn antwoord was kuren, weinig informatie inwinnen en gewoon doen.

Natuurlijk heb ik het zelf gedaan, wil er anderen alleen mee aan het denken zetten op het moment dat iemand zich herkent in dit verhaal.

Uit onzekerheid over jezelf en voornamelijk voor je omgeving trainen in de hoop positieve energie te krijgen is echt killing.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                              Appreciated! Deed toen met de flex cup mee. Sindsdien wel beetje afkeer gekregen tegen wedstrijden, ahah! Maar we gaan vrolijk door. Bedankt voor je compliment. Profielfoto is overigens alweer een lange tijd terug.
                              Hoezo Talal, what happened?

On topic: Insteek van het verhaal is natuurlijk goed bedoeld, maar ik ben bang dat er niet naar geluisterd gaat worden.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X