Massa behouden en vetpercentage verlagen tijdens blessure

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Massa behouden en vetpercentage verlagen tijdens blessure

Hallo bodynet,
    3 maanden geleden heb ik een vervelende schouderblessure opgelopen waarvan ik nog steeds niet precies weet wat het is, maar rust is het enige wat ik op dit moment kan doen. Nu ben ik me aan me voedingsschema blijven houden, waardoor ik redelijk op gewicht blijf. Toch merk ik dat ik langzamerhand spiermassa aan het verliezen ben en vet aan het bijkomen ben. Buikomtrek is ook ongeveer 2cm gestegen in de laatste 3 maanden. Nu ben ik aan het denken om 2x per week wat cardio en buikspieroefeningen te gaan, en ook eventueel me benen weer trainen (deze waren ook overbelast geraakt, de huisarts sprak over een jumpers knee). Het doel hiervan is om toch wat vet kwijt te raken, maar ik ben bang dat ik dan ook nog meer spiermassa ga verliezen omdat ik me bovenlichaam niet kan trainen. Nu is mijn vraag is het mogelijk om toch wat vet kwijt te raken en spiermassa te behouden ondanks dat ik eigenlijk dus niet kan trainen? Zat zelf te denken om weer BCAA's te gaan gebruiken maar ik weet niet of dit wel echt nodig zal zijn omdat me voeding gewoon nog steeds in orde is. Ik hoor graag jullie meningen hierover.

Heb je nou al een echt goede fysiotherapeut gevonden?
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Hier een ervaringsdeskundige die oa door zijn schouderblessure een jaar niet heeft getraind.

Alle spieren die je niet kunt trainen, zullen qua spiermassa geleidelijk afnemen. Kun je helaas niets aan doen. Door goed te eten kun je de achteruitgang (minder spieren, meer vet) enigszins vertragen (maar niet stoppen).

train je benen wel en rest niet zal deze achteruitgang van spiermassa niet optreden bij benen en bij de andere spiergroepen wel.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik ben zelf een half jaar uit de running geweest door de ziekte van pfeiffer, maar ik merkte nou niet echt dat ik veel spiermassa verloor.(Waarschijnlijk ook omdat ik weinig spiermassa heb )
        Wel dat het iets minder strak stond allemaal, maar dat trok snel weer bij toen ik weer kon sporten.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

idd cardio blijven doen en beter op je voeding blijven letten met zwaar trainen verbrand je ook genoeg calorieen aangezien je dat nu minder kan doen wegens je schouder zou je idd meer cardio moeten doen dus benen trainen buik trainen en hopen dat je snel weer terug bent in de running hou je niet zo van cardio moet je echt beter op letten met wat je eet.. en voeding sups ernaast blijven nemen om toch aan extra eiwitten te komen succes
          Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X