trainen/eten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• trainen/eten

Hallo,

Ik ben nieuw hier, Ik heb hulp nodig met hoe ik kan bulken.
    Ik heb sinds januari een traininsschema van f4f. Ik doe full body schema met alles 4x8. Ik weeg 63 kg en ben een mager ventje. Ik heb last van me schouderbladen die uitsteken aan de achterkant, ben ook flink bezig met me rug ( meer dan met me biceps dat is latere zorg ). Ik heb ook botjes die aan de bovenkant van mijn schouders uitsteken. Ik eet 5 maaltijden per dag met rijst en kip enzovoort, mijn budget is laag dus kan niet veel ervan kopen ( mijn ouders vinden belachelijk dat ik aan wil komen en vinden dat als ik wil veranderen het zelf moet betalen, ik ben goed zoals ik ben zeggen ze ). Ik train 3x per week en soms 4 altijd om de dag, ik train bij sportschool maar ook thuis doe ik biceps trainen. Ik gebruikte eerst whey eiwit van b&f shop en creatine genaamd EPIC van dedicated nutrition en vaso grow van hetzelfde merk. Ik haalde na 1 maand niet eens een verschil en heb ook geen krachttoename, mijn vetpercentage ligt niet hoog ( niet gemeten met hoeveel % ) maar dat is ook wel te zien aan me aangezien de ribben als ik ademhaal zichtbaar zijn. Ik heb ook gelezen over anabole maar ik dacht gelijk al nee ik ga me lichaam niet verpesten straks ben ik al vroeg dood en allerlei ziektes en kwaaltjes, ik wil puur naturel .

Heeft iemand advies wat ik eventueel moet doen om aan te komen en het later weer in spier om te zetten???

p.s Misschien praat ik alsof ik veel weet maar dat is echt niet zo, ben een beginner die hulp zoekt van ervaren mensen.

Wilkommen. Post je trainingsschema eens en wat je nu eet.
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by mennoboer1997 View Post
      Hallo,

Ik ben nieuw hier, Ik heb hulp nodig met hoe ik kan bulken.
      Ik heb sinds januari een traininsschema van f4f. Ik doe full body schema met alles 4x8. Ik weeg 63 kg en ben een mager ventje. Ik heb last van me schouderbladen die uitsteken aan de achterkant, ben ook flink bezig met me rug ( meer dan met me biceps dat is latere zorg ). Ik heb ook botjes die aan de bovenkant van mijn schouders uitsteken. Ik eet 5 maaltijden per dag met rijst en kip enzovoort, mijn budget is laag dus kan niet veel ervan kopen ( mijn ouders vinden belachelijk dat ik aan wil komen en vinden dat als ik wil veranderen het zelf moet betalen, ik ben goed zoals ik ben zeggen ze ). Ik train 3x per week en soms 4 altijd om de dag, ik train bij sportschool maar ook thuis doe ik biceps trainen. Ik gebruikte eerst whey eiwit van b&f shop en creatine genaamd EPIC van dedicated nutrition en vaso grow van hetzelfde merk. Ik haalde na 1 maand niet eens een verschil en heb ook geen krachttoename, mijn vetpercentage ligt niet hoog ( niet gemeten met hoeveel % ) maar dat is ook wel te zien aan me aangezien de ribben als ik ademhaal zichtbaar zijn. Ik heb ook gelezen over anabole maar ik dacht gelijk al nee ik ga me lichaam niet verpesten straks ben ik al vroeg dood en allerlei ziektes en kwaaltjes, ik wil puur naturel .

Heeft iemand advies wat ik eventueel moet doen om aan te komen en het later weer in spier om te zetten???

p.s Misschien praat ik alsof ik veel weet maar dat is echt niet zo, ben een beginner die hulp zoekt van ervaren mensen.
      In principe is aankomen simpel:

1: Bereken je onderhoudsniveau qua voeding en ga 10 tot 20% meer eten aan calorieen. Let hier wel op de verdeling van eiwitten, koolhydraten en vetten. in de stickies onder het kopje forum kun je een document vinden over voeding. Gebruik deze

2: Je moet goed trainen waarbij elke spiergroep ook voldoende rust krijgt. Focus op de grote drie: Deadlifts, Squats, Bench press. En bouw hieromheen wat minder grote oefeningen. Meer hierover vind je ook in de stickies maar dan onder het kopje training.

3: Kennis is macht. Verdiep je in voeding, spiergroei en training. Met het internet is al deze kennis goed terug te vinden. Luister niet naar fit for free die mensen daar verdienen geld aan slapende leden en mensen die geen progressie maken en hebben er geen verstand van.

De stickies zijn te vinden onder het kopje forum, lees alles door neem er je tijd voor. Maak een voedingschema en trainingschema. Stel daarna vragen.

Anabolen zijn voor jou echt verboden. Blijf hier voorlopig maar van Af.

Hoe lang ben je? Hoe oud ben je?
      Last edited by Indiana; 07-04-2015, 17:06.

Comment

Pescatore ik doe 4x8 leg press , bicep curl , shoulder press , losse gewichten van 4kg ( hoger kan ik niet ) chest press en de gebruikelijke rug machine van f4f. ik eet in de ochtend 1 bord havermout , meer kan ik niet op wil wel meer maar dat gaat simpelweg niet. in de middag 5 boterhammen met kaas/ham en 2 rijstewafels met filet american. in de namiddag eet ik meestal zo,n zak met pasta en spek van AH. in de avond meestal 1 a 2 borden met aardappels groente vaak wortels en erwten en spinazie en fruit erbij als smoothie ) en kip of wat de pot schaft als vlees. en in de avond eet ik vaak 1 ( meestal nog zo'n zak van de AH ) van deze dingen en drink ik een smoothie erbij, en aankomen lukt gewoon weg niet, moet ik niet een weightgainer erbij nemen??? Nogmaals mijn budget is laag en moet alles zelf betalen hou al haast niks over en bijbaantje zoeken lukt niet en te oud ervoor lijkt het wel...

Comment

Ik zal eens bekijken hoe hoog mijn budget is om een goed voedingsschema te kunnen maken, ik ben 1.82 lang en ben 17 jaar en 11 maanden. Anabole ga ik ook zeker niet aanzitten, heb er geen genoeg geld voor + heb gelezen als ik het nu gebruik dat ik veel gains verlies en dan het moet blijven gebruiken, kost ook weer veel geld + je moet ook nog eens de standaard dingen erbij eten en extra's gebruiken en mijn budget trekt dat simpelweg niet. En ik zal de forums zo dadelijk lezen. Ik moet wel zeggen dat ik me enorm scham in de gym omdat er allemaal grotere gasten dan mij zijn en kom ik met me lage gewicht en dan zie je mensen al naar je kijken. Dat doen ze nu ook al als ik de oefeningen doe ik een laag gewicht met 4x8 ik ben al kapot met 4x8 8kg van bicep curl, daardoor voel ik me ook nogal zwak...

Comment

Edit: las net je andere post. Ten eerste moet je je niet schamen. Ik begon op 52kg dus ik was nog uitgemagerder dan jij. Ik curlde 5kg per arm en bankdrukken met alleen de stang lukte nauwelijks.

De sleutel tot succes is echt voeding. Overtuig.je ouders dat het belangrijk voor je is wellicht willen ze.je toch steunen. Als je wil aankomen moet je gewoon 500kcal boven je onderhoud eten en ik beloof je dat het werkt.

Dus om het voor jou in stappen te doen:
            1: Maak een voedingschema
            2: Gebruik bijvoorbeeld het ub/lb shema van dynobet dat staat hier op het forum.
            3: Probeer steeds zwaardere gewichten maar let op je uitvoering
            4: Heb geduld en hou je aan je voeding. Prop het naarbinnen ook al zit je vol.

Velen van ons begonnen op 50-60kg, en door bovenstaande te doen zijn we allemaal een stuk groter geworden. Jij bent geen uitzondering en jij kan dat ook!
            Last edited by Indiana; 07-04-2015, 17:28.

Comment

wauw das inderdaad wel licht, alleen hoe ben je dan in vredesnaam geworden zoals je nu op de foto ben??? dat moet lang geduurd hebben zeg phoe... maarja het is denk ook mijn persoonlijkheid, ik schaam me al gauw ergens voor, heb ook nog meerdere lichaams kwalen ben ook naar de dokter geweest ervoor binnenkort ziekenhuis, dit speelt denk ook mee met mijn onzekerheid over mezelf...

Comment

Aankomen lukt altijd wel hoor, kwestie van meer eten dan je nu doet. Zijn wel wat tricks voor waardoor je makkelijk relatief veel kcal binnenkrijgt vooral in het hoekje carbs/vetten/noten. Je kan ook voor de weightgainer of chocomel gaan maar er zijn ook iets betere opties. Een ramp is het ook niet daarentegen.

Anyway: als je resultaten wilt zul je even alles moeten ordenen qua voeding en dit aanpassen totdat je aankomt, anders moeten gaan trainen want huidige schema is ruk en de argumenten waarvan je denkt dat ze je in de weg zitten (budget is geen agument, kan super cheap zijn als je wilt) aan de kant zetten.
                Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by mennoboer1997 View Post
                  wauw das inderdaad wel licht, alleen hoe ben je dan in vredesnaam geworden zoals je nu op de foto ben??? dat moet lang geduurd hebben zeg phoe... maarja het is denk ook mijn persoonlijkheid, ik schaam me al gauw ergens voor, heb ook nog meerdere lichaams kwalen ben ook naar de dokter geweest ervoor binnenkort ziekenhuis, dit speelt denk ook mee met mijn onzekerheid over mezelf...
                  Wat je op de foto ziet is in 3 jaar bereikt maar had veel sneller gekund. Ik heb ook eerst een berg fouten gemaakt. Daarom is het lezen van info zo belangrijk het zorgt ervoor dat je die fouten niet hoeft te maken

Bedenk gewoon dat iedereens lichaam 50kg kan zijn en iedereens lichaam 100kg je hoeft je dus niet te schamen. Het heeft puur te maken met teveel of te weinig eten.
                  Jij zou in een hele.korte tijd al heel.veel kunnen aankomen als je alles doet.volgens de stickies.

Het is inderdaad een mentaliteit. Maar vaak helpen de grotere jongens graag de kleintjes. Dus raak niet geintimideerd zorg dat je je kennis vergroot en het vervolgens uitvoert. Vraag eens een wat oudere kerel ok advies, zij zijn altijd bereid te helpen in mijn ervaring.

Geef vervolgens je lichaam tijd om te ontwikkelen. We praten altijd over jaren en niet over weken

Soms als je onzekerheid wil bestrijden moet je een angst negeren of overwinnen en doorbijten

O en geloof het of niet, maar door het doorvreten ben ik nu iemand die zich echt moet inhouden. Nu moet ik moeite doen om niet teveel aan te komen. Allemaal omdatk op jouw leeftijd mn maag heb uitgerekt. Dus het werkt echt, je veranderd vanzelf in een hongerig paard
                  Last edited by Indiana; 07-04-2015, 17:41.

Comment

pescatore, wat raad je me aan als super cheap super voedsel??? moet ik iets toevoegen of iets weghalen en iets anders ervoor in de plaats eten??? Binnenkort moet ik uit huis naar begeleid wonen in capelle a/d ijssel nieuwe groep van Yulius in september wanneer ie open gaat en dan moet ik meer betalen dus nou ben ik bang niet al te veel over te houden, denk 60 eu p/maand voor het eten. En misschien is het niet zo'n ramp maar voor mij wel een big issue omdat ik een beter lichaam wil zodat ik me zekerder voel in b.v het zwembad of sportschool of met andere situaties.

Indiana, met al dit advies heb ik zeker wat te verbeteren ja. Toch nog 1 vraag hoe krijg je het dan binnen, ik heb het net geprobeerd met 1 extra bord en het kwam gewoon weer naar boven... Ik wil mijn streefgewicht 85 kg met 14% halen. want mijn lengte en gewicht kloppen dan ongeveer in verhouding. Ik wil er echt alles aan doen en als ik op mezelf woon zal ik me levensstijl veranderen naar een sporter. En zou ik ook hulp kunnen gebruiken hierbij van een weigtgainer? zo ja welke is met prijs/kwaliteit verhouding het beste??? Ik ontvang straks studiefinanciering met aanvullende beurs en uitwonend dus 583 ong p/maand. Ik hou miss wel meer over maar zoiezo moet ik het eten betalen en de groep mobiele abbo en sportschool. Kan denk makkelijk 100 eu p/maand overhouden, wat kan ik het beste als supps erbij gebruiken met deze inkomsten??? En hoe krijg ik mijn vetpercentage omlaag terwijl ik wel groter word??? Of is dit onmogelijk??? Het mag elke manier zijn ik zal ervoor vechten, en trouwens ik zal even foto maken als jullie het niet erg vinden straks zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel, ik doe met aanspan en zonder aanspan? of moet ik mezelf niet laten vernederen met de foto's???

Comment

Twee euro per dag kan zelfs een normaal persoon bijna niet op leven, laat staan iemand met een aangepast dieet. Heb zelf ook op budget moeten zitten soms maar voor 2 euro per dag heb ik nooit kunnen eten helaas.
                      "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Ik kon het voedsel ook niet goed binnenhouden. ik verdeelde het over de hele dag elke 2 uur eten. Maar ik dwong mn maag echt en hij rekte hierdoor uit. op een gegeven moment smeekt je maag om dat voedsel.

Wat betreft aankomen zonder ver. Dat is we degelijk mogelijk voor een beginner. Als je verhoudingen van koolhydraten eiwitten en vetten kloppen kn je de eerste 6 maanden spier aankomen en vet verbranden. Daarna stagneert de vetverbranding maar maak je nog wel spier aan. En na een jaar stopt die stagnatie.

Dan is de keus of je verder gaat bulken, maar dan ga je ook vet aanzetten. Of dat je dan al tevreden bent.
                        Maar daar zou ik nog niet over nadenken. Zorg eerst dat je een jaar alles zo goed mogelijk uitvoert en dan kan der zo 10kg bij

Comment

welke producten koop je zelf? en wat eet je thuis ( wat jou ouders voor jou kopen )

Comment

Allereerst welkom! Balen dat je financiële situatie even niet meewerkt, maar je kan een eind komen door slim je zijn in de voedingskeuze. Weightgainers etc. zijn juist de grote kosten posten met minder effect dan regulier eten. Denk meer in de trant van volkoren brood, rijst, kip, groentes, havermout, melk, kwark en eventueel als supplement een whey shake.

Ook ik ben onlangs (opnieuw) begonnen met trainen (sinds kort ook met een nieuw op maat gemaakt voedingsschema) en de resultaten zijn binnen een aantal maanden al goed zichtbaar. Dus met voldoende motivatie, slim inkopen en de juiste schema's ga ook jij het redden! En bedenk voor jezelf dat ook de grote gasten ooit met minder zijn begonnen en laat je zeker niet wegjagen of kleineren. Jij betaalt net zoveel per maand als de rest en hebt dus net zo recht op het gebruik van de materialen. Succes kerel!

Comment

Je komt gemotiveerd over, motivatie is al de helft van de winst.
                              Zonder dat ga je het niet redden.

Ik lees veel goede adviezen hier.

Basis = hard trainen, genoeg rusten, goed eten.
                              Inderdaad denk aan dingen als havermout, kwark, groenten, melk, brinta, brood, kip, noten, tonijn, pindakaas etc.

Als je zo meteen (goed) van start gaat, zul je vlug zwaarder (dus zeker ook spiermassa) worden.

Succes !!
                              MORAALRIDDER

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X