Spierpijn = spiergroei?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spierpijn = spiergroei?

hello to you all,

ik maak hier even een topic over, omdat het in een ander topic over ging en we anders te ver van dat topic af gaan dwalen.
    ik wil nog wat wil discussiëren over spierpijn en of dat spiergroei kan betekenen.

ik denk dus van wel, want...als je geen spierpijn heb, heb je waarschijnlijk je spieren toch niet genoeg kapot gemaakt, dus hoef je ze eigenlijk niet te herstellen door voeding.
    heb je wel spierpijn dan moet je ze weer beter maken door middel van voeding.

heb je geen spierpijn dan zijn ze toch niet genoeg kapot.
    of zie ik dat verkeerd?

wat denken jullie? misschien een onderzoek naar geweest dat iemand weet?

groetjes corina

Sponsored by:
    Inshapesupplements

je heb alleen spierpijn meestal als je een bepaalde spier een tijd niet heb getraind tenminste ik dan.Maar ik heb er laatste halve jaar nergens geen pijn meer gehad hoe hard ik het ook train.Je spieren gaan wenne op een gegevemoment en groeien blijf je toch nog wel als je ze maar de goede prikkel geeft bij het trainen.Maar er zijn ook spierpijnen met verekken ofzo nou dan groei je dus mooi niet.

Comment

kijk, jij zegt, je spieren gaan wennen, dat moet je dus toch proberen te voorkomen, doormiddel van een nieuw schema te nemen?!
      dus dat je spieren weer anders belast worden.
      dus weer spierpijn oplevert, dus weer spiergroei, denk ik dan.....
      Sponsored by:
      Inshapesupplements

Comment

Letterlijk genomen klopt de stelling niet. Je kan ook je spieren helemaal verkeerd belasten waardoor je spierpijn krijgt. Vervolgens ga je er niet van groeien.
        Spieren wennen inderdaad vrij snel vandaar dat je ook iedere 6-8 weken zou moeten wisselen van schema.
        Ik nam zelf meestal 'spierpijn' als indicatie, als ik nauwelijks meer 'voelde' dat ik getraind had wisselde ik van schema. Werkte voor mij erg goed.

Greets...
        Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

@ xeno

Ik heb nog steeds na iedere training spierpijn! In alle groepen behalve biceps! Dus ik denk dat je niet hard genoeg of diep genoeg gaat bro!!!
          Mr. HOLLAND 2006 NAC
          Mr. HOLLAND 2007 NAC
          3e Mr. WORLD 2007 NAC

Comment

Originally posted by [b
            Citaat[/b] (Curiosio @ Jul. 15 2005,14:22)]Ik nam zelf meestal 'spierpijn' als indicatie, als ik nauwelijks meer 'voelde' dat ik getraind had wisselde ik van schema. Werkte voor mij erg goed.
            Doe ik exact hetzelfde.
            We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Originally posted by [b
              Citaat[/b] (Mr. B.I.G. @ Jul. 15 2005,14:30)]Ik heb nog steeds na iedere training spierpijn! In alle groepen behalve biceps! Dus ik denk dat je niet hard genoeg of diep genoeg gaat bro!!!
              Dan ga je denk ik met biceps niet hard of diep genoeg bro!

Comment

ok thnx voor tip bro!!!
                Mr. HOLLAND 2006 NAC
                Mr. HOLLAND 2007 NAC
                3e Mr. WORLD 2007 NAC

Comment

You're welcome!

Comment

je kan ook spierpijn krijgen door melkzuur en daar hoef je dan echt niet van te groeien

voor spier groei heb je super compensatie nodig en om dit te krijgen moet je je spieren meer belasten dan ze eigenlijk kunnen hebben waardoor je dus spierpijn krijgt(maar of dit een must is weet ik niet zeker).
                    super kompensatie duurt tussen de 48 en 96 uur als ik me niet vergis.
                    train je nou die zelfde spiergroep te snel krijg je dus geen S.C. en dus geen groei.

@ cur

ik neem ook die maatstaaf
                    geen of weinig spierpijn = tijd om te wisselen  

Who's the Chef

Comment

Ik zou er ook wel eens een duidelijk antwoord op willen hebben.
                      Ik heb dus nooit spierpijn maar groei wel dus het zal geen must zijn maar vraag me toch wel eens af of spierpijn bevorderlijk is ja of te nee. Ik train tot het uiterste en wissel mijn schema ook geregeld af dus daar kan het niet aan liggen.

Comment

Spierpijn is niet bevordelijk dat blijkt al uit je verhaal. Geen spierpijn maar wel groeien
                        Regelmatig van schema wisselen en de juiste voeding is waar het omgaat.

Greets...
                        Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Heb eens ergens gelezen dat spierpijn juist helemaal niet goed is en zoveel mogelijk vermeden dient te worden. Kan het helaas niet terug vinden, was het er overigens ook niet helemaal mee eens maar stonden wel interessante dingen in.

Denk zelf dat de juiste spierpijn niet veel kwaad kan en idd een goede indicatie kan zijn. Weet wel heel zeker dat het erg persoonsgebonden is, de één heeft er gewoon veel meer last van dan de ander.
                          Ben er overigens van overtuigd dat je altijd zoveel mogelijk moet doen om schade en overbelasting te voorkomen en herstel te bevorderen, of je nou wel of geen last van spierpijn hebt. Dus goede opwarming en cooling-down, tekorten op tijd aanvullen, voldoende rust, enz.

Lijkt me trouwens dat er niet slechts één juist antwoord op de vraag is, juist omdat het per persoon en zelfs per spiergroep zo kan verschillen of en waardoor spierpijn ontstaat...

Comment

ik heb het net als xeno als ik nieuwe schema heb, dan heb ik +-2 weken spierpijn ,want ik denk dat je spieren er wel aan kan wennen, want stop maar eens 2weken en dan weer beginnen met trainen heb je er wel de hele week laast van

Comment

zo zie je maar weer aan het verhaal van mammoet, geen spierpijn maar wel spiergroei.
                              ik denk dat we er nooit achter zullen komen of het nou wel een indicatie is of niet, ik zie het wel zo iig, omdat ik dan het gevoel heb dat ik ze goed kapot heb gemaakt.

en met warming up en cooling down heeft er bij mij niet veel mee te maken, want dat doe ik goed, 15 min voor en 15 min na cardioen.
                              dan nog op warm setje, is toch voldoende eigenlijk. en ik heb altijd spierpijn.
                              Sponsored by:
                              Inshapesupplements

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X