Slecht voor skinny guys?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik heb mijn volledig Kcal p.d kunnen gaan bekijken. Ik zit op een gemiddelde van 2683 Kcals. Dit is gerekend naar de mindere kant p.d . Sommige dagen vallen rond de 2900 Kcals, omdat ik door werkomstandigheden dan rijst ed erbij kan eten. Ik ga het voedingsschema en trainingsschema strikt en tot in de puntjes goed volgen( buiten de ene dag brood en andere dag rijst onder de middag ). Ook heb ik een uitgebreide kijk genomen op de juiste technieken voor de stronglifts, om deze zo goed mogelijk uit te voeren. Ik veronderstel dat de Kcal inname voor iemand van 48 kg al goed moet zijn voor wat groei? Enige tips in wat soort voeding ik nog kan veranderen of verbeteren? Heb een blender waarmee ik nog wat anders van recepten kan maken die goed zijn? Ook drink ik +- 2 a 3 liter water per dag.

Thx alvast

Comment

Er is maar 1 manier om erachter te komen of het aantal kcal goed is en dat is meten. Maar dit zou prima kunnen zijn idd, gaat het vanzelf zien.

Heb over Stronglifts ooit een topic geopend, mss heb je er wat aan: http://forum.bodynet.nl/trainingssch...s-5x5-faq.html

Succes!
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Kh bron maakt niet uit brood is noodzakelijk?????

Comment

Lijkt het een goede balans van vetten,eiwitten en khydraten denken jullie?

Comment

Originally posted by Jochends View Post
            Lijkt het een goede balans van vetten,eiwitten en khydraten denken jullie?
            Waar? Dat op de vorige pagina is geen schema. Er staan geen aantallen/grammen of verdelingen bij.

Comment

Originally posted by rain View Post
              Een jodium tekort komt praktisch nooit voor, dat zou echt een redelijke uitzondering zijn.
              Of je moet geen eieren, vis, zout etc eten/nemen.

Misschien dat een veganist eerder een tekort zou kunnen krijgen?
              Dat is discutabel. Volgens veel websites heeft een groot deel van de bevolking juist een jodiumtekort, al weet ik niet waarop dat is gebaseerd. Ik meen dat het verplicht is voor degenen die brood bakken om bakkerszout te gebruiken met toegevoegd jodium, juist vanwege het feit dat men anders te weinig binnenkrijgt.

In het eerste deel van de 20e eeuw was dit niet verplicht en toen kwamen een boel mensen in de problemen met als gevolg een enorm opgezette schildklier (alsof je een tumor in je keel hebt). Overigens bevat lang niet alle zout jodium. Tevens schijnen veel allochtonen een tekort aan jodium hebben juist omdat zij vaak geen brood eten. Het lijkt mij dus niet verstandig om iemand aan te raden brood te schrappen zonder dat er specifiek gekeken wordt naar jodiuminname uit andere bronnen (zout met toegevoegd jodium en/of jodiumdruppels bijvoorbeeld. Jodium is essentieel voor het aanmaken van schildklierhormonen en die ga je nodig hebben; vooral als je wilt afvallen.

Ik heb hier kortgeleden redelijk veel over opgezocht omdat ik een semi-traagwerkende schildklier heb (hebben meerdere bloedtesten uitgewezen). In de tijd voor deze testen heb ik gemiddeld 1 boterham per dag gegeten. Ik weet dus niet of dit verband houdt met mijn semi-traagwerkende schildklier (subklinische hypothyroidisme), maar ik weet inmiddels wel dat jodium bijzonder belangrijk is.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
                Dat is discutabel. Volgens veel websites heeft een groot deel van de bevolking juist een jodiumtekort, al weet ik niet waarop dat is gebaseerd. Ik meen dat het verplicht is voor degenen die brood bakken om bakkerszout te gebruiken met toegevoegd jodium, juist vanwege het feit dat men anders te weinig binnenkrijgt.

In het eerste deel van de 20e eeuw was dit niet verplicht en toen kwamen een boel mensen in de problemen met als gevolg een enorm opgezette schildklier (alsof je een tumor in je keel hebt). Overigens bevat lang niet alle zout jodium. Tevens schijnen veel allochtonen een tekort aan jodium hebben juist omdat zij vaak geen brood eten. Het lijkt mij dus niet verstandig om iemand aan te raden brood te schrappen zonder dat er specifiek gekeken wordt naar jodiuminname uit andere bronnen (zout met toegevoegd jodium en/of jodiumdruppels bijvoorbeeld. Jodium is essentieel voor het aanmaken van schildklierhormonen en die ga je nodig hebben; vooral als je wilt afvallen.

Ik heb hier kortgeleden redelijk veel over opgezocht omdat ik een semi-traagwerkende schildklier heb (hebben meerdere bloedtesten uitgewezen). In de tijd voor deze testen heb ik gemiddeld 1 boterham per dag gegeten. Ik weet dus niet of dit verband houdt met mijn semi-traagwerkende schildklier (subklinische hypothyroidisme), maar ik weet inmiddels wel dat jodium bijzonder belangrijk is.
                Als je een of twee van deze dingen eet zit je goed:

-zout
                -brood
                -eieren
                -vis
                -melk
                -vlees

Uitgaande van "normale" hoeveelheden. En ik vergeet vast nog wel eea.

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                  Als je een of twee van deze dingen eet zit je goed:

-zout
                  -brood
                  -eieren
                  -vis
                  -melk
                  -vlees

Uitgaande van "normale" hoeveelheden. En ik vergeet vast nog wel eea.
                  Ja want hoeveelheden doen er ineens niet meer toe? "Eet vlees en je wordt gespierd als je goed traint".

Van voedingscentrum:

Jodium is een spoorelement dat belangrijk is voor de productie van schildklierhormonen. Deze hormonen zijn nodig voor een goede groei, de ontwikkeling van het zenuwstelsel en de stofwisseling.
                  Van nature komt jodium voor in zeewier, zeevis en eieren. Toegevoegd jodium zit in gejodeerd keuken-, tafel- en dieetzout, bakkerszout, brood dat gebakken is met bakkerszout en sommige vleeswaren.
                  Een jodiumtekort komt alleen voor als iemand weinig of geen brood eet, ongejodeerd of biologisch brood eet en ook geen gejodeerd keukenzout gebruikt. Bij een jodiumtekort gaat de schildklier trager werken en opzwellen (krop). Bij kinderen leidt jodiumgebrek tot een groeiachterstand en een verminderd leervermogen en bij een groot tekort tot dwerggroei.

Te weinig jodium

De meeste Nederlanders krijgen voldoende jodium binnen via de voeding. In de schildklier zit normaliter een grote voorraad jodium. Wie te weinig jodium binnenkrijgt, merkt dat dus vaak pas na enkele jaren. Een jodiumtekort ontstaat als iemand weinig of geen brood eet, ongejodeerd of biologisch brood eet en ook geen gejodeerd keukenzout gebruikt. Bij een tekort aan jodium gaat de schildklier trager werken en opzwellen. Dit heet ook wel struma of krop. Bij kinderen leidt een jodiumtekort tot een groeiachterstand en een verminderd leervermogen en bij een groot tekort tot dwerggroei (cretinisme).

Voedingsadvies

Als je 6 boterhammen per dag eet van brood met 1,2% bakkerszout krijg je voldoende jodium binnen. Verder is het goed om regelmatig zeevis en eieren te eten.
                  Mensen die zelf brood bakken kunnen daarvoor het beste bakkerszout gebruiken, omdat gejodeerd keukenzout te weinig jodium bevat om te voorzien in de dagelijkse jodiumbehoefte.
                  Biologisch brood wordt meestal gebakken met ongejodeerd zout. Mensen die biologisch brood eten wordt aangeraden om gejodeerd keuken- en tafelzout te gebruiken en regelmatig zeevis en eieren te eten.
                  Hoe kun je voldoende jodium binnenkrijgen?

Zes sneetjes brood met 1,2% bakkerszout bevatten 145 microgram jodium. Dat is ongeveer gelijk aan de dagelijkse aanbeveling van 150 microgram.
                  Dezelfde hoeveelheid jodium kun je binnenkrijgen door het eten van:
                  • 100 tot 150 gram witvis (kabeljauw, koolvis, schelvis, rode mul)
                  • 300 gram vette zeevis (haring, makreel, zalm, tonijn)
                  • 400 gram platvis (schol, tong, heilbot)
                  • 8 gekookte eieren
                  • 1 kilo kaas
                  • 14 glazen halfvolle melk (per glas 175 ml)
                  • 5 kilo runderlappen

Comment

Waar blijf je nou mee haribo man?
                    Tjonge jonge meneer heeft weer wat nieuws gelezen...
                    Eerst adviseer je jan en alleman dat het allemaal niks boeit nu moet men ineens 6 snee brood eten? Wat een figuur ben jij zeg.

Comment

Originally posted by quibus View Post
                      Waar blijf je nou mee haribo man?
                      Tjonge jonge meneer heeft weer wat nieuws gelezen...
                      Eerst adviseer je jan en alleman dat het allemaal niks boeit nu moet men ineens 6 snee brood eten? Wat een figuur ben jij zeg.
                      Slaap je de laatste maand slecht of heb je last van je roidrage?

Mits je een goede basis hebt (voldoende vezels en micro's) geloof ik nog steeds dat het niet uitmaakt wat je daarnaast binnenkrijgt.

Van jodium was ik toen niet op de hoogte. Wie wel? Zou het niet slecht zijn als ik mijn standpunten nooit zou wijzigen bij het lezen van nieuwe informatie?

Comment

Slaap je de laatste maand slecht of heb je last van je roidrage?

Mits je een goede basis hebt (voldoende vezels en micro's) geloof ik nog steeds dat het niet uitmaakt wat je daarnaast binnenkrijgt.

Van jodium was ik toen niet op de hoogte. Wie wel? Zou het niet slecht zijn als ik mijn standpunten nooit zou wijzigen bij het lezen van nieuwe informatie?
                        Kuch. Kan beter een std tekst hiervoor schrijven die ik ga copy/pasten iedere keer. Nee daar is niks mis mee Dynamix maar je brengt het altijd als wetgeving en keer op keer op keer kom je erachter dat je het hele verhaal niet begrijpt. Dat is met training en voeding zo. En iedere keer als je ergens weer wat leest wordt het kind weer met het badwater weggegooid. Daarom, nog een keertje:

Probeer dingen verder uit te zoeken en leer niet aan de hand van quotes en losse zaken. Loop niet achter ieder artikel aan als een krolse kat. Dan krijg je dit soort dingen constant. Dit is al de zoveelste keer. Waarom denk je dat iedereen altijd moet gniffelen als je weer eens een inhoudelijk verhaal doet met hele sterke claims?

Van jodium was ik toen niet op de hoogte. Wie wel?
                        Ik. Inb4 Dynamix die vitamine E ontdekt
                        Last edited by pescatore; 08-06-2015, 16:47.

Comment

Haha ik ben me wel degelijk van jodium op de hoogte maat, en van alle Micros en als jij tijdens een cut alle Micros wilt halen blijft er bar weinig ruimte voor haribo etc.
                          Verder heeft pesc het al verwoord.
                          Jij brengt altijd alles als de waarheid staat niet open voor discussie en 2 maanden later ga je weer volledig de andere kant op.
                          Mening bijstellen is prima maar je brengt dingen niet als een mening maar als een feit.
                          Roidrage geen last van hoor zit op lage dosis test

Comment

Ik heb redelijk bekend met snel aankomen als skinny guy; als het te snel gaat en je zet veel vet aan (vooral op je benen), kun je wel last krijgen van groeistrepen/striae. Doet geen pijn maar is gewoon erg lelijk.

Comment

Originally posted by JanKlaasGroentela View Post
                              Ik heb redelijk bekend met snel aankomen als skinny guy; als het te snel gaat en je zet veel vet aan (vooral op je benen), kun je wel last krijgen van groeistrepen/striae. Doet geen pijn maar is gewoon erg lelijk.
                              Klopt, je moet zoals met alles gewoon zaken meetbaar houden. Daarom zeg ik vaak zowel met aankomen als afvallen de aanpassingen zijn belangrijker dan een schema op zich. Het proces en vooral het vooraf anticiperen op signalen.

Waar je overigens vet aan gaat zetten als eerste verschilt per persoon uiteraard. Maar op zich is dat voor TS nu niet aan de orde. Dit is een kwestie van serieus ondergewicht, niet van een beetje de ecto uithangen.

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                                Kuch. Kan beter een std tekst hiervoor schrijven die ik ga copy/pasten iedere keer. Nee daar is niks mis mee Dynamix maar je brengt het altijd als wetgeving en keer op keer op keer kom je erachter dat je het hele verhaal niet begrijpt. Dat is met training en voeding zo. En iedere keer als je ergens weer wat leest wordt het kind weer met het badwater weggegooid. Daarom, nog een keertje:

Probeer dingen verder uit te zoeken en leer niet aan de hand van quotes en losse zaken. Loop niet achter ieder artikel aan als een krolse kat. Dan krijg je dit soort dingen constant. Dit is al de zoveelste keer. Waarom denk je dat iedereen altijd moet gniffelen als je weer eens een inhoudelijk verhaal doet met hele sterke claims?

Ik. Inb4 Dynamix die vitamine E ontdekt
                                Nogmaals, jij hoeft mij niet te vertellen wat ik wel en niet moet doen; dat kan ik best zelf bepalen .

Ik zal het vast niet altijd bij het juiste eind hebben gehad, maar als niemand inhoudelijk met een beter argument komt, hoe moet ik dan weten dat ik het niet juist heb? Het enige dat jij steeds zegt zijn loze quotes als "zoek dingen verder uit". Daar kan ik wat mee. Je weet niet wat je niet weet. Hetzelfde geldt voor Quibus.

Zogenaamd ben ik de haribo-propagandist, maar ondertussen was er NIEMAND die destijds ook ooit maar iets heeft gezegd over een eventueel tekort aan jodium (en andere zaken), en vervolgens komen vertellen dat je het allemaal weet. Yeah right.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X