Slecht voor skinny guys?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Slecht voor skinny guys?

Hey,

Ik ben net een week bezig met het volgen van de stronglifts 5x5, en ga het schema perfect volgen.
    Mijn voeding bestaat voornamelijk uit magere kwark, bananen, havermout, rijst, kcal repen, volorenbrood, kip... En is door een voedingscoach opgemaakt. Nu weeg ik 48 kg en ben 1.74m groot en 26 jaar(man). Ik ben altijd al mager geweest en heb nog nooit meer dan 53kg gewogen. Ik heb geen stress en sport niet echt buiten nu de krachttraining. Nu lees ik wel dat stronglifts 5x5 goed is voor beginners en ecto's, maar er staat dan ook bij dat je gewicht verliest. Het 1 spreekt het ander tegen... Wat is nu juist de theorie erachter?

Grtz

Of je gewicht verliest of aankomt ligt voor 100% aan hoeveel je eet.
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Wow! Niet vervelend bedoeld, maar je bent echt veel te licht. Zorg ervoor dat je aankomt. Minimaal 1kg per maand en in jouw geval zou ik gewoon gaan voor 2kg per maand. Dat kun je makkelijk hebben en een energie-overschot heb je sowieso nodig om te herstellen van Stronglifts (goede keuze btw!).

Om je vraag te beantwoorden: je valt af wanneer je een tekort aan kcal hebt. Als je eerst op 48 kg bleef hangen en nu daarbij gaat sporten, zou je af kunnen vallen. Maar aangezien je nu SL doet, is dat makkelijk op te lossen: meer eten zodat je kunt herstellen en dan zet je direct wat spiermassa aan.
      Ik doe een gok

Comment

Post je voedingsschema eens.

Welkom btw.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Aankomen doe je door genoeg te eten daar heeft het trainingschema niks mee te maken. Ik zou lekker stronglifts gaan doen voor een goede krachtbasis en massa. Voor je voeding zou ik met een calculator je behoefte uitrekenen en hier 500kcal boven gaan zitten en mikken op een toename 0.5kg per week zit je hierboven verlaag je de kcal eronder verhoog je.

succes

Comment

Je weegt erg licht.. zou je zelf zeggen dat je veel eet en een hoge verbanding hebt of dat je eigenlijk vrij weinig eet?

maar er staat dan ook bij dat je gewicht verliest. Het 1 spreekt het ander tegen... Wat is nu juist de theorie erachter?
            Om deze vraag te beantwoorden voor je heeft dit de volgende theorie:

Je eet te weinig kcal plus je gaat stronglifts schema hanteren (lees: sportief bewegen). Het te weinig eten val je in de eerste instantie van af omdat je energie belans negatief is (meer kcal verbruikt dan gegeten). Door sportief te gaan bewegen verband je nog meer kcal. Dus het verschil van meer kcal verbuikt dan gegeten wordt groter.
            Hoe groter het negatieve verschil, hoe meer je afvalt. Als je eten op orde is, dan gebeurd dit niet

Ik raad je aan jezelf bekend te maken met je caloriebehoefte, dit kan je googelen daar zijn tools voor. Dan heb je een richtlijn van hoeveel je moet eten om op gewicht te blijven. Post dat samen met je voedingsschema en dan kunnen de leden hier je prima helpen
            Broomstick_bodybuilding op insta
            F#CK heavy weights

Comment

Originally posted by Assie321 View Post
              Aankomen doe je door genoeg te eten daar heeft het trainingschema niks mee te maken. Ik zou lekker stronglifts gaan doen voor een goede krachtbasis en massa. Voor je voeding zou ik met een calculator je behoefte uitrekenen en hier 500kcal boven gaan zitten en mikken op een toename 0.5kg per week zit je hierboven verlaag je de kcal eronder verhoog je.

succes
              Met ondervoeding, want daar spreken we van met een bmi van 15.9, komt er wel wat meer dan 500 kcals extra eten. TS, ben je al bij een diëtist geweest? 48kg bij jouw lengte is namelijk wel heel erg licht. Bij een BMI van onder de 18.5 spreek je van ondervoeding maar jij zit daar zelfs nog een stuk onder.

Heb je moeite met meer eten? Vind je de producten die je voedingscoach voorschrijft wel te nassen? Je zou namelijk alles mogen eten wat los en vast zit want je moet echt gewicht aan komen
              BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Ik heb héél wat testen laten doen, om te zien of mijn laag gewicht geen gevolg was van een aandoening of dergelijke, omdat ik een normaal eetpatroon had, maar alles was in balans en nergens problemen (uitgebreide bloedanalyze, longen, hart, nieren ...). Geen allergie aan voedingsstoffen, of lactose etc..

Mijn voedingsschema is het volgende:

7u30:
                Havervlokken(80gr)
                Halfvolle melk(250 ml)
                1 banaan
                1 lepel olijfolie
                (met blender volledig)
                Vitaminesupplement

10u:
                Makreelfilets in tomatensaus (125 gr)

12u:
                2 sneden volkorenbrood met kip, tonijnsla, jonge kaas( meestal 1 van de 3 ) of belegd broodje( kaas, hesp met groenten)
                Caloriereep (90 kcal, 0.8 vet, 19.3 Khydra, 1,1 eiwit)

of ( afhankelijk van werk )

12u:

Witte rijst (46,9 khydra) met saus

14u:

Aardig wat van notenmix ( meestal amandelen )

16u30:

Stronglifsts 5x5 met pil dextrose achter de training.( training duurt rond de 40 mins )

17u( als geen training is ) a 17u30 ( met training ):

Avondeten ( Meestal aardappelen met goed stuk vlees en groenten )

19u a 19u30:

2 sneden volkorenbrood met kip,tonijnsla of jonge kaas.
                magere kwark( 100 mg)
                Notenmix

22u
                200 mg magere kwark
                250 ml halfvolle melk
                1 banaan
                1 lepel olijfolie

Meestal ik ook nog wat andere dingen daartussen, maar dit is hetgeen ik gemiddeld eet per dag nu.
                Last edited by Jochends; 08-06-2015, 08:08.

Comment

En hoeveel kcal kom je p.d op uit in totaal?
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

Deze zal ik deze avond plaatsen. Mijn berekening ligt thuis van de kcal.

Thx alvast allemaal

Comment

Ik zeg dit bijna nooit omdat ik het een ruk oplossing vind maar in dit geval is het ideaal. Drink een pak volle chocomel per dag. Wat je nodig hebt zijn kcal, dit heeft prioriteit.

Vind je volkorenbrood overigens lekker? Zo niet, gooi dat eruit, het heeft geen meerwaarde.

Zorg voor:

-MEER KCAL
                      -voldoende eiwit
                      -voldoende vezels (groenten, brood, havermout)
                      -voldoende vetten

In die volgorde ook. Al het andere heeft op dit moment minder prioriteit. Als je daarnaast ook nog wilt groeien / sterker worden zul je alles goed bij moeten houden en niet met de Franse slag aankijken of het iets wordt. Maak zaken meetbaar, hou het goed bij en pas zaken aan indien nodig.

Als je er iets van wilt maken, doe het dan meteen goed en blijf niet in de zone zitten waar je het wel ongeveer denkt te redden. Je weegt 48 kg, dit is vrij serieus kerel.

Succes!

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                        Ik zeg dit bijna nooit omdat ik het een ruk oplossing vind maar in dit geval is het ideaal. Drink een pak volle chocomel per dag. Wat je nodig hebt zijn kcal, dit heeft prioriteit.

Vind je volkorenbrood overigens lekker? Zo niet, gooi dat eruit, het heeft geen meerwaarde.

Zorg voor:

-MEER KCAL
                        -voldoende eiwit
                        -voldoende vezels (groenten, brood, havermout)
                        -voldoende vetten

In die volgorde ook. Al het andere heeft op dit moment minder prioriteit. Als je daarnaast ook nog wilt groeien / sterker worden zul je alles goed bij moeten houden en niet met de Franse slag aankijken of het iets wordt. Maak zaken meetbaar, hou het goed bij en pas zaken aan indien nodig.

Als je er iets van wilt maken, doe het dan meteen goed en blijf niet in de zone zitten waar je het wel ongeveer denkt te redden. Je weegt 48 kg, dit is vrij serieus kerel.

Succes!
                        Brood kan wel degelijk belangrijk zijn. Het bevat jodium dat is toegevoegd aan kleine hoeveelheden bakkerszout. Jodium is belangrijk voor groei, een goedwerkende schildklier en tal van andere processen. Ook zit in (volkoren)brood andere voedingsstoffen die meerwaarde kunnen hebben; al kun je die wellicht ergens anders vandaan halen. Een jodiumtekort daarentegen kan serieuze gevolgen hebben.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
                          Brood kan wel degelijk belangrijk zijn. Het bevat jodium dat is toegevoegd aan kleine hoeveelheden bakkerszout. Jodium is belangrijk voor groei, een goedwerkende schildklier en tal van andere processen. Ook zit in (volkoren)brood andere voedingsstoffen die meerwaarde kunnen hebben; al kun je die wellicht ergens anders vandaan halen. Een jodiumtekort daarentegen kan serieuze gevolgen hebben.
                          Totaal irrelevant verhaal. Ja jodium is nodig voor een goedwerkende schildklier maar dit is een van die stoffen waar je je niet snel druk om hoeft te maken om voldoende van binnen te krijgen. Dan moet je echt je best doen, daarnaast zit dit in vrijwel al het brood niet specifiek in volkoren. Ik ben een voorstander van brood maar je hebt het niet nodig, wat is dit nu weer man?

Klok, klepel, context. Terugkerend verhaal bij je Dynamix. Blij dat ik niet je werkgever ben oid.

Comment

Een jodium tekort komt praktisch nooit voor, dat zou echt een redelijke uitzondering zijn.
                            Of je moet geen eieren, vis, zout etc eten/nemen.

Misschien dat een veganist eerder een tekort zou kunnen krijgen?
                            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rain View Post
                              Een jodium tekort komt praktisch nooit voor, dat zou echt een redelijke uitzondering zijn.
                              Of je moet geen eieren, vis, zout etc eten/nemen.

Misschien dat een veganist eerder een tekort zou kunnen krijgen?
                              Hij heeft wss ergens een artikel over brood gelezen dat sindsdien heel belangrijk kan zijn enzo, je kent ondertussen het klappen van de zweep wel. Nu gaat hij uitleggen dat jij het fout ziet en klagen dat ik iets over hem zeg. Same old.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X