Blessure

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Blessure

yoooooooooo heb ff een vraagie voor een maat van me...

die heeft een beurs gevoel in z'n elleboog, en pijn in z'n schouder als ie boven zig uit tilt ( aan de voorkant van z'n schouder bij z''n sleutelbeen )

hebben jullie enig idee hoe je dit probleem ken verhelpen ?

alvast bedankt

Nou, ik denk dat hij even 1 a 2 weken rust moet nemen. Verder vind ik Spiroflor, ofwel SRL-gelei een heel goeie zalf tegen dit soort kwaaltjes. Als dat niet helpt, dan maar naar de dokter.
    We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Ik hoop het niet voor je maat, maar als hij pech heeft heeft hij een beginnende tenniselleboog, en aan zijn schouder een slijmbeursontsteking.
      Ik zou als ik hem was voor de zekerheid naar de dokter gaan voor een diagnose.

Als bovenstaande blessures niet aan de orde zijn dan zou ik gewoon een tijdje met lichtere gewichten gaan trainen en meer herh gaan maken bv 12 reps per set met een licht gewicht, dit om de doorbloeding van de spieren te stimuleren zonder de spieren zwaar te belasten.
      Veel succes;
      Brear.

Comment

Gewoon even langs de doc sturen, dan weet ie zeker wat het is.
        Niet te lang mee door lopen, want dan zit je met de gebakken peren.
        Sponsored by:
        Inshapesupplements

Comment

Originally posted by [b
          Citaat[/b] (corina @ Sep. 16 2005,11:21)]want dan zit je met de gebakken peren.
          mmm... klinkt goed! Wil je het recept even posten? Thanx!
          We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Whahahaahah, mijn buik
            Ik heb nu wel buikspieren gedaan, wil je me niet laten lachen.

Sponsored by:
            Inshapesupplements

Comment

Originally posted by [b
              Citaat[/b] (BREAR @ Sep. 16 2005,10:00)]Ik hoop het niet voor je maat, maar als hij pech heeft heeft hij een beginnende tenniselleboog, en aan zijn schouder een slijmbeursontsteking.
              Ik zou als ik hem was voor de zekerheid naar de dokter gaan voor een diagnose.

Als bovenstaande blessures niet aan de orde zijn dan zou ik gewoon een tijdje met lichtere gewichten gaan trainen en meer herh gaan maken bv 12 reps per set met een licht gewicht, dit om de doorbloeding van de spieren te stimuleren zonder de spieren zwaar te belasten.
              Veel succes;
              Brear.

gewoon ff naar de doc
              voor je het weet is het een beginnende slijmbeurs en als je gewoon lekker door gaat heb je er heel lang last van
              Who's the Chef

Comment

een decatje met een primo in de week zou denk ook niet helpen ?

Comment

Mag hopen dat het laatste een geintje is?
                  Of heb je misschien ergens gelezen dat as medicijnen zijn maar het verder niet helemaal begrepen ofzo?

Eén van de stomste dingen die je kunt doen is met as gaan klooien als je niet in orde bent dus het antwoord is iig nee...

Comment

Heb het trouwens gelijk even verplaatst naar Algemeen vind het niet echt bij trainingsschema's thuishoren.

Comment

Originally posted by [b
                      Citaat[/b] (yoyo @ Sep. 16 2005,12:37)]een decatje met een primo in de week zou denk ook niet helpen ?
                      je kan het broberen kerel

Who's the Chef

Comment

geef eens ff een precieze beschrijving wanneer die precies pijn doet.

zijwaarts heffen, doet het dan onder de 90 graden pijn, of alleen als zijn arm echt boven de 90 graden uitkomt?

en doet het pijn als je weerstand geeft tegen de arm, en dan zijwaarts heffen?

beschrijf ff precies in welk traject het pijn doet, want met deze info kan je onmogelijk een diagnose stellen (zoals een slijmbeurs-ontsteking, het kunnen ook vele andere structuren zijn).

ciao, Lo

ps; zou een deca'tje en een primo helpen

Comment

pijn in zn schouder is alleen als ie boven zig uit tilt

Comment

Idd ff langs de doc zoals idd zegt, en ...

Grt R

Comment

Originally posted by [b
                              Citaat[/b] (yoyo @ Sep. 16 2005,08:49)]yoooooooooo heb ff een vraagie voor een maat van me...

die heeft een beurs gevoel in z'n elleboog, en pijn in z'n schouder als ie boven zig uit tilt ( aan de voorkant van z'n schouder bij z''n sleutelbeen )

hebben jullie enig idee hoe je dit probleem ken verhelpen ?

alvast bedankt
                              ik denk dat ik wel een idee heb wat de blessure van je maat is;

- hij heeft pijn als hij zijn arm boven zich heft, dus zeg maar hoger dan +- 120graden.

- de pijn is gelokaliseerd aan de voorkant schouder bij zijn sleutelbeen.

- hij heeft geen pijn bij bewegingen anders dan het heffen van de arm boven zichzelf uit.

Als je alleen pijn hebt bij een traject waarbij je de arm hoger dan 120 graden heft, is het vrijwel zeker een blessure in je AC-gewricht;

het gewricht van je sleutelbeen -schouder(blad). Je sleutelbeen beweegt ook met je schouderblad, als je je arm heft hoger dan jezelf, dan komt er druk op het gewricht.

Vraag je maat eens eens de volgende beweging uit te voeren';

ga recht staan, hef je arm zijwaarts tot horizontaal. beweeg nu je arm zo ver mogelijk naar voren toe. (je beweegt je rechter arm dus zo ver mogelijk naar links toe).
                              Eventueel druk jij de arm van je maat nog ietsje verder.
                              Als hij nu weer pijn voelt bij zijn sleutelbeen, dan heb ik gelijk gehad, en heeft hij last van zijn AC-gewricht.

Laat maar ff weten.

Mazzel, Lo

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X