overtraining

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

als je genoeg rust dagen tussen je spiergroepen houd zal je daar nooit last van krijgen.
    dus zit het niet alleen tussen de oren.
    Bezoek ook eens het forum.

Comment

Originally posted by Moob
      dus zit het niet alleen tussen de oren.
      haha geen idee. ik heb full body om de dag gedaan en ook totaal geen last van overtraining. nu nog elke dag dan kan ik een echt oordeel geven

Comment

Hahah! elke dag!

maar overtraining blijft een vaag iets. en de ene heeft er sneller last van dan de ander.

Comment

Originally posted by corina
          ja dat begrijp ik, maar hoe komt het?

dat vas niet je vraag
          Who's the Chef

Comment

Goed stukje @Moob, zelf ben ik alleen in het begin van mijn trainingsperiode wel eens overtraind geweest, ik trainde de eerste 2,5 jaar van mijn trainingsperiode 6 keer per week, en volgde de destijds populaire Arnold schema"s.
            Alle spiergroepen twee keer per week met 4 oefeningen per spiergroep en dan ook nog 4 sets per oefening van 10 tot 12 reps.
            Ik herinner mij bv nog dat wij ons 10 sets van 10 reps gingen optrekken met ons eigen lichaamsgewicht ( ik woog toen 80 kg) 5 sets voor en 5 sets achter in je nek, ik moet er nu niet eens meer aan denken hehe.

Ik merkte dan dat ik overtraind raakte doordat ik terug begon te zakken met mijn trainingsgewichten en mezelf gewoon moe voelde overdag.
            Later ben ik heel anders gaan trainen en heb ik er nooit geen last meer van gehad.
            Groet;
            Brear.

Comment

Klinkt bekend! gehehe!

Toen ik net begon trainde ik 2 bijna altijd 7 dagen per week en dan soms zelfs nog 2 keer per dag. MINSTENS 2 uur per keer...
              zonder voedingsschema en mezelf maar afvragen waarom ik niet groeide ( ik werd alleen maar duner).

Idd: het moe voelen en het blijven steken en zelfs achteruit gaan in gewichten herken ik ook.

Comment

Ik heb 26 weken na mekaar getraind zonder rust te nemen. Natuurlijk erg stom van me. Tegen de 22ste week voelde ik me bijna niet meer stijf, maar had ik ook beduidend minder energie, op zowel fysiek als mentaal vlak. Een all round slechtere training.

Ik heb nu twee weken verlof genomen en ik voel me weer als herboren. Mijn oefeningen voel ik optimaal. Nu ga ik zeker om de twee maanden even een weekje rust nemen. Alle peesjes en spiertjes effe laten rusten.
                Spanning brengt ontspanning | 77,5 kilo | 9,6% Vetmassa | 1m82 Lengte

Comment

dat is naar mijn mening ook de manier om te trainen
                  tenzei je in een kuur zit dan wordt het een ander verhaal
                  Who's the Chef

Comment

Mja, ma het vergt toch een inspanning eh, om de stap te zetten om een week verlof te pakken, vind ik. Tis moeilijk om de knop af te zetten. Onbewust denk ik altijd van: "oh, der kan nog wel een weekske training bij." Gij daar ook last van?

Comment

het lukt mij ook niet elke 8 weken hoor maar probeer het wel soms 1 0of 12 weken
                      nu zit ik 1 week rust 2 weken getraind en nu weer een week rust dor omstandig heden maar als dat over is ga ik weer zeker 8 weken aan de bak
                      Who's the Chef

Comment

Tuurlijk, joh. De boog kan niet altijd gespannen staan.
                        Het is al regelmatig gebeurt dat ik owv een verminderde weerstand ziek wordt tijdens een week rust, en die week rust wordt dan al vlug 2 weken rust...
                        Dat zuigt natuurlijk.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X