kickboksen/thai

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kickboksen/thai

Hallo,
    Zijn er onder julllie ook kickboksers/thaiboksers?

Ik doe zelf sinds een maand aan kickboksen 1 keer per week, maar ik wil thuis ook wat trainen.

Ik doe thuis :zak training
    touwtje springen
    push ups
    buikspieren.
    onderrug trainen
    bovenbenen

Vergeet ik wat?
    B.v schenen en knokkels harden, zo ja hoe doe je dat?
    Graag wat tips
    Strike first, Strike hard, No mercy

Originally posted by jannes
    Vergeet ik wat?
    B.v schenen en knokkels harden, zo ja hoe doe je dat?
    Graag wat tips
    Heel hard tegen de muur slaan en tegen een lantaarnpaal schoppen

Comment

Originally posted by neorej
      Heel hard tegen de muur slaan en tegen een lantaarnpaal schoppen

Comment

Je knokels kan je wat harden door op je vuisten te pompen of zonder handschoenen op de harde/zware stootzak te slaan.
        Voor je scheenbeen is het harden wat moeilijker, je kan het doen door duizenden malen op de harde stootzak, maar het effectiefste is gewoon op de trainig geen bescherming te dragen, wat enkele jaartjes afzien is, geloof me....
        Ik doe al vele jaren full-contact sporten en het doet nog steeds pijn als je met je scheenbeen op iets hard trapt. Het is niet zo als in de films hoor,...
        De thaiboxers in thailand trainen de hele dag van sinds ze 5 jaar zijn, om ze te harden moet je afzien.....
        Grtz
        -Intellectuals solve problems, Geniuses prevent them....
        -2 know what we don't know
        -No Pain No Gain!

Comment

Een maatje van mij heeft iets gevonden dat vrij goed werkt voor het harden van je schenen, zonder enorm af te zien. Duurt evengoed nog een tijd natuurlijk maar toch.
          Hij heeft een (metalen) dumbell met schijven en klopt iedere dag een paar minuten met de lege stang op zijn schenen. Kan uiteraard op den duur steeds harder. Hij doet dit al jaren en moet inmiddels echt bijna met dat ding op z'n schenen rammen om het nog te voelen.

Comment

In welke inrichting zit dat maatje precies?

Gewoon trainen werkt prima. Zonder bescherming kan ook maar zou het niet continu doen.

Greets...
            Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

In het begin uiteraard net aanraken hè... Werkt voor hem prima en waarom ook niet?
              Op een gecontroleerde manier zoiets doen of zonder beschermers je schenen half verrot trappen, ik zie de logica er wel van in.

Comment

Het oppervlak is te klein dus breng je eerder schade toe dan dat het wat oplevert. Heb een kleine 15 jaar kick-boksen gedaan, wedstrijden en al maar dat heb ik nog nooit gehoord

Greets...

Comment

Originally posted by Curiosio
                  In welke inrichting zit dat maatje precies?

Gewoon trainen werkt prima. Zonder bescherming kan ook maar zou het niet continu doen.

Greets...
                  Inderdaad Cur, best even verduidelijken, als je scheenbenen pijn doen, door bloeduitstortingen of iets van andere aard, doe je best je bescherming erover,bij een scheenbeenvliesontsteking of als het beschadigd is door een te harde trap is contact helemaal uit den boze...
                  Ik had ook zoiets gehoord van met bamboe erover te rollen, maar weet niet in hoeverre het werkt, ik weet alleen dat ik aan me scheenbeen een spier heb die die door de jaren heen groter en dikker geworden is en dat die een groot deel van je scheenbeen bedekt. De binnekant onderaan je scheenbeen blijft nog altijd de meest onbeschermde plaats...
                  Grtz
                  -Intellectuals solve problems, Geniuses prevent them....
                  -2 know what we don't know
                  -No Pain No Gain!

Comment

Een maatje van me doet een deegroller over zen schenen om zo zen zenuwen daar kapot te maken en zijn schenen te harden, lijk mij eg totaal niks...
                    "Was iedereen maar zoals ik zou moeten zijn." ! "Als je begrepen wilt worden, zeg dan precies wat je bedoelt." ! "Luister, leer en reageer. Niemand weet alles. We weten allemaal iets." ! "Wees niet bang dat de wereld vandaag vergaat. Het is in Australië al morgen." ! " Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden."

Comment

heb je de film Kickboxer niet gezien van jean kloot van damme, gewoon tegen een boom rammen met die handel, en niet aanstellen, na een paar keer voel je er niets meer van.

Comment

En touwtje springen wie doet dat en hoelang??

Comment

Wel altijd gedaan, errug lekker voor je conditie.

Greets...

Comment

kickboksen

touwtje springen is wel een goede oefening om je algehele conditie op pijl te houden en als opwarming. Verder vind ik intervaltraining (hardlopen) altijd erg goed om mijn conditie te verbeteren. En verder komt het er natuurlijk gewoon op aan om vaak kickbokstrainingen te volgen dan moet het goedkomen

Comment

Aangevuld met wat krachttraining.

Greets...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X