Nk bankdrukken Nijmegen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nk bankdrukken Nijmegen

Ik ben gisteren met een trainingsmaat naar de Nk bankdrukken geweest in Nijmegen waar hij zijn titel ging verdedigen in de klasse tot 82,5 kg.
    Vorig jaar bij de Nk in Lelystad werd hij Ned kamp met 157,5 kg, gisteren in Nijmegen drukte hij in dezelfde klasse 170 kg in de laatste beurt.

Ik vind zelf dat hij een goede progressie heeft gemaakt, 12,5 kg meer ten opzichte van vorig jaar bij hetzelfde lichaamsgewicht.
    We hebben hier ruim twee maanden samen voor getraind als voorbereiding op deze wedstrijd, twee keer per week, naast mijn eigen training, dus ik vind het wel heel leuk dat hij een goed resultaat heeft neergezet gisteren.

Het was een mooie dag voor mij omdat ik nu eenmaal een groot liefhebber ben van het powerliften, Ilja Strik vestigde nog weer een nieuw wereldrecord bankdrukken bij de dames van 176,5 kg, dat was ook mooi om te zien.

We moesten helaas na de 90 kilo klasse, waarin ze dus boven de 200 kilo drukten naar huis, dus ik heb de rest niet meer kunnen zien jammer genoeg.
    Maar dat lees ik wel weer op internet binnenkort.
    Groet;
    Brear.

Is hij wederom kampioen geworden of was er iemand anders die nog meer drukte?
    Vind de progressie idd netjes, 12,5 kilo meer in een jaar tijd voor iemand die al een topprestatie leverde is heel wat.

Comment

idd een zeer mooi resultaat neergezet.
      Hoe oud is je maat Brear en hoe lang traint hij al?

Comment

Hij is wederom Ned kampioen geworden in de klasse tot 82,5 kg.
        Hij is 37 jaar, en traint al ruim 10 jaar, maar richt zich voornamelijk op het bankdrukken, en voor de rest bodybuilding.
        Groet;
        Brear.

Comment

Ik ben er overigens zeker van dat als deze jongen goede begeleiding zou krijgen hij nog veel verder zou kunnen komen.
          Hij miste b.v gisteren de eerste twee beurten van 170 kg door gebrek aan ervaring, terwijl wij daar toch de laatste maand twee keer per week op getraind hadden.

Afgelopen dinsdag hebben wij voor de laatste keer getraind, en toen gingen de 170 kg, en daarna 175 kg heel goed volgens het boekje omhoog, 180 kg ging net niet, zodat wij die als laatste beurt op de wedstrijd gepland hadden.
          Maar ja we hadden niet gerekend op die twee foute beurten natuurlijk.
          Gelukkig ging die derde beurt wel goed, anders was het einde verhaal geweest met zijn Ned titel, dus het was wel spannend.

Maar ja hij heeft toch evengoed de Ned titel weer behouden dus het is toch goed zo.
          De nr 2 op de wedstrijd in zijn klasse behaalde 160 kg, dat is ook heel goede prestatie vind ik zelf.
          Groet;
          Brear.

Comment

pff zeker bikkel prestatie.. kom ik aan met me max van 115a120kg en weeg ook nog meer..

Comment

Hele mooie progressie gemaakt!
              Nederlandse titel behouden..

Greets...
              Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

hoi
                namen er ook wel junioren (<18) deel aan het NK?
                en zo ja, wat drukten zij ongeveer in de klasse <90 of <82,5?
                ik ben hier wel benieuwd naar....dan heb ik nog een doel om te trainen
                Trainingslog Farmboy:

Comment

waarom heb je niks tege mij gezegt
                  ik woon ook in nijmege toch... zou leuk geweest zijn..
                  mja laat het me weten als ze het nog een keer doen hiero

grtz
                  Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

Bedankt voor de reacties allemaal, en @punani ik vind dat je prima stats hebt, ikzelf kom ook niet hoger dan 130 kg met bankdrukken hehe.

@Farmboy, ja er deden ook junioren mee, als je geintresseerd bent in het powerliften kun je allees vinden op de webside van wim wamsteeker of de webside van de NPB (nederlandse powerlifting bond) gewoon intoetsen bij google en dan vind je het zo.

@Ahmet de wedstrijd was in sporthal de Meyhorst, er waren twee weken geleden ook Ned kampioenschappen powerliften, en die waren ook georganiseerd door sportschool Atlas uit Nijmegen.
                    Het is zelfs nog bij jullie op televisie geweest van regio televisie, want Ilja Strik vestigde toen ook al een wereldrecord bankdrukken, en zij traint bij sportschool Atlas in Nijmegen.
                    Groet;
                    Brear.

Comment

Jelle is nederlands kampioen geworden in die zwaardere klasse
                      It is scientificaly proven that the surface of the wings of a bumblebee is too small to fly, but the bumblebee doesnt know this and she flies

Comment

Originally posted by red
                        Jelle is nederlands kampioen geworden in die zwaardere klasse
                        Ja dat heb ik niet zelf gezien jammer genoeg, (we moesten eerder weg jammer genoeg) maar ik vind het een wereldprestatie van hem, een bank van 260,5 kg, daar mag hij toch wel heel trots op zijn.
                        En volgens mij is het een Ned record in de klasse tot 125 kg, het stond volgens mij op naam van Piebe Faber met 260 kg.
                        Ik vind het in ieder geval klasse.
                        Brear.

Comment

Originally posted by BREAR
                          Bedankt voor de reacties allemaal, en @punani ik vind dat je prima stats hebt, ikzelf kom ook niet hoger dan 130 kg met bankdrukken hehe.

@Farmboy, ja er deden ook junioren mee, als je geintresseerd bent in het powerliften kun je allees vinden op de webside van wim wamsteeker of de webside van de NPB (nederlandse powerlifting bond) gewoon intoetsen bij google en dan vind je het zo.

@Ahmet de wedstrijd was in sporthal de Meyhorst, er waren twee weken geleden ook Ned kampioenschappen powerliften, en die waren ook georganiseerd door sportschool Atlas uit Nijmegen.
                          Het is zelfs nog bij jullie op televisie geweest van regio televisie, want Ilja Strik vestigde toen ook al een wereldrecord bankdrukken, en zij traint bij sportschool Atlas in Nijmegen.
                          Groet;
                          Brear.
                          haha is wel vet man, kun je volgende x pmen als je wil wanneer er weer een kampioenschap is?

grtz
                          Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

Staat toch waar je het op internet kunt vinden?
                            Gewoon ff kijken dus.

Comment

Ja idd Shanasse, en de wedstrijdagenda staat ook op die website's.
                              Groet;
                              Brear.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X