Vraag over gewichten

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraag over gewichten

Het blessurerisico lijkt echter wel mee te vallen zolang er geen maximale gewichten worden gebruikt. Wanneer er niet met maximale gewichten gewerkt wordt, maar met gewichten waarmee 10 tot 30 herhalingen gemaakt kunnen worden (1-3 sets per oefening, 3x per week), blijkt dit geen negatieve effecten te hebben op botten, spieren of groeischijven en worden er geen blessures gezien (2,3).

Begrijp ik goed dat ik gewoon gewichten kan pakken waarmee ik 12 reps kan, maar 15 niet.
    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Ja hoor dat kan. Wel zorgen dat je die 12 herhalingen ook echt perfect kunt maken hè!
    En bij voorkeur kun je dan ook 2 of 3 sets van 12 reps met datzelfde gewicht maken (met wat rust tussen de sets), dan zit je zeker goed.

Comment

hoi
      dit kan volgens mij geen kwaad. Je moet echter nog niet till-failure gaan trainen...

Gr
      Trainingslog Farmboy:

Comment

In de sportschool zeggen ze tegen de beginners max 2 sets van 15hh.

Dit is dus voor beginners goed zo te horen.
        Helaas heb ik in het begin te wild gedaan en deed ik alle oefeningen in 4-5 sets van 15hh. Elleboog begon te tintelen dus ben maar rustiger aan gaan doen (gewicht ietsje lager en max 2 sets van 15hh).
        Hopelijk is dit snel weg maar kan wel een week of 2-3 duren denk ik.

Hoor zo dat al meerdere mensen dit gehad hebben, dus let op met overtrainen in het begin.
        Je aanhechtingsspieren zijn dit volop trainen nog niet gewend.

Comment

de 1ste week heb ik zonder info gewoon elke dag me biceps getraint, en dan elke keer tot failure, 3 sets van 6 hh. Na 1 week had ik tintelende polsen, daarna ben ik goed gaan trainen, en nergens meer last van
          VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X