gezond ...?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• gezond ...?

ik concentreer me nu vooral op kickbox en fitness maar ik heb me vandaag ingeschreven voor voetbal en begin dus na de vakantie ook nog met voetbal, alleen dan ben ik totaal 15 uur per week bezig met sporten....is dit nog wel gezond? ik denk het wel ... alleen heb ik wel een ander probleem ....en dat is SCHOOL damn ik denk dat ik dit niet rond ga krijgen maar kan ook geen van alle sporten annuleren, iemand tips?

grtz
    Last edited by ahmet; 31-05-2006, 20:02.
    Ik ben niet geboren om klein te zijn

nie beginne met voetbal en stoppen met kickboxe

Comment

minder posten op bodynet

nee...ff serieus... Als je denkt niet rond te komen qua tijd, zou ik toch niet bij de voetbal gaan... Maar het is uiteindelijk wel je eigen keus... Je kunt het anders ook een tijdje aanzien... Mocht je echt te weinig tijd hebben voor andere dingen, kun je altijd nog stoppen met voetbal.

gr
      Last edited by Farmboy; 31-05-2006, 20:33.
      Trainingslog Farmboy:

Comment

het probleem is ik had maar 2 uur bedenktijd om me in te schrijven voor voetbal en dat ik uiteindelijk toch maar gedaan en die man vroeg me kan ik je vertrouwen dat je het hele seizoen komt en ik zei ja... maar doet iemand net als mij zoveel uren per week sport en dan toch nog goed presteren op school?

grtz

Comment

tuuurlijk is het te combineren hangt helemaal van jezelf af

Comment

Lijkt mij wat veel van het goede eigenlijk.

Greets...
            Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

ik doe squash in de zomer maanden zaalvoetbal in de winter en 5x bodybuilding. voetbal of squash is maar 1x in de week dus te doen

Comment

Originally posted by ahmet
                ik concentreer me nu vooral op kickbox en fitness maar ik heb me vandaag ingeschreven voor voetbal en begin dus na de vakantie ook nog met voetbal, alleen dan ben ik totaal 15 uur per week bezig met sporten....is dit nog wel gezond? ik denk het wel ... alleen heb ik wel een ander probleem ....en dat is SCHOOL damn ik denk dat ik dit niet rond ga krijgen maar kan ook geen van alle sporten annuleren, iemand tips?

grtz
                Is te combineren denk ik, maar ligt vooral aan jezelf of je er echt voor wilt gaan. Een meisje uit mijn klas turnt en danst op topniveau en daarvoor moet zij ook rond de 15 uur trainen. Haar school lijdt er niet echt onder maar zij doe ook niet veel anders op schooldagen dan trainen,huiswerk maken, en naar school gaan. Als je dat er voor over hebt dan zou het wel kunnen.

O ja en niet zo spammen op bodynet helpt ook j/k

Comment

hoevaak moet je per week voetballen dan (training wedstrijd)?
                  Trainingslog Farmboy:

Comment

Volgens mij perfect mogelijk, je woont nog thuis, dus eten maken en kleren wassen enzo moet je al niet doen, gewoon naar school gaan, thuis komen wat eten, dan gaan sporten, wat een luxe leven.

De jeugd van vandaag wordt als maar luier, in mijn tijd he .........

Grtz
                    stil growing

Comment

@ farmboy; 8 uur per week fitness, maandag,dinsdag,donder,vrijdag
                      6 uur per week voetbal, 2x traine 1 x wedstrijd
                      2 uur per week kickbox, woensdag, vrijdag
                      2 uur gym op maandags (school)

dit is best wel veel....vooral omdat ik komend jaar een belangrijk schooljaar heb en zeker niet mag blijven zitten! maximaal 8 onvoldoendes in 1 jaar! anders blijf ik helaas zitten.

@ snipke, owja ... heb je die verhalen weer... in mijn tijd... was het allemaal anders en wij moesten werken voor ons geld het leven was niet zo makkelijk als dat jij het nu hebt.. etc etc. ik hoor het vaak genoeg van mijn ouders

grtz

Comment

Fysiek mag het geen probleem zijn als je maar goed vreet, je bent nog harstikke jong dus kunt bijna alles hebben.
                        Het gaat dan dus alleen om de tijd, die 2 uur gym kun je vergeten want zijn tijdens schooltijd dus tellen niet mee.
                        Verder is die 8 uur fitness, 4x per week 2 uur lang, veel te veel. Een goede krachttraining duurt ongeveer een uurtje, als je een fullbody doet is anderhalf uur ook geen probleem maar dan is 3x per week zat. Hier kun je dus ook al 2 tot 4 uur per week vanaf halen.
                        Dan blijft die 6 uur voetbal over, dit zijn er in werkelijkheid ook vast hooguit een stuk of 4, 1,5 uur wedstrijd en 2x ruim een uurtje trainen.

Blijft er dus volgens mij alles bij elkaar volgens mij slechts een uurtje of 10 sporten over buiten schooltijd, zou geen problemen mogen geven lijkt me.

Comment

ja maar Shannasse.... Je moet de ''reistijd'' ook mee tellen.... (ik weet natuurlijk niet hoever je overal vanaf woont). En met een voetbaltraining ben je zo anderhalf a 2 uur bezig (omkleden enz.). En 2 uur fitness per keer is ook niet veel. Je moet naar de gym, douchen na de training...miss nog ff de sauna pakken dus....

Maargoed, ik wil hiermee maar zeggen dat het ook ligt aan de afstand die je moet afleggen naar de gym/voetbal. Ik moet altijd bijna 6 km fietsen heen en terug naar de gym. Dit kost dus ook weer tijd. Zoveel sporten zal voor mij dan ook onhaalbaar zijn .
                          Je kunt het ook een tijdje aanzien. Moch je het niet kunnen redden, kun je altijd nog wel een sport laten vallen.

gr
                          Trainingslog Farmboy:

Comment

Niet teveel hooi op je vork nemen, ik heb vroeger 14u aan gevechtsport gedaan en eerlijk gezegd had ik dan bijna niets meer van vrije tijd, maar om goed te zijn moet je nu eenmaal veel trainen.
                            Dit is een goed voorbeeld om alledrie halfgoed te doen, als je nu al twijfelt zal het na een tijd gaan doorwegen geloof me, en dan zou je het beter niet doen.
                            Snip heeft wel gelijk hoor, ik ben niet zo oud als Snipke maar ik heb vanaf m'n 14 altijd weekendwerk gedaan en moest dan school WE-werk én sport combineren.
                            Profiteer er nu van want 1maal je op je eigen woont wordt je vrije tijd alsmaar kleiner en kleiner, en zul je zoiezo selectief te werk moeten gaan.
                            Als je zeker bent van jezelf zou ik het doen, twijfel je DAN NIET. Bezie het maar als kleren kopen, twijfelen is niet kopen!
                            Grtz en veel moed
                            -C-
                            -Intellectuals solve problems, Geniuses prevent them....
                            -2 know what we don't know
                            -No Pain No Gain!

Comment

Re:

15uur is makkelijk te combineren.. als wielrennen zit ik inclusief wedstrijduren gemiddeld 20-25 uur per week op de fiets. S'ochtends train ik eerst 5 min op de nuchtere maag, dan ff een hapje doen vervolgens 25 krachttraining op de tacxs (verzet 53-11, tacxs op zijn zwaarst instellen en dan een trapfrequentie van 40-50). Douchen en na school. Als ik uit school kom.. uurtje of 3 s'middags, dan doe ik de dagelijkse dingetjes van de dag... boodschappen, tentamens leren, vrienden en familie.. ff hapje eten tegen een uurtje of 6 en van half 7 tot half 10 trainen... Dit is zeg maar wat ik gemiddeld doordeweeks doe in de voorbereidingsperiode, ben ik eenmaal in topvorm, ja dan moet je natuurlijk niet meer onwijs gaan trainen.

Weekend is het zaterdag en zondag wielerkoersen of anders die dagen 6uur per dag trainen...

No problemo, het is net waar je pioriteiten liggen. Goed eten en een goede massage op zijn tijd doen wonderen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X