stelling bodybuilder zijn erg onzeker

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Heb nooit veel aangetrokken van anderen en zal ook niet gaan gebeuren.
    Onzeker ben ik ook nooit geweest krachttraining kwam enkel doordat ik stopte met kickboksen en iets wilde blijven doen.
    BB-er ben ik nooit geweest en heb ik ook nooit willen zijn.
    Wel zo groot mogelijk maar dan vooral massa, bf van minimaal 16% ofzo.

Diep triest vind ik gasten die in een kuur DE man zijn en waar je daarna niets meer van hoort en/of ziet totdat ze weer in een kuur zitten.
    Zelfde gasten ontkennen vaak alle nadelen en bijwerkingen.

Greets...
    Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Trek me ook niet veel aan van de mening van anderen, wordt aan mij wel regelmatig gevraagd of ik A.S. gebruik of gebruikt heb. Daarnaast denken heel veel mensen dat ik ergens als portier sta, maar ach ze denken maar.

Train nooit in een haltershirt en loop bijna nooit in een korte broek, niet omdat mensen dan kijken of een mening hebben, gewoon omdat ik niet anders gewend ben.

Ben ik nu onzeker???

Comment

Wat hier voorbij komt is heel herkenbaar inderdaad ! Je begint ( uitzonderingen daar gelaten ) om je eigenbeeld te verbeteren. Zodra je dat bereikt hebt ga je steeds kritischer kijken naar je lichaam. Je wilt alleen maar meer meer meer ! Je bent nooit meer tevreden, want er komt geen einde aan het groeien dus je zult altijd wel groter willen worden omdat je iemand kent die net iets groter is en je dat ook wilt, maar diegene traint ook en zul je dus nooit inhalen, maar toch blijf je het proberen

Wat betreft de mening van anderen:

Dat kan me ook gen reet schelen. Ik ben 3 maanden geleden begonnen en groei als kool ! Kerels die al 6 jaar trainen ( op de echte bodybuilders na uiteraard ) ga ik zelfs al voorbij.. Bicep curls doe ik tegenwoordig bv met 20-22 kilo per arm terwijl ik met 12-14 kilo begon. Nu neem ik ook creatine + whey isolaat etc en de juiste voeding dus dan gaat het wat sneller uiteraard icm met 6 dagen per week trainen ( wat niemand anders doet bij ons op de sportschool )

Maar menig persoon verdenkt me er ook van aan de anabolen te zitten omdat ze niemand zo snel hebben zien vorderen !

Dus dan is het vooroordeel al klaar en dat gaat rond als een lopend vuurtje he
        Last edited by r.vanbeek; 08-06-2006, 09:30.
        It is not strength but desire which moves us

Comment

Originally posted by r.vanbeek

Maar menig persoon verdenkt me er ook van aan de anabolen te zitten omdat ze niemand zo snel hebben zien vorderen !

Dus dan is het vooroordeel al klaar en dat gaat rond als een lopend vuurtje he
          en hoe reageer je daarop dan? Ik vind het zelf belachelijke opmerkingen. Net alsof iedereen die fanatiek aan krachttraing doen, as gebruikt....
          Last edited by Farmboy; 08-06-2006, 11:57.
          Trainingslog Farmboy:

Comment

Originally posted by BREAR
            Ik heb geen last van onzekerheid wbt mijn uiterlijk, integendeel, ik ben er juist trots op wat ik bereikt heb op dit gebied door al die jaren trainen.

Als ik wel eens met mijn kleine dochtertje naar het zwembad ga, en ik kijk dan in de rondte naar al die mensen die niets meer kunnen verbergen doordat ze in hun zwembroek lopen, dan denk ik bij mezelf: je hebt het toch nog niet zo slecht gedaan met al dat trainen.

Voor a.s gebruiker ben ik nog nooit uitgemaakt in het openbaar, en dat is maar goed ook, want dan kon het wel eens slecht aflopen met degene die dat tegen mij zegt, want ik laat mij niet beledigen door een of andere ongetrainde kneus.
            Want ik zeg ook niet tegen al die veel te dikke mensen dat ik ze nergens op vind lijken, dat moet ieder voor zichzelf weten hoe hij of zij erbij wil lopen, dat is niet aan mij om daar over te oordelen.

Ik train in de zomer ook in mijn haltershirt en in mijn korte broek in de sportschool, ik zou niet weten waarom niet.
            Ik vind het altijd weer jammer om te lezen dat medesporters die trots kunnen zijn op zichzelf omdat zij goed met hun sport bezig zijn, zich onzeker voelen door de negatieve mening van anderen.
            Dit zijn dan altijd mensen die zelf niks voorstellen op sportgebied en waarschijnlijk jaloers zijn, en die daarom met hun negatieve kritiek klaarstaan, stelletje kneuzen.

Ik kan jullie maar een ding zeggen, trek je niks aan van een ander, en wees trots op jezelf dat je goed met je sport bezig ben.
            Groet;
            Brear.
            goede post kerel.
            maar op het moment dat je fel reageerd over as denken ze juist dat je gebruikt. tenminste dat idee heb ik altijd. ik reageer altijd heel rustig maar vind het wel hel vervelend

Comment

ik kwam dit toevallig tegen

Een verbeterd zelfbeeld
              De meeste mensen die regelmatig fitnessen zien er niet alleen beter uit, ze voelen zich ook beter, zowel lichamelijk als geestelijk. Weten dat je iets goed doet voor je lichaam zal je zelfbeeld vergroten, wat uiteindelijk je zelfvertrouwen doet toenemen.
              goeie training is a way of life

Comment

Originally posted by Farmboy
                en hoe reageer je daarop dan? Ik vind het zelf belachelijke opmerkingen. Net alsof iedereen die fanatiek aan krachttraing doen, as gebruikt....
                Dan vraag ik ze of ze enig idee hebben wat de juiste voeding met je kan doen Als het antwoord nee is zeg ik ze om dan zelf ook als een gek te gaan vreten en het zelf te ervaren

Comment

Ik ben het vooral met Brear eens en kan daar als 'oudje' nog aan toevoegen: Die onzekerheid over je lichaam verdwijnt geleidelijk naarmate je ouder wordt. Als bodybuilder moet je jezelf niet steeds naast Ronnie Coleman zetten en dan zeggen: "ik ben te klein voor het strand". Ik draag tegenwoordig gewoon waar ik zin in heb en het kan me niet zo schelen wat een ander daarvan denkt. Ik ben best tevreden met m'n lichaam, maar... dat komt mede doordat ik mijzelf NOOIT onhaalbare doelen heb gesteld.
                  We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Toen ik begon met trainen was ik een lat van 72 kg en 1m90 groot dus… Stilaan begonnen en na een jaartje zaten we aan 82 kg. Volgende doelstelling was 90 kg behalen en dat hebben we dan na het tweede jaar behaald. Vanaf die 90 kg evenwel merkte ik dat ik mezelf begon toe te dekken . Tegenwoordig draag ik altijd loshangend T-shirt met lange trainingsbroek. Momenteel zit ik aan 110 kg (bf nog altijd 15-17%),. Aan de ene kant ben je trots op wat je bereikt heb, ik toch, maar aan de andere kant kan ik dus niet meer lekker in de gym voor de spiegel even flexen, want daar voel ik me ongemakkellijk bij. Daarnaast is alles sowieso bedekt trouwens en ben ik hoegenaamd niet gesteld op aandacht als ik aan trainen ben. Dus ik probeer grijze muis te zijn, maar dat lukt dus niet meer als je 99% van wat in onze gym rondloopt vernietigd met je trainingsethiek en gewichten. Ik zou doodgraag nog ns een lekker strak triathlonpakkie aandoen en lekker all out gaan, maar dat zal ik wellicht alleen nog doen als er niemand in de gym is en dat is dus bijna nooit aldus . Spijtig vind ik het, maar ik voel me er niet zeker over en pochen is het allerlaatste waarmee ik wil geassocieerd worden. Voel me trouwens nog altijd een lat van 72 kg. Dat is dus het rare van de heel situatie.. Zes jaar en 40 kg later zich nog een lat voelen heheh… En als andere mensen een (positieve) opmerking geven, innerlijk vermoeden dat ze toch maar wat liegen… Yep.. Grappig en eigenlijk ook weer niet

Comment

ik zelf vind dat ik na een tijdje traine wel ""gespierder" ga voelen maar aan de andere kant ga je ook denken van hmm wat zullen de andere ervan denken en creert toch een klein beetje onzekerheid,
                      of je hebt ook bodybuilders(neem als voorbeeld: greg valentino)die zichzelf altijd niet breed genoeg voelen en de gekste dingen gaan doen, dat is ook een onzekerheid en dat verschilt dus van persoon tot persoon

gewoon scheit aan hebbe , komt goed

grtz
                      Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

Zeer goede topic gestart Punani! Interessante dingen te lezen hier.
                        Zelf probeer ik nu eerder de opvattingen van oa Brear, Mr Symmetry en Achilles te volgen, maar is ooit ook anders geweest.

Comment

idd, interessant topic.
                          Ik herinner me dat ik laatst iets op dit forum of ergens anders las over de vergelijking tussen bodybuilding en anorexia. Iedereen vond dit volgens mij toen belachelijk. Echter na deze reacties hier was ik gaan nadenken en volgens mij is er wel degelijk een grootte overeenkomst. In beide gevallen is men totaal niet tevreden over het lichaam. Echter totaal omgekeerd, de ene groep vindt zichzelf te dun en de andere te dik. De een eet niet meer, de ander eet en traint zoveel mogelijk…
                          Als het met zo extreem is zoals ik hier lees dat sommige niet eens meer een tshirt durven aan te trekken ondanks hun mooie lichaam, en complimentjes beschouwen als leugens dan moet je volgens mij echt een keer serieus hulp gaan zoeken. DIT MEEN IK SERIEUS. Dit kan volgens mij gewoon beschouwd worden als een ziekte. Het is jammer dat ik het momenteel zeer druk heb met een stage anders had ik er een paar artikelen op naar gelezen.

Comment

ja dat noemen ze bigorexia, als men zich te klein vind ondanks dat die zo breed is en alsmaar wilt groeien (voorbeeld : greg valentino)

grtz

Originally posted by markydemark
                            idd, interessant topic.
                            Ik herinner me dat ik laatst iets op dit forum of ergens anders las over de vergelijking tussen bodybuilding en anorexia. Iedereen vond dit volgens mij toen belachelijk. Echter na deze reacties hier was ik gaan nadenken en volgens mij is er wel degelijk een grootte overeenkomst. In beide gevallen is men totaal niet tevreden over het lichaam. Echter totaal omgekeerd, de ene groep vindt zichzelf te dun en de andere te dik. De een eet niet meer, de ander eet en traint zoveel mogelijk…
                            Als het met zo extreem is zoals ik hier lees dat sommige niet eens meer een tshirt durven aan te trekken ondanks hun mooie lichaam, en complimentjes beschouwen als leugens dan moet je volgens mij echt een keer serieus hulp gaan zoeken. DIT MEEN IK SERIEUS. Dit kan volgens mij gewoon beschouwd worden als een ziekte. Het is jammer dat ik het momenteel zeer druk heb met een stage anders had ik er een paar artikelen op naar gelezen.
                            Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

Originally posted by Curiosio
                              Diep triest vind ik gasten die in een kuur DE man zijn en waar je daarna niets meer van hoort en/of ziet totdat ze weer in een kuur zitten.
                              Zelfde gasten ontkennen vaak alle nadelen en bijwerkingen.
                              Greets...
                              Ja dat is zo Cur, en dit zijn nu precies de mensen die de sport onpopulair maken.
                              Als ze nu nog zouden blijven trainen dan zou ik er nog respect voor kunnen opbrengen, maar verreweg de meeste voldoen precies aan jou bovenstaande post.
                              Als ik tegen sommige vertelde dat ik 10 jaar stilgestaan heb met bankdrukken, en toch de motivatie moest opbrengen om te blijven trainen, dan stonden ze mij aan te kijken of ze water zagen branden, dit konden ze zichzelf niet voorstellen, en toch is het zo.
                              Alleen ik train nog steeds, en hun zie ik nergens meer.
                              Groet;
                              Brear.

Comment

Originally posted by ahmet
                                ja dat noemen ze bigorexia, als men zich te klein vind ondanks dat die zo breed is en alsmaar wilt groeien (voorbeeld : greg valentino)

grtz
                                Juist ! Check dit !

Bron: Eigenkracht.nl

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X