Tips m.b.t. wedstrijdvoorbereiding

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tips m.b.t. wedstrijdvoorbereiding

Ik dacht laat ik eens wat tips neerzetten voor de mensen die in wedstrijdvoorbereiding zitten of gaan.

Tips:

1. Zoek een begeleider die jij vertrouwt en die eerlijk zijn mening zegt en
    die je ook op je donder kan geven .
    2. Laat je niet van de wijs brengen, wat anderen over je zeggen.
    3. Laat je eigen wegen + vetmeting 1 x per week, hierdoor kan je je dieet
    goed sturen en zie je of te hard gaat etc.
    4. Tot 6 weken voor de datum van de wedstrijd, hou een junkdag aan.
    Dit zorgt dat je plezier in je dieet hou en je kan ergens naar uitkijken.
    5. Hopelijk heb je een partner die je in je wedstrijdvoorbereiding steunt.
    6. Hou een wedstrijdvoorbereiding aan van 12 to 16 weken.
    7. Volg poseerlessen en ga vanaf week 8 poseren, dit zorg dat je beter
    uithoudingsvermogen krijgt etc.
    8. En last but not least train als een malloot

Dit zijn enkele tips, er zullen er vast nog vele volgen.

Greetz

Heb geen ervaring en ook geen tips maar deze lijken me niet verkeerd.

Greets...
    Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

1x per week meten is dat niet een beetje te vlug, kan je op 1 week al veranderingen zien, ik bedoel hiermee als je al op 6% staat gaat het volgens mij iets trager en kan je niet op een week tijd zakken of omhoog gaan ( in gedachte dat je dieet natuurlijk)

nummer 5 lijkt me het belangrijkste, als ze je thuis niet steunen heb je al een psychologisch nadeel denk ik

Grtz
      stil growing

Comment

Vind de tips niet allemaal wat.

In ieder geval is een goede begeleider wel nodig. Want zelf weet je nooit alles ook al denk je van wel. Zeker als je net begint.

Wat anderen zeggen boeit ook niet. Luister alleen naar je begeleider. Doe je dat niet waarom heb je er dan 1.

Wegen en vet meten is niet enorm belangrijk. Tuurlijk moet je het in de gaten houden, maar belangrijkste is misshcien wel de spiegel. Je moet je vooruitgang niet alleen meten, maar ook kunnen zien. Vertrouw dus op de spiegel en oordeel van je trainer. Hij past aande hand daarvan je voeding en training aan in stappen.

Je junkdag 6 weken van te voren eruit gooien waarom wel en waarom niet. Denk dat dat per persoon verschilt. Sommige zien er nog geweldig uit en hebben ze 2 junkdagen in de week. En bij sommige moet die er inderdaad wat vroeger uit.

Een partner hebben die je steunt is inderdaad geweldig. maar vrienden die je steunen zijn gewoon net zo belangrijk als je geen partner hebt.

Wedstrijdvoorbereiding aanhouden van een bepaald aantal weken is ook afhankelijk van de persoon. Maar naar een wedstrijd toe werken doe je niet in 12-16 weken. Eigenlijk ben je daar veel langer mee bezig. Ik weet dat ik volgend jaar pas weer mee gfa doen. Maar werk nu al aan de vooruitgang voor die tijd. Je bent er altijd mee bezig eigenlijk heel het jaar door. Dieeten/cutten daar begin je ongeveer 12 weken voor de wedstrijd mee. Alhoewel sommige zelfs maar 8 weken.

Poseerlessen moetje gewoon vroeg genoeg mee beginen. Sommigen kunnen het gewoon niet en die hebben veel oefening nodig... Zoals ik dus haha. Begin daar dus in ieder geval echt optijd mee ja.

Comment

goede post..

Comment

@purple. Je hebt volkomen gelijk als je zegt, dat het per iedereen verschilt. Dat je heel het jaar bezig ben met een wedstrijd is op zich wel waar, maar dan ben je er op een andere manier mee bezig. Je bouwt aan massa i.p.v. dat je aan het cutten ben.

Dat je zeg dat je niet moet wegen en vetmeten en alleen op de spiegel vertrouwen + begeleider, vind ik op zich een goed streven, maar ik weet niet beter dat als je geen meetmomenten heb, dan kan je nooit op je dieet sturen. Vergeet niet dat op het moment dat je op het podium staat er zoveel lampen op je gericht zijn, dat er veel meer zichbaar is, dan wat je bereikt door alleen maar op de spiegel en het oog van de begeleider te vertrouwen.

Daarnaast bij een goed dieet is 12 tot 16 weken ruimschoots voldoende tijd om in vorm te komen. Maar goed dat een ieder anders is en dat er personen zijn die er veel harder aan moeten trekken, dan een ander is ook waar. Maar 1 junkdag tijdens je wedstrijdvoorbereiding tot 6 weken is zeker goed te doen, ieder geval in mijn tijd ging je in de laatste 6 weken streng. (Melkproducten eruit, geen vlees maar vis etc.)

Vrienden zijn inderdaad ook nodig voor de geestelijke ondersteunig.

Voor de rest zijn het tips iedereen mag er opschieten of aanvullingen geven .

@ snipke. Inderdaad als je al 6% bf heb dan ben je er al bijna, logisch dat je dan niet meer zovaak op een weegschaal zal staan of meten. Maar ik bedoel er mee te zeggen, dat als je een meetmoment heb (1x per week) je je dieet goed kan sturen, dan als je 2 of meer weken aan zou houden.

Greetz
            Last edited by Castaway; 12-06-2006, 08:54.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X