vet omzetten in spieren?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vet omzetten in spieren?

heey ben nieuw hier (heb me al voorgesteld)
    maar heb een vraag, ik ben nu een tijdje bezig met fitnessen en de spieropbouw is er aardig, heb alleen last van een buikje. nou zie ik overal dat het veel moeilijker is voor 'magere' mannetjes om gespierder (lees groter ) te worden. Nou ben ik ook begonnen als mager mannetje en begon ik te eten en te sporten enz, maar nu ben ik wel breder maar heb ook n hoger bf gehalte(gok rond de 24%) maar om nu verder te gaan met sporten wil ik ook graag daar wat aan doen. Maar als ik hier eens rondkijk lees ik eignelijk veelal dat het of bulken is of cutten, wat is nu een geschikte afwisseling van cardio en krachttraining? En aangezien ik zovaak hoor dat wanneerj e al wat vet hebt je dat makkelijker in spieren om kan zetten, betekend dit juist meer krachttraining ipv cardio?
    misschien een beetje een chaotisch verhaal zo maar misschien kunnen julie het me een beejte duidelijk maken.

als je meer vet op je lichaam hebt maak je makkelijker spiermassa aan. het vormen en onderhouden van spiermassa kost veel energie.
    veel mensen die weinig vet hebben van nature hebben vaak moeite om massa te bouwen. dit heeft vaak te maken met de snelle stofwisseling. deze mensen zijn vaak kurk droog maar hebben weinig massa. door te bulken kun je ervoor zorgen dat je meer energie en bouwstoffen binnen krijgt en er massa gewonnen kan worden. dit gaat dan wel gepaart met vetvorming.
    door na een bulk periode te gaan cutten raken je dat vet weer kwijt en wordt je gewonnen spiermassa weer zichtbaar.
    of je cardio moet doen bij je training hangt af van wat je doel is. als je aan het cutten bent vergroot dit je negatieve energie balans waardoor je nog sneller je vet kwijt raakt(en spiermassa). maar als je aan het bulken bent is dat misschien niet zo handig omdat je juist eet om meer energie binnen te krijgen. met cardio zou je dit juist weer verbranden.
    dus je keuze om cardio te doen zal afhangen van jou doelen.
    gr

Comment

mooie uitleg waar ik me bij aansluit

als je nog niet weet wat je wil doen blijf je tijdelijk in je "onderhoud" fase hangen dis is dus niet bulken en ook niet cutten
      Who's the Chef

Comment

idd denk goed na wat je wil doen. en ga er dan helemaal voor zodat je maximaal resultaat kunt boeken.
        gr

Comment

Vet kan niet omgezet worden in spier.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X