alchohol

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• alchohol

hoe veel effect heeft alchohol op je spieren dat zou ik wel eens willen weten want ik heb nu kermis en dat is dus 5 dagen elke dag helemaal klem zuipen maar ik heb zo'n gevoel van het is wel onwijs zonde dat dit misschien wel me lichaam (prestaties,uiterlijk) kan beinvloeden...
    dus brengt het veel schade toe of valt het wel mee..

als je je buik niet traint maakt het allemaal niet uit

Comment

Waar bazeer je dat op? Als je je buik niet traint, ik denk dat het wel iets gaat uitmaken die 5 dagen, want als jij je 5 dagen klem zuipt, dan zul je wel geen goede nachtrust hebben, niet fitnessen en evt. nog slecht eten. Dan kan je lichaam wel verzwakt raken, maar daar kom je wel bovenop. Blijvende effecten zie ik zo niet direkt.

edit:

• Alcohol vermindert de kracht en het uithoudingsvermogen van het hart. Ook de maximale longventilatie is verminderd. Bij een hogere dosis oefent alcohol een negatieve invloed uit op de pompkracht van het hart. Het heeft echter geen uitgesproken negatieve invloed op zuurstofopname, hartsnelheid, bloedvoorziening en lactaatconcentraties. Dat scheelt.
      • Alcohol kan bij zware inspanningen leiden tot een verhoogde opstapeling van melkzuur in de spieren en extra vermoeidheid, krampen en spierstijfheid veroorzaken.
      • Te veel alcohol kan het normale voedingspatroon uit evenwicht brengen en de werking van de spijsvertering verstoren en zo op termijn tot voedingsstoornissen leiden.
      • Het hormonale evenwicht kan uit balans raken waardoor de opbouw van spierweefsel en kracht niet meer optimaal verloopt en ondermaats blijft.
      • Enne... vergeet de vieze lucht niet, die echt uit al je porien komt..
      Tips:
      Vermijd alcohol gedurende minstens 48 uur voor intensief sporten of beperk het gebruik tot zeer kleine hoeveelheden tijdens de maaltijden.
      Drink niet direct na het sporten. Op dat moment heb je uitgeputte vocht- en koolhydraatreserves en een lege maag. Zorg er daarom voor dat deze reserves eerst heropgebouwd zijn (door voldoende te drinken en het eten van iets met koolhydraten) voordat je het glas heft.
      bron: fitness.blog.nl
      Last edited by dav1t0; 05-07-2006, 17:05.
      VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

5 dagen klem zuipen moet is kunnen als het maar niet elke week is
        Who's the Chef

Comment

Originally posted by roy3333
          want ik heb nu kermis en dat is dus 5 dagen elke dag helemaal klem zuipen
          Uit deze zin maak ik op dat je zelf ook wel door hebt hoe slecht dat is.

Je kan best wat alcohol drinken en toch goed gainen, maar klemzuipen is zowiezo slecht.
          Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Trainen is leuk maar lol maken met je vrienden is nog leuker dus zuip ze
            In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
            Squat 230 kilo
            Bankdrukken 137.5 kilo
            Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Dalijk met de vakantie word het 8 dagen klemzuipen voor mij!

Elk weekend drink ik wel een aantal biertjes ook...
              "Was iedereen maar zoals ik zou moeten zijn." ! "Als je begrepen wilt worden, zeg dan precies wat je bedoelt." ! "Luister, leer en reageer. Niemand weet alles. We weten allemaal iets." ! "Wees niet bang dat de wereld vandaag vergaat. Het is in Australië al morgen." ! " Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden."

Comment

ach marcoje jij ben net 1m50 hoog knul
                voor jou is klem zuipen al met 3 biertjes
                Who's the Chef

Comment

Originally posted by dav1t0
                  Waar bazeer je dat op? Als je je buik niet traint, ik denk dat het wel iets gaat uitmaken die 5 dagen, want als jij je 5 dagen klem zuipt, dan zul je wel geen goede nachtrust hebben, niet fitnessen en evt. nog slecht eten. Dan kan je lichaam wel verzwakt raken, maar daar kom je wel bovenop. Blijvende effecten zie ik zo niet direkt.

edit:

• Alcohol vermindert de kracht en het uithoudingsvermogen van het hart. Ook de maximale longventilatie is verminderd. Bij een hogere dosis oefent alcohol een negatieve invloed uit op de pompkracht van het hart. Het heeft echter geen uitgesproken negatieve invloed op zuurstofopname, hartsnelheid, bloedvoorziening en lactaatconcentraties. Dat scheelt.
                  • Alcohol kan bij zware inspanningen leiden tot een verhoogde opstapeling van melkzuur in de spieren en extra vermoeidheid, krampen en spierstijfheid veroorzaken.
                  • Te veel alcohol kan het normale voedingspatroon uit evenwicht brengen en de werking van de spijsvertering verstoren en zo op termijn tot voedingsstoornissen leiden.
                  • Het hormonale evenwicht kan uit balans raken waardoor de opbouw van spierweefsel en kracht niet meer optimaal verloopt en ondermaats blijft.
                  • Enne... vergeet de vieze lucht niet, die echt uit al je porien komt..
                  Tips:
                  Vermijd alcohol gedurende minstens 48 uur voor intensief sporten of beperk het gebruik tot zeer kleine hoeveelheden tijdens de maaltijden.
                  Drink niet direct na het sporten. Op dat moment heb je uitgeputte vocht- en koolhydraatreserves en een lege maag. Zorg er daarom voor dat deze reserves eerst heropgebouwd zijn (door voldoende te drinken en het eten van iets met koolhydraten) voordat je het glas heft.
                  bron: fitness.blog.nl
                  alcohol zet alleen aan op de buik dus als hij zijn buik niet traint is er nix aan de hand snappie?

Comment

Originally posted by been
                    ach marcoje jij ben net 1m50 hoog knul
                    voor jou is klem zuipen al met 3 biertjes
                    Haha ja maar ook 1,50 breed he dus ehm duurt wel even!
                    "Was iedereen maar zoals ik zou moeten zijn." ! "Als je begrepen wilt worden, zeg dan precies wat je bedoelt." ! "Luister, leer en reageer. Niemand weet alles. We weten allemaal iets." ! "Wees niet bang dat de wereld vandaag vergaat. Het is in Australië al morgen." ! " Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden."

Comment

no alcohol

Gewoon normaal zuipen, paar glaasjes bier kan geen kwaad, maar om nu maar gelijk in vijf dagen tijd je hele lever kapot te drinken.. nee.. heeft weinig nut.. ga je alleen maar kapot van.. kan je net zo goed direct kappen met bodybuilding

Het is alles of niets. Of je doet het met volle toewijding en je probeert te slagen of doe het niet. En doe dat niet doen dan met volle toewijding. Er zijn weleens compromissen en middenwegen. Maar begin niet met de middenweg. Als je met die middenweg begint. Dan is alles grijs, blijft alles grijs, leven is grijs

Comment

Originally posted by FlyingDot
                        alcohol zet alleen aan op de buik dus als hij zijn buik niet traint is er nix aan de hand snappie?
                        was dat maar zo. alcohol is een snelle en brandstof voor het lichaam en zal snel verbrand worden. maar met de combinatie van de vele koolhydraten die er ook nog eens in drank zitten zet dit snel om in vetweefsel. je hersenen bepalen waar dat vetweefsel wordt opgeslagen. dus niet alleen op je buik!! en wat de link is tussen biertjes drinken en je buik niet trainen snap ik niet helemaal.

alcohol zal geen directe spierschade opleveren. maar indirect wel als je het te vaak doet. je lever raakt na ieder glas alcohol een beetje beschadigt. dat is opzich niet erg want je lever heeft een enorme overcapaciteit. maar als je je regelmatig klem zuipt rakt een steeds groter deel van je lever beschadigt (verbindweefseling of leverscirose). het vermogen van lever om amminozuren te verwerken wordt kleiner waardoor ook de spiervorming wordt geremt.
                        daarnaast kan de kater ook je trainings kwaliteit en kwantiteit negatief beinvloeden.

maar als je één keer per jaar 5 dagen goed uit je bol gaat is er helemaal niets aan de hand!
                        geniet ervan en daarna gewoon weer lekker trainen en eten
                        gr

Comment

hoeveel kwaad het kan weet ik niet, ik heb het er in ieder geval niet voor over, sinds ik begonnen ben met trainen raak ik geen druppel alcohol meer aan(al 5 jaar nu)
                          ze zeggen wel eens , als je gedronken hebt, heb je die dag voor niks getraind, of dat klopt weet ik niet maar ik kan best wel zonder alcohol,dus waarom zou ik dan dat risico lopen.
                          langs de andere kant, ik mis de tijden van vroeger wel
                          dus ik zou zeggen, geniet... maar drink met mate(n)
                          greetz

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X