stabiliteit

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• stabiliteit

Beste sporters,

Ik ben nu 3 maanden geleden heel bewust gaan letten op mijn stabiliteit als ik mijn setjes doe.
    Reden daarvan was dat er meer evenwicht in mijn spiergroepen moest komen om bepaalde spiergroepen beter te kunnen pakken.

Zo reageerde mijn borst niet zo best maar mijn schouders en armen darentegen weer wel. Zodoende klopte de verhouding niet meer.

Kreeg advies om dus meer op mijn stabiliteit te letten.
    Onstabiele oefeningen geven meer impuls aan je spiervezels.
    In combinatie met stabiele oefeningen geeft dit een grote uitbreiding in e.v.t. wijziging in schema om meer prikkels te geven.

Resultaat is dat mijn borst nu veel beter reageerd en meegroeit met mijn armen armen en schouders.

Het is een tip voor iedereen die wat extra prikkels nodig heeft en/of spiergroepen heeft die minder reageren.

Het is wel een echt fitnesstheorie maar persoonlijk denk ik dat iemand die meer voor massa gaat eerst zijn spiergroepen stabiel moet krijgen om ook echt de spieren te trainen die je op dat moment doet.

Voordeel van deze theorie is dat er, onbewust, meerdere spiergroepen tegelijkertijd gepakt worden.
    Zo hoef ik bijna mijn buikspieren niet meer te trainen omdat ik die tijden al mijn oefeningen meeneem.

In het begin is het best een lullig gezicht want bij sommige oefeningen heb je echt hele kleine gewichtjes nodig om je oefening goed uit te voeren.
    Heb ik persoonlijk schijt aan want nu ik het volgehouden heb groei ik veel harder dan voorheen, uiteraard i.c.m. goede voeding.

Gouden regel blijft: Indien de oefening niet goed wordt uitgevoerd heeft het niet het bedoelde effect en kan zelfs lijden tot blessure...

Goed, ik hoop dat ik hiermee wat mensen geholpen heb.

Sportse

Klopt helemaal, is ook waarom we hier vaak hameren op het feit dat goede techniek en een correcte uitvoering van de oefeningen vele malen belangrijker is dan het gewicht dat ermee verplaatst wordt.

Comment

Train je in Papendrecht?

Greets...
      Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

eindelijk kan ik hem gebruiken en dan nog wel tegen cur whahaha

met miss S eens
        goed gecontroleerd is beter als smijten
        Who's the Chef

Comment

Originally posted by Shannasse
          Klopt helemaal, is ook waarom we hier vaak hameren op het feit dat goede techniek en een correcte uitvoering van de oefeningen vele malen belangrijker is dan het gewicht dat ermee verplaatst wordt.
          Ja, ik ben het hier ook mee eens, mits het ook weer niet overdreven wordt natuurlijk.
          ( want dat zie ik ook wel eens gebeuren, zwaar overdreven correct hehe)

Door de verkeerde uitvoering met vaak veel te zware gewichten, onstaan dan ook verreweg de meeste blessures imo.
          Goeie post van de topicstarter.
          Brear.

Comment

stabiliteitsoefeningen zijn gewoon de oefeningen die je normaal doet, maar dan met minder gewicht zodat je het precieser en beter kan uitvoeren...?
            23 jaar/ 77 kilo/ 1,80m/ 6-7% bf

Comment

Originally posted by Curiosio
              Train je in Papendrecht?

Greets...
              Nope in Dordrecht, David LLoyd.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...