Enkel sterker maken ?????

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Enkel sterker maken ?????

hallo allemaal,

op 29 mei heb ik me enkel gekneust tijdens voetbal, nou kan ik sinds een week of anderhalf weer eigelijk normaal lopen ( soms nog wel last van als ik te lang loop ). maar mijn vraag is nu hoe maak ik me enkel sterker, welke oefeningen ??? ik kan niet echt rennen nog maar fietsen kan ik wel... maar zijn er nog misschien andere oefeningen naast het fietsen die me enkel sterker kunnen maken ???????
    Trainen voor een Sixpack of een Sixpack voor je bierbuik....

Je zou je enkel kunnen verstevigen door met gewichten (bijv. sandbags) over oneffen oppervlakten te lopen. Denk aan bos/strand/grasveld.

Comment

Hier ook nog wat tips/oefeningen: http://www.footankleinstitute.com/Download/fast.pdf

Calf raises zorgen ook voor een sterkere enkel.
      Bezoek ook eens het forum.

Comment

Originally posted by John87
        Je zou je enkel kunnen verstevigen door met gewichten (bijv. sandbags) over oneffen oppervlakten te lopen. Denk aan bos/strand/grasveld.
        oke thanks voor de tip.....

Comment

Originally posted by Moob
          Hier ook nog wat tips/oefeningen: http://www.footankleinstitute.com/Download/fast.pdf

Calf raises zorgen ook voor een sterkere enkel.
          thanks voor de link, zal zeker een kijkje nemen

Comment

Je kan van die ballen met plank erop kopen(hoe ze heten weet ik niet) daar ga je op staan en dan ben je continu uit balans en dat ga je corrigeren met je enkels.... waardoor je enkelspieren en pezen versterken...
            It is scientificaly proven that the surface of the wings of a bumblebee is too small to fly, but the bumblebee doesnt know this and she flies

Comment

fysio misschien een optie.....lijkt me handig met een blessure
              als trainen een gewoonte is komt de rest vanzelf..

Comment

Originally posted by red
                Je kan van die ballen met plank erop kopen(hoe ze heten weet ik niet) daar ga je op staan en dan ben je continu uit balans en dat ga je corrigeren met je enkels.... waardoor je enkelspieren en pezen versterken...
                ben bang dat ik doordat me enkel juist meer pijn doen als ik bijv me evenwicht niet kan houden en dus verkeerd terecht komt. maar toch bedankt voor de info, mischien probeer ik het wel....

Comment

Originally posted by fiedeldiedo
                  fysio misschien een optie.....lijkt me handig met een blessure
                  jah, ik denk dat naar de fysio gaan het beste is....

Comment

Originally posted by Justin Case
                    ben bang dat ik doordat me enkel juist meer pijn doen als ik bijv me evenwicht niet kan houden en dus verkeerd terecht komt. maar toch bedankt voor de info, mischien probeer ik het wel....
                    blessure moet ook eerst over zijn en daarna kan je het verstevigen.... lijkt me logisch
                    It is scientificaly proven that the surface of the wings of a bumblebee is too small to fly, but the bumblebee doesnt know this and she flies

Comment

je kan klompen gaan dragen daar krijg je wel sterke enkels van
                      leef niet om te werken, werk om te leven!

Comment

Ik heb vorig jaar mijn enkelbanden gescheurd dus moest ik ook spieren rondom mn enkel trainen. Ik heb toen calf raises gedaan (op legpress) en ben veel op gras gaan hardlopen; doordat er in gras veel oneffenheden zitten ga je je enkelspieren gebruiken en dus ook verstevigen! Bij mij heeft dit goed geholpen, maar je blijft toch altijd lang met een blessure aan je enkel rondlopen, ook al denk je dat ie helemaal weg is!
                        Ciao, Roman

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X