Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Vit b pilletjes worden grotendeels afgebroken en daar blijft bijna niks meer van over om op te nemen door je lichaam.
Daarentegen spuit je de injectabele vit. b in je spier en gebruik je het als een depot. Je lichaam neemt er dan net zo veel van op als het kan, en gelijkmatig.
Nee hoor kan perfect, weet nog zo iemand die bijna geen eiwitten eet.
Slecht advies als je het mij vraagt, hij neemt maar 100 gram eiwitten.
Waar wil ie van groeien dan?
Je zal toch genoeg eiwitten in moeten nemen om te groeien.
Hij zal minimaal 200 gram per dag binnen moeten krijgen.
Over duizeligheid, ik heb de laatste tijd ook hoofdpijn en licht in mijn hoofd, ik denk ook indd dat dat komt door kh tekort.
Hoewel ik wel een uur van tevoren genoeg kh's binnenkrijg, misschien toch nog niet genoeg dan.
Je hebt niet meer Eitwitten nodig als je sport teminste niet zoveel als men zegt, op welke feiten baseren jullie dat ik er te weinig eet? naar mijn mening eten jullie er te veel, 300 is wel erg veel in mijn ogen , het werkt duidelijk en je groeit er duidelijk van hier is nix tussen te krijgen
Te veel eitwitten worden gewoon afgeproken in je nieren, deze gaan ook uitzetten en minder goed functioneren van TE veel eiwitten. mijn dieet is voornamelijk koolhydraten omdat nou punt 1 de hersens leven uitsluitend van suikers en kh zijn de normale brandstof, als je deze genoeg inneemt hoeft je lichaam geen eiwitten of vetten als brandstof te gebruiken.
@Corina hoeveel eiwitten eet jij per dag?
p.s eiwitten zijn slechts voor reperatie en opbouw van spiermassa, dit heeft nix met activiteits nivo van iemand te maken.
ik heb voor 100 gekozen maar 90 is wat ik nemen zou volgens de studies van A.Jones en E.Darden
"Protein requirements depend almost entirely on your body weight, not your level of physical activity, because it is not used as fuel as long as the body′s energy supply is adequate. The rule of thumb is one gram of protein per day for every two pounds of bodyweight. There is no reason to buy expensive supplements since the amount of protein can be obtained from any well-balanced diet that includes meat, fish, or dairy products. I maintain my weight at about 220 pounds and consume about 60 grams of protein a day, less than recommended for my weight, and I′m still growing muscle.
As I said before, muscle growth is a very slow process. On a daily basis it really can′t be detected at all. A ten-pound gain in a year would amount to less than half an ounce a day.
How much protein beyond maintenance requirements would you need to gain a half ounce of muscle a day? Approximately 1 gram, the amount in one ounce of whole milk, an eight of an ounce of tuna, or a half slice of bacon. You can even get that 1 gram from a single carrot. Yet this extra protein would be enough to build ten pounds of muscle a year.
Think about that the next time you make an investment in a can of a protein supplement
" In 1970, I had a story to tell. After being a competitive athlete and bodybuilder for 20 years, and after consuming tons of expensive nutrient pills, I clearly saw that most of the money I spent on food supplements was wasted. I realized this as a result of being challenged in my nutritional practices by Dr. Harold Schendel Professor in the Food and Nutrition Department at Florida State University. Here′s what happened.
For two months, I kept precise records of my dietary intake, of my energy expenditure, and of my general well-being. All my urine was collected and analyzed by a graduate research team in nutrition science.
Believe me, it was a real inconvenience to have to pee in a large brown bottle, which I carried around with me all day long in a paper sack. It was even more tedious to test my urine scientifically for various vitamins, minerals, and protein content.
But I figured it would be worth it. Once and for all I′d be able to prove to the doubting scientists of nutrition that most athletes require massive amounts of essential nutrients.
Boy, was I wrong!
The results of the study showed that my body was sloughing off, or excreting, large amounts of water soluble vitamins, proteins, and other nutrients. Worse than that, it was also determined that since I had been consuming massive doses for many years, I had forced my liver and kidneys to grow excessively large to handle the influx of all these nutrients. You may desire your muscles to grow excessively large, but you don′t want this to happen to your liver and kidneys. Physicians say that doing so can lead to several medical complications and eventually shorten your life span.
Anyway, after studying and understanding the implications of what I was doing to the insides of my body, I made a complete turnaround. I wanted to tell my story to other athletes like me. I wanted to get the word out especially to bodybuilders and weightlifters-who read the muscle magazines and flashy advertisements-and purchased the recommended food supplements and gobbled them down.
Protein Requirements
The biggest misconception 20 years ago, and still the biggest misconception today, is the belief that heavy weight training requires massive dietary protein intake.
When my urine was analyzed at Flordia State University in 1970, I was consuming 380 grams of protein per day. Approximately half of the protein came from a 90 percent protein powder.
Why did I consume so much protein? Because I had read repeatedly in muscle magazines that that′s what all the champions ate: from 300-400 grams of protein a day.
Yet, Dr. Schendel kept tellin me that the RDA for protein is .36 grams per pund of bodyweight. Thus, at that time at a body weight of 215lbs., my protein requirement was 77 grams per day.
The results of the study proved that Dr. Schendel was right, and that RDA was accurate. Most of the protein I was eating was being broken down and excreted through my kidneys.
Even though a few recent studies have shown that a slight increase in the RDA for protein may benefit some athletes, the extra calories that most athletes normally consume more than compensate for those additions."
Mag ik u eens een tip geven rodger, lees minder boeken en experimenteer meer, die boeken zijn geschreven door mensen die spreken over hun lichaam of over een lichaam dat ze kennen. Zolang ze geen experimenten op uw lichaam hebben gedaan voor het schrijven van dit boek ben je hier niks mee, oke het kan een richtlijn zijn, maar experimenteer zelf.
Je zit nu een tijdje op x aantal eiwitten per dag, gooi het eens omhoog en bekijk wat u lichaam doet. Zo ben ik ook erachter gekomen wat voor mij werkt
Ik heb al eens meer eiwitten als dit gegeten tot 250 gram per dag aan, dit leverde alleen maar op dat ik snel in vet aankwam waardoor ik vervolgens weer kon cutten en dat haat ik echt. je hebt helemaal gelijk snipke dat je moet experimenteren, en vooral leren van je fouten, ik doe echter niks blindelinks als het niet logisch is doe ik het al niet eens proberen. er zijn dingen die niet alleen op een lichaam van toepassing zijn er zijn regels die voor iedereen gelden want in essentie zijn we allemaal het zelfde, studies voor hoeveel gram eiwitten je nodig hebt varieeren ook en het is zoals jij geloof ik al aangaf duidelijk een richtlijn, na mn voedingschema te hebben nagekeken eet ik 110 gram eiwitten :P
ik wou nog effe toevoegen dat boeken het belangrijkste zijn wat er is, kennis en daarmee bedoel ik wetenschappelijke/medische kennis over deze onderwerpen daar heb je wat aan, misschien wijk je zelf een beetje ervan af zoals ik al zei t zijn en blijven richtlijnen maar er is een groot verschil tussen 200 gram en 100 gram.
daarboven op geloof ik net zoals al aangegeven werd door mijn artikels word protein overhyped om zo de verkoop van sups te bevorderen. ik denk ook dat veel mensen zoveel proteine innemen omdat ze bang zijn te weinig proteine in te nemen omdat ze anders niet groeien... best wel onzin het voedsel is meestal wel in orde en worden dingen overkeken die op de eerste plaats komen.
je begint met de trainen, je workout moet resultaten boeken, en niet af en toe nee je moet constant elke workout resultaat boeken op die manier weet je dat je op de juiste weg zit
je spieren moeten met voldoende intensiteit "bewerkt" worden dit kan natuurlijk op meerdere manieren het is ook bewezen en dit is bij iedereen dat er een breakover point in de spieren bestaat waarbij inzet onder dit punt niet tot groei leid en alles erboven wel, bij welk % dit punt licht dat is wel bij iedereen anders. aldus het 1ste principe wat voor iedereen telt : intensiteit
daarboven op mag/kan je workout niet te lang zijn, dit varieerd ook weer per persoon maar toch is het principe voor iedereen hetzelfde als je workout te groot in volume is maak je "te veel kapot"en kan je niet meer volledig herstellen. dit is ook wel een goeie Intensiteit en volume hange samen in een logisch verband hoe intensiever hoe korter je het kan volhouden. aldus het 2de principe : volume waarbij niet less is better niet more is better maar presies is best :P
hieruit volgt logisch het 3de principe wat voor iedereen geld frequenty, trainen voordat je herstelt bent van je vorige workout leid tot geen positief effect je moet je lichaam voldoende laten rusten voor de volgende workout, dit is ook van persoon tot persoon verschillend al niet zo erg als de rest naar mijn mening want als iedereen dan toch compleet verschillend is zoals veel mensen zeggen waarom traint dan bijna iedereen 3-4 keer per week? zou iedereen die frequenty aankunnen, ik denk van wel maar toch moet je in je achterhoofd houden dat als je niet herstelt bent je niet moet gaan sporten. aldus het principe van frequenty wat ook bij iedereen van toepassing is.
als je deze alle 3 goed in je schema verwerkt of goed gebruikt van maakt dan zal je ook groeien, en dan kom je op het volgende aan en dat is inderdaad voeding.
The IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
Sex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
Parasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
Comment