Verwachtingen?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Verwachtingen?

Komende maand ga ik beginnen met fitness, ik vroeg me af wat me te wachten staat. Ik train al thuis, bijna dagelijks, en zie zelf wel progressie.

Ik ben denk ik niet iemand die zich veel zal aantrekken van eetgewoontes, al wil ik wel lekker door fitnessen.

Het gaat me in eerste instantie om spier ontwikkeling en de zichtbaarheid daarvan.

Goed trainen, rustig opbouwen. Dit zal dan toch wel resultaten moeten geven?

Van nature ben ik erg slank, en heb volgens een laag bf percentage.

Natuurlijk zal het wel resultaat gaan geven, alleen is dit toch al een sport waarbij je erg veel geduld nodig hebt, als je dan zoals jij blijkbaar je bouw niet echt mee hebt en je bent niet van plan op je voeding te letten ga je zelf heel erg veel geduld nodig hebben...
    Voeding bepaald voor ruim meer dan de helft de resultaten van je inspanningen, de andere helft is toe te schrijven aan training en rust. Voeding is dus zelfs nog belangrijker dan de training zelf, door goed en veel (iig ruim voldoende) te eten zul je dan ook veel eerder en betere resultaten behalen.

Comment

hrmmss, gaat nog zwaar worden dan

Comment

Wat verwacht je er zelf van?
        Wat wil je bereiken? Als je het puur voor de resultaten doet, kan je maar beter WEL goed gaan eten. Wil je gewoon lekker trainen en maakt het je verder niet zoveel uit wat de resultatan zijn, dan kan je wel wat minder op je voeding letten. Ook dan zal je wel wat vooruitgaan, maar veel langzamer (of zelfs helemaal niet meer na een tijdje).
        Bezoek ook eens het forum.

Comment

ik wil in het begin zowiezo lekker trainen en niet te veel focussen op resultaten. het gaat mij zowiezo om spier ontwikkeling.

maar volgens mij moet ik maar gewoon eerst ff een tijdje er mee bezig zijn.

Comment

ok, het gaat dus niet om resultatten maar om spierontwikkeling... juist ja... hier volg ik het even niet meer hoor.

Spierontwikkeling = resultaat van training+voeding+rust
            dus ik volg je even niet met wat je nou bedoelt met "niet te veel focussen op resultaten. Het gaat om spierontwikkeling".

Zal wel aan mij liggen...

Comment

Originally posted by Moob View Post
              ok, het gaat dus niet om resultatten maar om spierontwikkeling... juist ja... hier volg ik het even niet meer hoor.

Spierontwikkeling = resultaat van training+voeding+rust
              dus ik volg je even niet met wat je nou bedoelt met "niet te veel focussen op resultaten. Het gaat om spierontwikkeling".

Zal wel aan mij liggen...
              dat klopt moob. ik ga nu ook beginnen en voeding maakt me niets uit maar ik wil wel graag mooie buikspieren en goede biceps/borst

Comment

Originally posted by punani View Post
                dat klopt moob. ik ga nu ook beginnen en voeding maakt me niets uit maar ik wil wel graag mooie buikspieren en goede biceps/borst

idd

Comment

wat ik nou eigenlijk bedoel is, dat ik gewoon resultaten wil zien, met goed trainen, rustig beginnen, zonder extreem te letten op voeding.

Comment

Punani: Jouw doelen weten we wel, ouwe beachboy! j/k bro.

Modkid: Het 'probleem' is dat als je gewoon maar een beetje gaat trainen en verder nergens op let, dat gewoon de resultaten uitblijven of in elk geval niet bevredigend zullen zijn.
                    daardoor gaat je motivatie eraan en stop je met trainen. Want zoals je zelf al aangeeft: je wilt resultaat zien.

En extreem op je voeding letten hoeft niet. Maar je moet wel vaak eten per dag en zorgen dat je genoeg eiwitten(maar ook andere voedingsstoffen) binnenkrijgt.

Iedereen wil wel mooi gespierd zijn, maar niet iedereen wil er moeite voor doen. Als je er geen moeite voor wilt doen, prima! Maar dan ook niet zeuren als je geen resultatan haalt. (niet persoonlijk bedoeld, maar in het algemeen.)

Comment

Ja nee okee, maar volgens mij moet ik maar eerst gewoon ff een basis leggen , en dan serieus gaan kijken of ik er voor wil gaan, en hoe en wat.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X