blessure schouder

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• blessure schouder

ik heb al een maand last van mijn linker schouder.
    ik train nu ongeveer weer 2 maanden,na een paar jaar niet veel te hebben gedaan.
    ik weet zeker dat ik hem niet overbelast heb ,waarschijnlijk een verkeerde beweging gemaakt of zo,
    als ik mijn arm naar boven beweegt,dan gaat het pijn doen (niet stekend)
    dus op dit moment doe ik heel veel cardio,en ook benen train ik meer,om de rest te ontzien,maar hopen dat het snel over gaat.

ik vraag me af wat ik er evt. tegen kan doen?
    misscien een goede zalf of zo, of iets anders zodat het herstel bevorderd wordt.???

heeft iemand hier ervaring mee,laat het me weten.
    hard as ####

Ha, plaatsgenoot. Baggeraar!

Moeilijk te zeggen zo wat het kan zijn. Als het een ontsteking is aan de rotor cuff spieren (kleine stabilliserende spieren in de schouder), dan kan je best glucosamine slikken. Dat helpt je schouder soepeler te houden.
    Verder zou ik heel licht wat oefeningen doen voor die spieren, om te zorgen dat er een goede doorbloeding blijft. Een goede doorbloeding betekent een beter/snelelr herstel.

lees even dit linkje door: Bodybuilding.com - Dorian Kent - Rotator Cuff. Injury Prevention And Re-habilitation!
    Daar vind je wat meer info.

Verder moet je zorgen dat in je trainingen van het bovenlichaam (als je die straks weer gaat trainen) de verhouding tussen push en pull ongeveer gelijk zijn. Dus evenveel sets bankdrukken als bent over row (even simpel gezegt).
    als je military press doet, moet je ook zorgen dat er ergens in je schema ook de chin-up of de pulldown hebt.(hoeft niet dezelfde dag, maar gewoon ergens in je schem diezelfde week). Doe je 5 sets bankdrukken? dan moet je ook een set of 5 dumbbell rows doen (of barbbell of cable roe etc etc).
    Als je namelijk veel bankdrukt (en varianten) en ook nog eens de voorste schouderkop met aardig wat oefeningen aanpakt en daarbij weinig roei-bewegingen hebt, heb je dus kan op een dergelijke blessure omdat de balans weg is.

Zalfjes e.d. kunnen misschien wel tijdelijk helpen, maar dat is meer symptoombestrijding dan dat je de oorzaak van het probleem aanpakt.

Met deze info kan je wel even aan de slag denk ik.
    Bezoek ook eens het forum.

Comment

Zou een slijmbeursontsteking kunnen zijn. Kenmerkend daaraan is namelijk, dat je je arm niet omhoog kunt bewegen (gestrekt voorwaarts en dan omhoog).

Beterschap in ieder geval.
      Life's what you make it!

Comment

bedankt voor de goede info Moob,
        ik ga er mee aan de slag,en kijk wel wat het wordt.
        hard as ####

Comment

@chippie, beste man als je al een maand last heb zou ik eens naar de dokter gaan. De vuistregel is immers als je pijn langer dan 2 tot3 weken duurt er naar laten kijken. Anders zou het namelijk in 3 weken uit zich zelf moeten herstellen en als dit niet het geval is gaat het ook niet gebeuren.
          Ik ben net zelf hersteld van een schouder blessure wat langer dan 3 jaar geduurd heeft ik heb nog een twee links misschien heb je er wat aan.

Herstel na een knieverstuiking

Schoudergordel en schoudergewricht De arm ontleent zijn grote beweeglijkheid door de grote verscheidenheid van de elementen van de

Wat het is is zo moeilijk te zeggen kan een pees zijn of een aanhechting ofwel een spier, aangezien het een coplex gewricht is moet je oppassen anders kan het chronisch worden.

sterkte en succes er mee...

grt f
          als trainen een gewoonte is komt de rest vanzelf..

Comment

Niet meteen het ergste denken.
            Ik heb er ook last van gehad, na een paar dagen was het weer over, trainde ik weer had ik er weer last van.
            Ik gebruikte glutamine ervoor, werkt goed!!

Als dat niet werkt zo ik wel even langs de dok gaan.
            Sponsored by:
            Inshapesupplements

Comment

Glucosamine? denk ik Cor?
              It is scientificaly proven that the surface of the wings of a bumblebee is too small to fly, but the bumblebee doesnt know this and she flies

Comment

Toch wel glutamine denk ik. Wordt vaker gebruikt bij herstel van blessures.

Glucosamine werkt niet zo in een paar dagen, dat duurt eerder weken voordat je er wat van merkt.

Comment

kan ook een instabliliteit zijn van de schouder, dit is omdat je schouder gewricht te los zit in je schouder kom. Heb het zelf ook gehad, meestal hebben mensen hier last van als hun schouder uit de kom is geweest, maar kan ook aangeboren zo zijn, bij het omhoog heffen doet het niet speciaal meer pijn als in rust, met andere woorden je hebt constant pijn binnenin de schouder.
                  Hier kan je oefeningen voor doen om je schouder te verstevigen
                  No Pain No Gain!

Comment

Ik bedoelde Glucosamine, bij mij werkte het wel snel hoor, Moob.

Glutamine erbij gebruiken kan nooit kwaad is altijd goed voor herstel.
                    Sponsored by:
                    Inshapesupplements

Comment

goede tips en links hier.

ik ga volgende week naar de huisarts,want dan is mijn eigen arts weer
                      rerug van vakantie,en be benieuwdwat hij er van zegt.
                      want het duurt idd. wel erg lang zo.

bedankt voor de goede info:
                      hard as ####

Comment

Originally posted by corina View Post

hoi Corina.

Waar kan ik die Glucosamine kopen?
                        Bij de drogist of apotheek of zo?
                        hard as ####

Comment

bij het kruitvat etos en andere winkels die vitamines verkopen

grt f
                          als trainen een gewoonte is komt de rest vanzelf..

Comment

Wat Fiedel zegt sterkte met je schouder!
                            Sponsored by:
                            Inshapesupplements

Comment

Originally posted by corina View Post

ok.

Dacht ergens gelezen te hebben dat het wel even duurt voordat het echt merkbaar begint te werken? Maar het werkt wel in elk geval.

Nog even een aanvulling: Glutamine wordt vooral gebruikt bij herstel van botbreuken meen ik me te herinneren.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X