buikspieroefeningen: trainen voor ontbijt voor minder vet!?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• buikspieroefeningen: trainen voor ontbijt voor minder vet!?

hallo,

ik zat laatst op een site te lezen en daar las ik het volgende

Doe je buikoefeningen 's ochtends vóór je ontbijt - zo verbrand je meer vet rondom je buik en krijg je sneller een 'wasbordje'.

ik ben even gaan zoeken op google en daar kwam ik meerdere resultaten tegen die ditzelfde beweren.

link google: buikoefeningen 's ochtends voor ontbijt - Google zoeken=

mijn vraag: mij is altijd geleert dat plaatselijk vet verbranden onmogelijk is.
    wie kan mij de waarheid vertellen? is het mogelijk om meer vet rondom je buik te verbranden als je buikspieroefeningen voor het ontbijt doet?
    leef niet om te werken, werk om te leven!

Gelul

Ga jezelf lekker uitputten met fitness zonder koolhydraten, dan verbrand je sneller spier, en geen vet!!
    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Komt wat onduidelijk over Dav1to...
      Dav bedoelt hiermee dat je zonder de nodige voedingstoffen (KH) in je lichaam sneller spier gaat verbranden dan vet... en dat is dan weer niet de bedoeling.
      Maar ik vind dit niet echt een duidelijk antwoord, het is zo dat onze suikerspiegel laag is 's morgens maar niet nihil, dat beetje (resten vorige dag) zal volgens mij de vetverbranding wel opstarten aangezien de energie dan vandaar komt, eens je koolhydraten door voeding dan zijn bijgevuld zullen er minder vetreserves aangesproken worden, dus volgens mij is 's morgens een aërobe training ideaal voor vetverbranding. Vergis je niet lokale vetverbranding is uit den boze, je lichaam haat nl energie uit de vetten van je volledige lichaam.
      Ik kan mis zijn, laten we eens horen wat de rest ervan denkt....
      Grtz
      -C-
      -Intellectuals solve problems, Geniuses prevent them....
      -2 know what we don't know
      -No Pain No Gain!

Comment

Ik ga het even uitleggen.

Je zult een minimum hartslag moeten bereiken, wil je vet verbranden. En met buikspier oefeningen kun je nooit aan deze hartslag komen.
        Als je hebt gegeten, dan gaat je lichaam die koolhydraten gebruiken voor de energie toevoer om je buikspieroefeningen goed te kunnen doen.

Maar.. Als je niks in je maag hebt, dan gaat je lichaam spier verbranden om die energie te leveren, want vet kan je alleen verbranden door op een minimum hartslag te komen, en dat ga je alleen redden met hardlopen, fietsen etc. Maar niet met op een matje liggen en heen en weer gaan.

Comment

je verbrand toch geeen plaatselijk vet
          on the road to get huge

Comment

nee dat dacht ik dus ook. er staat dus blijkmaar aardig wat zooi op internet.

Comment

Originally posted by Niceguy View Post
              dus volgens mij is 's morgens een aërobe training ideaal voor vetverbranding.
              Ik sprak wel van aërobe training , niet enkel buikspieroefeningen, dus eerst een goed opwarmronde met om het even wat, touwspringen, lopen,stoten op stootzak, maakt niet uit zolang het maar veel en snel is zodat je hartslag de lucht in gaat,en als jij denkt dat je met buikspieren geen hogere of hoge hartslag kan krijgen of onderhouden, dan wil ik je wel eens uitnodigen om met mij te komen trainen bro, afzien en zweten zal je! Ik heb een heel brede waaier aan oefeningen , welliswaar sneller uitgevoerd dan de meeste gewoon zijn, maar kan evengoed een uitputtingslag worden. Ik merk wel dat je nooit aan gevechtsporten hebt gedaan. No offence Bro maar ik vind dat "heen en weer bewegen" wel een ondermaatse voorstelling...
              Grtz
              -C-
              -No Pain No Gain!

Comment

Als ik mijn buikspieren train doe ik dat altijd in rustige gecontroleerde bewegingen, en ja je gaat duidelijk OP en NEER, zo als met elke oefening. Of dat nou schuin is of rechts, je blijft op en neer gaan, en als je de oefening gewoon rustig doet, dan krijg ik in iedergeval geen hoge hartslag. Pijn doet het wel, is echt niet zo dat ik nooit lig te criperen(of hoe je t schrijft) maar dat het me hart flink laat bonken, mwoah niet echt. Zeker niet dusdanig hoog dat je vet gaat verbranden.

Comment

Dat is het BB principe traag en geconcentreerd, ken ik wel maar er zijn vele varianten van buikspieren trainen ...

Neem nu 20 à 30 minuten aan 1 stuk met deze varianten:
                  -Crunches
                  -Obliques Elleboog tegen tegenovergestelde knie
                  -zelfde maar nu gaan we elk been eerst strekken en krijgt men een fietsbew in de lucht
                  -Voeten op de grond en met gestrekte armen de voorkant van de knieën raken
                  -ietsje meer reschtop zitten en soort van leg press in de lucht
                  -gestrekte benen in de lucht en horizontale spreidingen, of verticaal elk been afzonderlijk de lucht in
                  -linker/rechterkant gaan zitten en met gestrekte benen tesamen op en neer gaan
                  -linker/rechterkant gaan zitten en benen tesamen weer soort van legpress in de lucht
                  -beide benen gestrekt tesamen en telkens explosief naar boven brengen haaks op het lichaam en weer naar beneden net niet tegen de grond
                  - en dan ben ik nog niet eens in de helft want indien met een partner kan je er nog eens zoveel soorten oefeningen bijtellen....

Welliswaar gebeurt dit op een zeer hoog tempo of toch zo hoog mogelijk, je kan dit vergelijken met een variant van Tae-Bo en zoals jezelf waarschijnlijk weet is dit zeer conditioneel gericht... Hiermee haal ik mijn 140BPM zeker...
                  Ikzelf geef/gaf les in MA en heb hiermee veel stevige jongens doen opgeven en smeken naar gewone oefeningen, meestal als ik mijn leraar verving kwamen ze al af met "niet te zwaar vandaag hé"...
                  Het is gewoon omdat je het nog nooit hebt gedaan dat je dit niet wist, hopelijk herzie je je menig hierover en ik zou zeggen, try it...
                  Grtz
                  -C-
                  -No Pain No Gain!

Comment

trainen voor het ontbijt is dus gewoon slecht als je je massa wilt behouden?!
                    ik train mijn buikspieren meestal voordat ik op bed ga, dan kan ik nog even helemaal kapot, want dan slaap ik namelijk wat sneller, dat is zeker beter dan dat ik het voor mijn ontbijt doe?!
                    Last edited by kloaiklut; 07-09-2006, 09:58.

Comment

Na het slapen verkeerd je lichaam in een katabole fase. Door eerst te trainen zonder te eten ga je dit alleen maar verergeren. Je lichaam gaat ipv koolhydraten, eiwitten gebruiken als alternative bransdstof wat als gevolg heeft dat je, je hardverdiende spieren aan het verbruiken bent.
                      Verder is het vrijwel onmogelijk om plaatselijk vet te verbranden. Al met al zie ik geen reden meer om buikspier oefeningen te doen voor het ontbijd.
                      liberation trough self brutalization, real men don't fear pain and thus can't be controled.

Comment

Ik stem voledig in met niceguy

ik doe zelf ook aan MA en dan zijn buikspier oefeningen wel anders

ook in de sportschool train ik mn buikspieren, En gaat mn Hf omhoog.

dus idd, train een keer mee

Comment

Kort samengevat denk ik dat je niet enorm veel spier gaat verbranden. En mischien ook wat vet gaat verbranden, maar het is zeker niet beter dan het op een ander tijdstip te doen.

Comment

ik denk dat sommige mense meer moete traine eten en rusten dan op zulke details te gaan letten
                            on the road to get huge

Comment

Originally posted by Speler View Post
                              Ik stem voledig in met niceguy

ik doe zelf ook aan MA en dan zijn buikspier oefeningen wel anders

dus idd, train een keer mee
                              Thx Bro, iemand dat MA doet weet wel waarover ik spreek
                              Grtz
                              -C-
                              -No Pain No Gain!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X