Hallo Allemaal!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hallo Allemaal!

Hallo allemaal!

Ik neus al een enige tijd hier rond op het forum en het leek mij wel zo netjes mezelf even voor te stellen.
    Na een tijdje niet fitnessen ben ik sinds een maand weer begonnen alleen dan nu thuis, omdat de drempel elke keer te hoog voor me was om naar de gym te gaan, slecht zaak, ik weet.

Ik had al wat spullen maar heb sinds kort een halterbankje aangeschaft, barbell en dumbells en gewichten tot 70 kilo bij elkaar.
    Gelukkig heb ik wel alle tijd op mijn voeding gelet dus heel veel vetjes hoeven er niet af ( ben Ectomorph ).

Mijn doel is meer spiermassa en me vetpercentage naar beneden.

Ik probeer 2 a 3 keer in de week een uur te trainen, ik train voornamelijk het bovenlichaam.

Mijn training bestaat (voornamelijk) uit :

opwarmen : 35 x opdrukken, touwtje springen

Borst
    3 x 10 benchpress
    3 x 10 dumbell fly's
    3 x 10 dumbell press

Schouders

3 x 10 military press, zittend met dumbells( of hoe het ook heet )
    3 x 10 front dumbell raises
    3 x 10 standing lateral raises
    3 x 10 shrugs

Biceps :

3 x 10 Barbell curl
    3 x 10 Concentration curl
    3 x 10 Dumbell curl

Na dit alles doe ik 3 x 15 situps, 3 x 15 leg raises en de side raises voor de buikspieren.

In principe probeer ik alles zo zwaar mogelijk te trainen tot ik echt niet meer kan( faillure )

Mijn gewicht was 75 kg voor ik begon, nu 80. Vetpercentage is 16%.
    Ben 1 m 85 lang.

Groeten,

Patrick

dit vinden de mensen hier niet leuk, hehe (dat je niet alle spiergroepen traint). als je dan echt benen niet wil trainen (snap ik trouwens al niet), waarom dan niet rug en triceps ook trainen? triceps geven juist meeste body aan je armen en brede rug is ook wel nice.

Comment

Misschien als je je benen traint dat dan de drempel van de gym wat lager is........
      en waarom verder de rest niet trainen, je leest al een tijdje op dit forum dus je bent ongetwijfeld tegengekomen dat als je de rug bijvoorbeeld overslaat je er bij gaat lopen als een kromme aap.

Je wil alleen een dikke borst, biceps en schouders....want? Je zal er geen indruk mee maken, de meeste mensen vinden dat lelijk. Tja goed dan maak je daar wel indruk mee...
      Last edited by marnop; 04-11-2010, 14:28.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

EEeuh ja de triceps was ik vergeten erbij te zetten sorry. Ja klopt opzicht wel hoor, maar mijn bedoeling is niet om heel breed te worden he, gewoon mooi droog. Voor de beentjes mountainbike ik veel en voor de rug moet ik even een paar goede oefeningen zoeken die ik thuis uit kan voeren.

Groetjes

Comment

Originally posted by patrickidema View Post
          EEeuh ja de triceps was ik vergeten erbij te zetten sorry. Ja klopt opzicht wel hoor, maar mijn bedoeling is niet om heel breed te worden he, gewoon mooi droog. Voor de beentjes mountainbike ik veel en voor de rug moet ik even een paar goede oefeningen zoeken die ik thuis uit kan voeren.

Groetjes
          Thuis, mits echt alles erop en eraan, zul je al snel vastlopen. Dan motivatie weg en uiteindelijk stoppen tot gevolg.

Gewoon lekker naar de gym of doe zoals ik, lekker naar een healtcenter waar je toch stevig kan trainen en naar mooie vrouwtjes kan kijken.

Comment

Fietsen geeft minder groei op de benen dan gewoon trainen, dus train ze maar af en toe, hoef dan niet net zo intensief, maar doe ze wel.

rug...je kan zagen, dumbel row enz. en je kan je overal aan optrekken, zelf onder de eettafel, ga er onder liggen/hangen en trek je op met de borst naar de tafel toe trekken.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Okej, daar ga ik maareens snel mee beginnen dan.

Ik neem aan dat een full body schema, zoals die in de sticky, ook goed kan voor thuis? Mits er wat dingen aangepast moeten worden aangezien ik geen machines heb?

Groeten

Comment

Squat 15 reps
                Deadlift 15 reps
                Bent over barbell row 15 reps
                Bench press 15 reps
                Standing military press 15 reps
                Shrugs 15 reps
                Side raise 15 reps
                Front raise 15 reps
                Triceps extensions 15 reps
                Dumbell curl 15 reps
                Situps 15 reps

Iets zoals dit? En zo ja, hoeveel sets per oefening?

Comment

@Phoenix...ben een half jaar geleden na zo'n 15 jr trainen in de diverse gyms overgestapt naar Thuis Trainen...heb verhoudingsgewijs nog nooit zo'n progressie meegemaakt...
                  There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed.

Comment

Originally posted by JingTseng View Post
                    @Phoenix...ben een half jaar geleden na zo'n 15 jr trainen in de diverse gyms overgestapt naar Thuis Trainen...heb verhoudingsgewijs nog nooit zo'n progressie meegemaakt...
                    Mag ik dan weten wat je allemaal hebt? en wat is in jou ogen progressie?

Maar als je goed leest zeg ik ook, mits je genoeg tot je beschikking hebt. Je gaat me toch niet vertellen dat jij alleen progressie boekt met een setje dumbells?

Comment

Een powerrack...barbells..Ez stang....een 10 tal dumbbells..een chinning bar..totaal van zo'n 200 kg aan schijven,aprt nog een smith machine....en voor mij doet 't dat...kan mezelf heel goed motiveren en dat geniet de voorkeur ipv je te ergeren aan menig sportschoolbezoeker...geen wachttijden...geen gang naar sportschool etc..etc.. genoeg voordelen.
                      There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed.

Comment

Originally posted by JingTseng View Post
                        Een powerrack...barbells..Ez stang....een 10 tal dumbbells..een chinning bar..totaal van zo'n 200 kg aan schijven,aprt nog een smith machine....en voor mij doet 't dat...kan mezelf heel goed motiveren en dat geniet de voorkeur ipv je te ergeren aan menig sportschoolbezoeker...geen wachttijden...geen gang naar sportschool etc..etc.. genoeg voordelen.
                        Ja haha, slimmerik! wat jij opnoemt is niet de uitrusting waar een noob thuis mee begint. Vaak zie je staan dat ze een setje dumbells hebben en thats it.

Snappie?

Comment

oke..klopt.

Comment

en wat progressie betreft...als je de laatste jaren alleen maar aan de machines hebt gehangen en je switcht weer naar vrije gewichten..tja..dan krijg je een gigantische boost qua gains..maar dan spreek ik voor mezelf.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X