Vandaag aangemeld...even voorstellen..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vandaag aangemeld...even voorstellen..

Hallo,

Ik ben Miranda en vandaag heb ik me aangemeld op dit forum.
    De reden van aanmelden is dat ik veel interessante onderwerpen op deze site ben tegengekomen over fitness trainingsschema's en voedingsschema's.

Ik heb al meerdere malen aan fitness gedaan bij verschillende sportscholen maar altijd maar kort en nooit echt fanatiek. De reden is dat ik flink wat overgewicht heb en mezelf altijd enigszins schaam tussen al die mooie afgetrainde lichamen. Totdat ik sinds kort de knop heb omgegooid en dacht, dat afgetrainde lichaam wil ik ook. En tja je zult ergens moeten beginnen. Vind het zo mooi om te zien hoe mensen in staat zijn hun eigen lichaam te vormen naar hun wensen en daar dan ook de ijzeren discipline voor op kunnen brengen. Ik dacht.... die kennis wil ik ook vergaren.

Ik ben 1.70m en weeg nu 89,5 (was ooit 99...dus al wel een deel kwijt dankzij Weight Watchers). Vetpercentage (volgens weegschaal) 39,7 % en al dat vet zit bij mij op mijn onderlichaam (billen en benen). Ik heb een platte buik, en daar dus bijna geen vet. Ik heb gelezen dat ik als beginner het beste met het basisschema kan beginnen zodat ik eerst alle spiergroepen train. Maar gevoelsmatig zou ik het liefst alles richten op mijn benen en billen. Om een beeld te geven van mijn lichaamsbouw ..bovenlichaam maat 40 maar wel brede schouders dus "gelukkig" geen echte peer. Onderlichaam maat 44.

Ik wil graag op een gezond BMI uitkomen en mijn lichaam terug zien te brengen in een "normalere" vorm. Daarom ben ik nu een poging aan het wagen om een voedingsschema te maken. Echter naar mijn idee kom ik heel raar uit met de hoeveelheden die ik zou moeten eten?..is nl behoorlijk veel...
    Ik kom uit op een onderhoud van 2124 Kcal dus -200 a 500 kcal om af te vallen...is dus zo'n 1700 kcal per dag: waarvan 95 gram Eiwit, 244 gram Koolhydraten en 47 gram vet Dit verspreid over 5 a 6 maaltijden. Heb ik dit wel goed berekend en goed begrepen?

Oh ik train nu zo'n 3x per week....

Bedankt voor jullie adviezen en inzichten.
    Last edited by Spoormeisje; 22-10-2011, 21:14.

Welkom en veel succes met het behalen van je doel...

Comment

Welkom Miranda,

ik zou de eiwitten maar verdubbelen. De hoeveelheid die je nu hebt staan is veel te weinig om goed de spieren te voeden als je aan krachttraining doet.

Beste is om de eerste 2 maanden even een fullbody schema te pakken en lekker de spieren laten wennen aan de krachttrainingen en dan steeds wat zwaarder gaan met de gewichten, elke week wat zwaarder pakken en dan na een aantal weken gewoon alles lekker zwaar aanpakken.
      Na de krachttraining een kwartiertje lekker intensief cardio er achteraan doen.

Dan na die 2 maandjes een 3 daagse split pakken en alle spiergroepen verdeeld aanpakken, lekker zwaar gaan.

Dan zal je binnen enkele maanden al flink veel resultaat zien.

succes.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Je hoeft je nergens voor te schamen, je kunt trots zijn op jezelf dat je het serieus aanpakt. Ik heb wel een tip, ga een half jaar niet meer op die weegschaal staan maar meet jezelf. Je wilt bij je benen afvallen, dus meet je met een meetlint of je daar afvalt. Zo zie je of je resultaat boekt. Je kunt ook bovenbeen, taille etc. meten als je wilt.

Van gezond eten kun je inderdaad best veel eten. Het doel is ook niet zozeer gewicht verliezen, als wel omvang verliezen zonder 'dunnetjes' te worden bij gebrek aan spieren. Ik ben per maand 1 centimeter kwijtgeraakt, maar denk maar niet dat ik ook een kilo gewicht in de maand ben verloren. Het gaat ook niet snel, maar het komt wel! Vertrouw op de spiegel, niet op de weegschaal.

Comment

Welkom!
          Wat goed dat je dit zo gaat aanpakken!
          ik wens je heel veel succes!
          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Welkom

Comment

Welkom!
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Welkom, als je er echt voor wil gaan, gaat het je zeker lukken!
                Iedereen hier heeft voldoende wilskracht om zijn doelen te verwezenlijken, jij dus ook!
                Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Originally posted by Wilcodemug View Post
                  Iedereen hier heeft voldoende wilskracht om zijn doelen te verwezenlijken, jij dus ook!

Haha, was het maar zo'n feest.
                  "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties!

Ik zit nu nog in de fase van alles lezen op dit forum...wat een informatie is hier te vinden zeg. Super handig voor een leek als ik.
                    En ben nu tevens bezig om een voedingsschema te maken voor mezelf. Jeetje zeg wat is dat nog lastig. Maar de basis heb ik nu staan...nu nog producten zien te vinden die ik makkelijk naar mijn werk kan meenemen als tussendoortje die ook genoeg eiwitten bevatten. Ik schrok nl een beetje van mijn eiwit inname..die is gewoon slecht! Ben ook geen vleesliefhebber...dus ik zie al dat ik veel meer vis moet gaan eten en flink aan de melkproducten en noten (met mate, want jeetje wat bezitten die dingen veel vet...jammer..).

Nogmaals bedankt.

Comment

Originally posted by Spoormeisje View Post
                      (met mate, want jeetje wat bezitten die dingen veel vet...jammer..).

Zijn goede vetten, hoor. Je wordt eerder dik van teveel kh dan van dit soort vet.
                      Omdat je wilt afvallen, moet je natuurlijk wel opletten maar ik zou de noten er niet voor laten staan.

Comment

Eitjes zijn een goede en goedkope vervanging van noten, als het je dan toch vooral om de eiwitten gaat. Elke dag 3 gebakken eitjes met een uitje ofzo kan al een goede aanvulling zijn.
                        Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                          Zijn goede vetten, hoor. Je wordt eerder dik van teveel kh dan van dit soort vet.
                          Omdat je wilt afvallen, moet je natuurlijk wel opletten maar ik zou de noten er niet voor laten staan.
                          Hoe weet jij nou dat je dikker word van kh? iedereen is anders.

het moet in je schema passen. je kan ook dik worden van teveel vet hoor. probeer het is uit. mijn lichaam werkt beter op kh. misschien werkt het op jou wat minder of beter. joh ik zeg check het is uit.
                          Never send a boy to do a mans job!

Comment

Originally posted by beat-boxer View Post
                            Hoe weet jij nou dat je dikker word van kh? iedereen is anders.

het moet in je schema passen. je kan ook dik worden van teveel vet hoor. probeer het is uit. mijn lichaam werkt beter op kh. misschien werkt het op jou wat minder of beter. joh ik zeg check het is uit.

het klopt wel wat ze zegt b-b, je wordt eerder vetter van teveel KH dan van vet. Vet gebruik je gewoon als energie en sla je moeilijker op. KH wordt makkelijker opgeslagen als vet.
                            1e Masters Superbody YBF 2011!
                            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Welkom Miranda

Leuk, nog meer dames die KT ontdekt hebben! De meesten durven niet omdat ze bang zijn dat ze gespierd worden. Je zult echter zien dat je met stevig trainen en genoeg eten al snel strakker in je vel zit
                              Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X