Beginnen met Fitnessen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnen met Fitnessen

Hallo mensen,

Ik ben Ferry en ik ben 25 jaar oud en wil even wat vertellen over mezelf.

Vroeger waren er altijd problemen thuis waardoor er ik altijd stress had. Ik was toen ik jong was altijd het huis uit en bij pleeggezinnen terecht gekomen. Nu jaren verder merk ik wel een beetje aan mijn lichaam dat ik er niet gezond uit zie, en dat komt ook door slecht eten maar ook door stress van vroeger.

Daarbij komt ook dat ik 6 jaar in de Horeca heb gewerkt, en gewoon een kut ritme had.
    ik bedoel daarmee dat ik altijd op onregelmatige tijden at, en soms ook niet omdat ik helemaal geen trek meer had in eten.
    Toen ik in de Horeca zat at ik ook vrij slecht, omdat ik laat uit bed kwam elke dag door die werktijden.
    Waardoor ik eigenlijk tot en met deze dag niet meer ontbijt of lunch.
    Ik eet eigenlijk alleen maar mijn avondeten en allemaal tussendoortjes wat ook niet goed is maar ja dat terzijde.
    Nu ik gestopt ben in de Horeca omdat ik iets anders wil gaan doen, wil ik nu echt gezonder gaan leven en serieus gaan fitnessen.

Ik wil eigenlijk gewoon mijn gezondheid en mijn lichaam goed aanpakken, om niet dadelijk als ik 30 ben nog steeds zo slank eruit zie.
    Wat wel raar is aan mij is dat ik altijd wel wat heb gehad met bepaalde krachtsporten. Ik vind het altijd leuk om te zien hoever iemand kan gaan met gewichten, en dan denk ik wel eens zo wil ik ook wel worden snap je.
    Ik keek vroeger altijd De Sterkste Man van Nederland en nog meer van zulke programma's, en toen had ik had zoiets van ja dat wil ik ook.
    Maar ook door me grote onzekerheid heb ik die stap steeds niet durven nemen, om naar een fitnessschool te gaan.

Maar juist nu wil ik er echt wat aan gaan doen en er echt voor gaan.
    Sorry voor de lange tekst wat jullie misschien niets interesseert, maar wou het toch even kwijt.
    Hopelijk kunnen jullie mij helpen met bepaalde ervaringen om toch tot mij door te dringen van, HUP ga gewoon!

Mvg,

Ferry

PS: Ik ben wel echt een beginner. Daarom heb ik mij ook hier ingeschreven.

dat niet de sportschool in durven hebben veel mensen
    dat ze zich niet gemakkelijk voelen als er een beer van 110kg naast hun dezelfde oefening doet
    maar dat moet je negeren we gaan allemaal naar de sportschool om sterk te worden en om een mooi lichaam te bouwen

verder wens ik je succes en een tip is probeer weer te ontbijten en lunchen zonder die tussendoortjes dat zal over een paar maanden al een heel verschil kunnen betekenen!
    There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Hey Ferry, welkom!

Jij gaat je gezondheid en je leven stevig op de schop zetten, petje af daarvoor Krachtsport is een sport die zorgt voor meer rust, regelmatiger dagen en een positiever beeld van je eigen lijf. Wat dat betreft zou dat dus een uitstekende sport voor jou zijn.

Qua voeding is er bij jou waarschijnlijk nog het meeste resultaat te behalen. Als je gaat krachtsporten is het namelijk belangrijk dat je met een voedingsschema gaat werken. Je eet zeker niet elke dag hetzelfde, maar met zo'n voedingsschema leer je maaltijden te plannen en zorg je dat je elke dag genoeg binnenkrijgt.

Voor beginners wordt er vaak een 3-dagen trainingsschema aangeraden. Meer over dit schema en het opstellen van je eigen voedingsschema vind je in dit topic: http://forum.bodynet.nl/algemeen/482...uwe-leden.html

Veel succes en heel veel plezier!
      Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Welkom!

Tof van je dat je meteen met de deur in huis durft te vallen! Ik weet van mijzelf ook dat ik ook geen dumbell setje pakte van 6 kg, omdat er naast me dan één zou staan met dumbells met bijv. 20kg hehe.. :P

Maarja, sommigen die willen dan groot doen, en gaan te zwaar trainen... tja dan ben je al helemaal dom bezig haha

in ieder geval, succes op de site en met het trainen!

Greetz, Aqua

Comment

Veel succes met de nieuwe stap in je leven...

Hierboven heb je al goede tips gekregen zag ik...Toppie!!!

GO FOR IT!!!!

Comment

Ha mensen,

Dank jullie wel voor alle leuke en motiverende berichten. Dat doet mij heel goed.
            Allereerst wil ik een goede sportschool vinden waar ik jaren zou kunnen blijven trainen, en waar ook de mensen je heel goed begeleiden in het begin.
            Want nogmaals ik ben echt een beginner en heb er helemaal geen verstand van, hoe je met gewichten werkt en welke voedingsadviezen bij mij zouden passen. Daarom zoek ik ook een sportschool waar ook mensen werken of lopen die samen met mij echt een goed eetplan kan maken.

Zelf woon ik in Dordrecht en wil ook gaan fitnessen in Dordrecht.
            Hebben jullie toevallig enig idee waar in Dordrecht een leuke en goede fitnessschool zit, waar ze je ook goed begeleiden etc.
            Alleen het begin is wel moeilijk nog om echt die stap te zetten en ervoor te gaan ook omdat ik alleen moet(heb niemand die mee wilt op mijn tijden), want ik denk dan echt van: dan kom je als een mager mannetje daar binnen en dan tja fitnessen maar tussen al die monsters haha.
            Last edited by Ferry86; 30-10-2011, 20:25.

Comment

stap gewoon binnen bij all fitness centrums in de buurt, je weet al wat je wilt.
              kijk naar de mensen die er werken, zijn ze goed gevormd en atletisch ga dan verder zo niet .. wel volgende fitness. (practice what u preach)

heb je 1 gevonden met de juiste werknemers ga dan een proeftijd nemen of iets van een week/maand pas zo kun je je orienteren en zien wie en wat er zoal is.
              sluit hierna als de fitness bevalt en juiste apparatuur is er gewoon een jaarcontract af dat kan soms als motivatie dienen.
              Laat ook iedereen weten van je levensstijl verandering dit helpt ook om het je eigen te maken.

Thuis blijf je je lekker inlezen over voeding en hoe anderen trainen.
              Stoor je niet aan anderen je doet dit voor jezelf niet voor anderen.
              Dit zijn natuurlijk mijn eigen bevindingen en basis blijft toch "gewoon doen".

Comment

Originally posted by Ferry86 View Post
                Ha mensen,

Dank jullie wel voor alle leuke en motiverende berichten. Dat doet mij heel goed.
                Allereerst wil ik een goede sportschool vinden waar ik jaren zou kunnen blijven trainen, en waar ook de mensen je heel goed begeleiden in het begin.
                Want nogmaals ik ben echt een beginner en heb er helemaal geen verstand van, hoe je met gewichten werkt en welke voedingsadviezen bij mij zouden passen. Daarom zoek ik ook een sportschool waar ook mensen werken of lopen die samen met mij echt een goed eetplan kan maken.

Zelf woon ik in Dordrecht en wil ook gaan fitnessen in Dordrecht.
                Hebben jullie toevallig enig idee waar in Dordrecht een leuke en goede fitnessschool zit, waar ze je ook goed begeleiden etc.

Alleen het begin is wel moeilijk nog om echt die stap te zetten en ervoor te gaan ook omdat ik alleen moet(heb niemand die mee wilt op mijn tijden), want ik denk dan echt van: dan kom je als een mager mannetje daar binnen en dan tja fitnessen maar tussen al die monsters haha.

Ik woon en train ook in Dordrecht jonguhh..

Kom een keer trainen met mij... ik wil je best ondersteunen hoor...

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
                  Ik woon en train ook in Dordrecht jonguhh..

Kom een keer trainen met mij... ik wil je best ondersteunen hoor...
                  Oh als je dat zou willen dan zou dat het voor mij makkelijker zijn qua stap om eenmaal te beginnen met fitnessen.
                  Ik ken je natuurlijk nog niet, maar mij lijkt het wel leuk om dan daar kennis te maken of ergens anders, mocht je het leuk vinden dan kunnen we wellicht vaker met z'n 2e trainen ofzo.
                  Misschien ben ik nu te voorbarig hoor, maar het lijkt mij leuk om toch een soort als maatje te hebben die samen mee traint snap je.
                  Ik bedoel niet dat we heel de dag gaan beppen whuauaua, maar toch is altijd gezelliger als je met z'n 2e sport.
                  En zeker in mijn geval omdat ik nog niemand ken daar, dan vind ik het echt wel chill als ik de 1e en misschien vaker met je kan trainen.

Ik ben wel echt een beginner hoor en dat zal je ook wel zien als ik samen met jou zou trainen.
                  Train je alleen of neem jezelf soms iemand mee?
                  En waar train jij eigenlijk dan?, want dan weet ik welke sportschool het is.

In ieder geval vind ik het chill dat je eventueel mij wilt ondersteunen.
                  Moet wel zeggen dat ik het hier nu al leuk vind. Hier zijn allemaal aardige mensen niet van die domme kinderen met achterlijk commentaar.

Comment

Oh als je dat zou willen dan zou dat het voor mij makkelijker zijn qua stap om eenmaal te beginnen met fitnessen.
                    Ik ken je natuurlijk nog niet, maar mij lijkt het wel leuk om dan daar kennis te maken of ergens anders, mocht je het leuk vinden dan kunnen we wellicht vaker met z'n 2e trainen ofzo.
                    Misschien ben ik nu te voorbarig hoor, maar het lijkt mij leuk om toch een soort als maatje te hebben die samen mee traint snap je.
                    Ik bedoel niet dat we heel de dag gaan beppen whuauaua, maar toch is altijd gezelliger als je met z'n 2e sport.
                    En zeker in mijn geval omdat ik nog niemand ken daar, dan vind ik het echt wel chill als ik de 1e en misschien vaker met je kan trainen.

Ik bied het toch aan dus ik wil jou best helpen en misschien kunnen we inderdaad samen trainen en elkaar helpen..

Ik ben wel echt een beginner hoor en dat zal je ook wel zien als ik samen met jou zou trainen.
                    Train je alleen of neem jezelf soms iemand mee?
                    En waar train jij eigenlijk dan?, want dan weet ik welke sportschool het is.

Ik train bij sportcity ...bij het zwembad/ijsbaan zeg maar..
                    Ik train altijd alleen momenteel nog..

In ieder geval vind ik het chill dat je eventueel mij wilt ondersteunen.
                    Moet wel zeggen dat ik het hier nu al leuk vind. Hier zijn allemaal aardige mensen niet van die domme kinderen met achterlijk commentaar.

Hahaha... net nieuw hier op het forum he...je kom er wel achter dat dit hier soms nog erger is dan een kleuterschool
                    .....

Comment

.....
                      Nou super man dat je mij toch hulp aanbiedt.
                      En wie weet mocht het van beiden kanten klikken dat we inderdaad samen kunnen gaan.
                      Sportcity ken ik inderdaad wel ja.
                      Heb daar in het verleden weleens 2x jazeker 2x gesport, maar omdat ik toen de Horeca weer inging is dat weg gevallen.
                      Ik moet zeggen dat Sportcity er leuk uitzag, ook vriendelijk personeel en de mensen zeggen merendeels ook gedag tegen elkaar.
                      Hoelang ben jij daar al bezig en heb jij snel vooruitgang gezien?
                      En kan je daar echt goed fitnessen (veel verschillende gewichten?, veel verschillende toestellen?).
                      Mag ik wel vragen hou oud je eigenlijk ben?

Comment

Nou super man dat je mij toch hulp aanbiedt.
                        En wie weet mocht het van beiden kanten klikken dat we inderdaad samen kunnen gaan.
                        Sportcity ken ik inderdaad wel ja.
                        Heb daar in het verleden weleens 2x jazeker 2x gesport, maar omdat ik toen de Horeca weer inging is dat weg gevallen.
                        Ik moet zeggen dat Sportcity er leuk uitzag, ook vriendelijk personeel en de mensen zeggen merendeels ook gedag tegen elkaar.
                        Hoelang ben jij daar al bezig en heb jij snel vooruitgang gezien?
                        En kan je daar echt goed fitnessen (veel verschillende gewichten?, veel verschillende toestellen?).
                        Mag ik wel vragen hou oud je eigenlijk ben?
                        Sportcity is een goede gym voor de eerste paar jaren.. voorlopig is er genoeg te doen..
                        Het is inderdaad een vriendelijke club daar...

Ik ben 10 jaar ouder dan jou ,maar ik lijk 28

Wanneer ben je van plan om te gaan starten met trainen...??

Comment

Sportcity is een goede gym voor de eerste paar jaren.. voorlopig is er genoeg te doen..
                          Het is inderdaad een vriendelijke club daar...

Ik ben 10 jaar ouder dan jou ,maar ik lijk 28

Wanneer ben je van plan om te gaan starten met trainen...??
                          Ik moet eerst deze week even afwachten wat het werk gaat doen, en daar bedoel ik mee of ik daar kan beginnen. Ik heb nu 2 maanden thuis gezeten zonder werk dus dat schoot ook niet echt op. Zodra ik aan het werk kan en mijn inkomsten weer krijg wil ik mij wel aanmelden bij Sportcity.
                          Wat betreft de eerste paar jaren is dat geen probleem, ik verwacht toch niet dat ik met 1 a 2 jaar superveel verschil gaat zien aangezien ik toch al van mezelf een slanke bouw heb.
                          Bedoel ik heb een laag vetpercentage (7%) als ik de weegschaal moet geloven thuis.
                          Ik weet niet of je het leuk zou vinden om misschien een keertje een biertje te drinken (of drink je dat niet) met mij, om dan misschien wat af te spreken om toch te kijken met wie jij te maken heb en vice versa.
                          Misschien dat je denkt van, nou daar ga ik niet mee trainen.
                          Persoonlijk boeit het mij niet dat je 35 ben, je bent tenslotte alleen een sportpartner.

Nogmaals als je dit te overdreven vind moet je het gewoon zeggen hoor.

Comment

check ff je prive berichten...

Comment

Kan me helemaal vinden met het niet eten in de horeca. Zeker als je regelmatig een frietuur ruikt krijg je daar minder zin in.

Ik wens je veel sterkte en drink niet teveel, dadelijk verliest nibor al zijn gains

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X