Even voorstellen + Doel: BF 26,1% naar 15%

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Even voorstellen + Doel: BF 26,1% naar 15%

Hallo,

Ik heb voor het komend jaar een aantal doelen voor mezelf opgesteld, waaronder ook het verbeteren van mijn lichamelijke conditie (uiterlijk, conditie en off course.... kracht).

Ik ben 23 jaar, studeer technische bedrijfskunde en heb wat overgewicht.

Mijn huidige stats zijn:
    Lengte: 178 cm
    Gewicht: 82 kg
    BF: 26,1%

Ik wil graag op een gezond vetpercentage komen (15%) en hiervoor moet ik 11 kilo aan vet kwijt raken. Om dit voor elkaar te krijgen ben ik weer op basketbal gegaan (2x pw 90 min trainen en 2x pw ong. 20-25 min wedstrijd). Verder ben ik mijn de intensiteit van mijn krachttrainen aan het opvoeren. De krachttraining die ik doe is 2x pw een fullbody schema wat ik in ongeveer een uur afwerk.

Uiteraard heb ik veel gelezen op dit informatieve forum om de do's en dont's van het afvallen te weten te komen. Op basis van de verschillende sticky's en uiteraard het onmisbare excelsheet heb ik een voedingsschema opgesteld en volg dit heel trouw (op 1 refeed dag in de week na, dit doe ik op mijn wedstrijddag zodat ik dan ook iets meer energie heb voor de wedstrijden, op deze dag eet ik op onderhoud).

Is het realistisch om te hopen dit voor de zomer voor elkaar te krijgen?

Als er mensen op- of aanmerkingen hebben hoor ik het graag.
    Attached Files
    Je duistere kant wil ook het licht zien!!

Heeft het nut om iets van stackers aan te schaffen om te zorgen dat het sneller gaat?

Comment

Welkom

Goed om te zien dat je alvast met een voedingsschema aan de slag bent geweest. Ik heb nog wat tips om het iets bij te werken, zal ook uitleggen waarom:

Ontbijt, tussendoor 1 en lunch zien er prima uit.
      Tussendoor 2 bestaat uit vruchtenkwark, dat is minder geschikt voor in de cut. Het bevat vooral veel suikers, ik zou je aanraden om voor een naturelkwark te kiezen. Voor de smaak kun je er eventueel wat cacaopoeder, wat fruit of een snufje kaneel door doen.

Bij het avondmaal zou ik de spinazie a la creme vervangen door andere verse of diepvriesgroenten. Kies je eten het liefst zo onbewerkt mogelijk, in bewerkte producten zitten vaak veel suikers, verzadigde vetten of zouten. Zeker als je af wilt vallen is het handig om dat te matigen.

Het ei voor de training zou ik vervangen door een product met snelle koolhydraten, bijvoorbeeld een banaan of een kleine mueslireep. Die vruchtenkwark zou hier ook kunnen. Na de training geldt hetzelfde: doe bijvoorbeeld wat dextrose in je whey (verkrijgbaar bij veel supermarkten in het Zonnatura-schap). Rond de training zijn suikers juist gewenst, zodat je tijdens de training lekker kunt knallen

Magere kwark voor het slapen gaan is weer prima.

Hopelijk helpt dit je vast op weg.

Ik moet eerlijk zijn dat je plan om op 15% te komen best ambitieus is. Het is wel zo dat mannen makkelijker afvallen dan vrouwen, dus ik ben benieuwd wat de heren er van te zeggen hebben. In ieder geval wens ik je heel veel plezier met trainen
      Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Hey Ellie,

Hartelijk bedankt voor je feedback, ik ga je tips direct verwerken en vanaf morgen hiermee beginnen. Ik denk zelf ook dat het lastig zal zijn om dit voor de zomer te realiseren, maar het begint met ambitie

Comment

Kan ik trouwens de PWO shake maken met magere chocomel, of is het toevoegen van losse dextrose beter?

Comment

Hierbij mijn aangepaste voedingsschema.
            De groenten bij het avondeten wisselen van dag tot dag, maar in ieder geval 200 gr per dag.
            Attached Files

Comment

Hello!

Welkom op het forum!
              Ik weet nooit of ik raad zou geven... wil niemand verkeerde raad aanbieden.
              Ik kan je alleen maar zeggen dat het alleen haalbaar is als je er 100% voor wilt gaan.

Voeding is belangrijk. eat bad= look bad
              Mijn trainer zegt altijd (voor te cutten):
              Als je iets wilt eten en je bent niet zeker, kijk of het meer eiwitten bevat dan koolhydraten.
              Drink voldoende water!
              En leef zoals een caveman (alles wat toen nie bestond zoals snoep, mayonaise etc... vanaf blijven). Zelf doe ik 1x per week een junkday(1 maaltijd) voor je lichaam niet gewoon te laten worden aan de voeding die het krijgt en toch even ook te laten schrikken.

Zelf geloof ik niet in vetverbranders... Ik heb wel sportvasten gedaan voor 10dagen. Dat zorgt ervoor dat je lichaam de verbranding van suikers omzet naar ververbranding.

Je eetschema ziet er niet slecht uit. Ik denk wel dat je nog iets te veel koolhydraten binnenkrijgt om te cutten.

Hoop wat geholpen te helpen...
              Groeten
              Last edited by MrThorize; 08-02-2012, 11:24.
              1.69m ** Begin 81kg 26% ** Momenteel 67kg 11/12%*

Comment

Hey mensen, ik dacht maar weer even te laten weten dat er schot in de zaak zit. Sinds februari ben ik ruim 5% vet verloren, is er 8 cm van mijn middel afgegaan en is mijn gewicht nagenoeg gelijk gebleven (2 kilootjes eraf).
                Het advies van MrThorize heb ik ter harte genomen en heb nog wat gesnoeid in de KH en de eiwitten ter compensatie wat omhoog gegooid. Ik word hier echt blij van!! Op de helft van mijn doelstelling met nog 2 maanden te gaan! Heb het tempo wat omhoog gegooid qua trainingen, laat de cardio (basketball) even voor wat het is en focus me puur op de KT. Heb ook een zeer serieuze trainingspartner gevonden met (zover ik kan inschatten) ook kennis van zaken. Al met al wil ik jullie van BN ontzettend bedanken voor het delen van jullie kennis en de bereidheid advies te geven!

Comment

blij om te zien dat je resultaten boekt man, ga zo door.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X