Originally posted by Jay1993
View Post
Hooi Allemaal =]
Collapse
X
-
Originally posted by TJWoozy View PostHelemaal geweldig!
Van zijn moeder mocht tie ook niet te veel fitnissen dus ik zou eerder voor dit schema gaan
dag 1
-borst
-biceps
(je gebruikt hierbij ook je schouder, buik en triceps(worden belast je traint ze niet optimaal))
dag 2
rust
dag 3
-rug
-triceps
(hier gebruik je ook je biceps schouders en buik (worden belast je traint ze niet optimaal))
dag 4
rust
dag 5
-schouders
-benen
-buik
dag 6
rust
dag 7
rust of cardio(half uurtje)
oefeningen kan je het best zelf uitvinden welke je fijn vind om te doen denk wel dat je met je borst onder midden en boven pakt.
met je schouders voor midden en achterkant
benen hamstrings quadriceps billen en kuiten
rug je onderug grote rugspieren en je trapezius
biceps ook varierende oefeningen deze bestaat ook uit meerdere spieren
triceps idem als biceps
heb je nog vragen kan je pmen want ik kan niet heel de tijd deze tread in de gaten houden :PBodybuilding is an art form to me painters have their canvas,
musicians have their instruments and voice, I HAVE MY BODY
Comment
-
Originally posted by TJWoozy View PostHelemaal geweldig!
Dag 1:
Borst:
- Opdrukken
- Dumbbell Bench Press
- Dumbbell Flyes
Triceps:
- Opdrukken
- Dips
Schouders:
- Opdrukken
- Lateral Raise
Omdat je met dumbbell bench press de voorkant van je schouders al traint, lijkt het mij niet verstandig om ook nog de front raise voor je schouders te doen die namelijk ook de voorkant traint. Vandaar de lateral raise voor de zijkant van je schouders. Opdrukken staat bij alle 3 de spiergroepen, omdat je ze alle 3 bij opdrukken gebruikt.
Dag 2:
Biceps:
- Concentration Curl
- Pullups
Onderarmen:
- Dumbbell wrist curl , deze kun je ook wel met beide handen tegelijk doen.
- Dumbbell reverse wrist curl , kan ook met beide handen tegelijk. Als je tijd over hebt kun je ze natuurlijk ook met handen apart doen, dan vul je meer tijd op.
Rug:
- Dumbbell Bent-over Rows
- Dumbbell Shrug
Buik:
- Crunches
- Reverse Crunch
Ik dacht bij buik ook wel aan hanging leg raise voor de onderste buikspieren, want met crunches train je vooral de bovenste 4. Bij de pullups train je volgens mij ook je rug mee, dus dat komt mooi uit want die zou je op deze dag ook trainen. Kun je miss een foto maken van je stang bij je deur om te bepalen of je de leg raise kunt doen.
Bij je rug oppassen dat je het niet te vaak traint, omdat als je dumbbell bench press doet het waarschijnlijk ook in je rug voelt en die dan de volgende dag opnieuw gaat trainen, anders moet je eerst maar kijken of dit schema bevalt.
Dag 3:
-Rust
Dag 4:
- Zie dag 1
Dag 5:
- Zie dag 2
Dag 6:
- Rust
Dag 7:
- Rust of buik (die train je dan 3 keer per week)
Voor het aantal herhalingen en het gewicht moet je maar kijken wat het beste is. Meestal wordt voor herhalingen voor als je net begint 3 x 12 aangehouden met een wat lager gewicht en 3 x 10 met een wat zwaarder gewicht. Ik zou de 12|10|8 workout nog ff bewaren voor als je wat langer traint
Comment
-
Heb even snel alles gelezen.
Merk dat er helemaal geen benen in zitten die kan je best trainen en is zeker nodig.
oefeningen die je met dumbells kan doen voor benen:
lunges
squaten
liggende leg curl met dumbell tussen je benen
zittende leg extension met dumbell tussen je benen.
en dan nog voor de kuiten op de traprand gaan staan en door de benen zakken calf raises genaamd.
als je dumbell press doet gebruik je echt niet noemingswaardig de rug dus gewoon lekker zwaar beide trainen.
hier stukje over jongeren en krachttraining: http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/2...ybuilding.html
opdrukken elke keer vind ik beetje zonde van je tijd als opwarmertje is het leuk maar je gaat er geen grote borst mee ontwikkelen.
dag 1
oefeningen voor borst: dumbell press, fly's, pullover.
triceps: kick back, skullcrusher en dippen
schouders: shoulder press, side raises, uprising row
dag 2 rust
dag 3
rug: deadlift, dumbell row, optrekken, bent over side raises, shrugs
biceps: dumbell curl, hammer curl, concentration curl
dag 4 rust
dag 5
opgenoemde oefeningen voor benen
nog wat buik werk
denk dat het zo stuk beter is dan wat eerder genoemd isCalisthenics / Street workout
Comment
-
Originally posted by IJsBlok View PostHeb even snel alles gelezen.
Merk dat er helemaal geen benen in zitten die kan je best trainen en is zeker nodig.
oefeningen die je met dumbells kan doen voor benen:
lunges
squaten
liggende leg curl met dumbell tussen je benen
zittende leg extension met dumbell tussen je benen.
en dan nog voor de kuiten op de traprand gaan staan en door de benen zakken calf raises genaamd.
als je dumbell press doet gebruik je echt niet noemingswaardig de rug dus gewoon lekker zwaar beide trainen.
hier stukje over jongeren en krachttraining: http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/2...ybuilding.html
opdrukken elke keer vind ik beetje zonde van je tijd als opwarmertje is het leuk maar je gaat er geen grote borst mee ontwikkelen.
dag 1
oefeningen voor borst: dumbell press, fly's, pullover.
triceps: kick back, skullcrusher en dippen
schouders: shoulder press, side raises, uprising row
dag 2 rust
dag 3
rug: deadlift, dumbell row, optrekken, bent over side raises, shrugs
biceps: dumbell curl, hammer curl, concentration curl
dag 4 rust
dag 5
opgenoemde oefeningen voor benen
nog wat buik werk
denk dat het zo stuk beter is dan wat eerder genoemd is
Comment
-
Originally posted by TJWoozy View PostLijken pullovers en skullcrushers niet heel erg op elkaar? (Dat is wat ik uit googlen opmaak )
Het schema van IJsBlok is op zich goed, alleen zou ik niet 3 schouderoefeningen doen omdat je die ook meepakt met de andere oefeningen als het goed is. Ik zou lateral raise doen (voor zijkant schouders) en alsnog opdrukken omdat je dan alle 3 de spiergroepen in 1 keer pakt. Dan gewoon iets van 3 x 10 opdrukken zegmaar. De voorkant schouders train je met dumbbell bench press.
Onderarmen is ook goed toe te voegen bij Rug en Biceps, dus Dumbbell wrist curl en Dumbbell reverse wrist curl . Voor de rest ziet dat schema er goed uit. Mijn schema ging vooral uit van alleen bovenkant trainen, maar het schema van IJsBlok of Wengstertje is beter omdat je dan ook te benen meepakt. Als je nog tijd over hebt op dag 1 en dag 3 kun je ook nog buikoefeningen doen (niet verplicht).
Comment
-
Originally posted by TJWoozy View PostLijken pullovers en skullcrushers niet heel erg op elkaar? (Dat is wat ik uit googlen opmaak )
Vind overigens de pullover en de skullcrusher niet op elkaar lijken.
skullcrusher is echt voor triceps aangezien je je ellebogen buigt
pullover is voor borst en is vaak een discussie geweest of je er rug ook bij belast, ik vind van wel. Bij deze oefening buig je heel niet je ellebogen dus functie van de triceps valt bijna in het niets.
misschien nog leuke site voor je met overal een filmpje bij: Exercise Video Guides: 900+ Exercises with Instructions & Tips | Muscle & Strength
Even over de discussie van voorkant schouder omdat je die al genoeg mee pakt met andere oefening.
Zo kan je eigenlijk alles gaan elimineren omdat je bij:
Elke rug oefening wel achterkant schouder, biceps en onderarmen pakt
Elke borst oefening voorkant schouder, triceps en onderarmen pakt
been oefeningen veel core pakt.
is natuurlijk niet handig om zo kort door de bocht te zijn en zo sluit je echte spier groei uit in de spieren die meewerken.
Overigens zou ik zulk soort dingen wel elimineren als je doelstelling juist afvallen is (vaak bij vrouwen het geval), lekker veel compound oefeningen (oefeningen waar je meerdere spiergroepen pakt) doen en niet gaan mieren neuken op bicep/triceps.
hoop dat het beetje duidelijk/begrijpelijk is geschreven anders herschrijf ik het gewoon.Calisthenics / Street workout
Comment
-
Originally posted by IJsBlok View Post
misschien nog leuke site voor je met overal een filmpje bij: Exercise Video Guides: 900+ Exercises with Instructions & Tips | Muscle & Strength
Even over de discussie van voorkant schouder omdat je die al genoeg mee pakt met andere oefening.
Zo kan je eigenlijk alles gaan elimineren omdat je bij:
Elke rug oefening wel achterkant schouder, biceps en onderarmen pakt
Elke borst oefening voorkant schouder, triceps en onderarmen pakt
been oefeningen veel core pakt.
is natuurlijk niet handig om zo kort door de bocht te zijn en zo sluit je echte spier groei uit in de spieren die meewerken.
Ben het ook wel met je eens dat je toch wel de schouders er nog bij moet pakken, maar desnoods op een andere dag. Ik doe zelf namelijk als ik mijn borst train incline oefeningen en daarmee pak je ook je schouders, dus vandaar dat ik dan als ik mijn borst train niet ook nog mijn schouders doe. Maar omdat er volgens het schema geen incline borstoefeningen worden gedaan, kun je inderdaad best nog de schouders erbij trainen, alhoewel je die ook naar de dag kunt verplaatsen als de benen gedaan worden. Ik doe zelf 4 borstoefeningen en 3 triceps en dan zit ik toch wel op zo'n 50 minuten en om dan ook nog schouders erbij te doen.....
Comment
-
Hmm, zit nu half te twijfelen tussen mijn vetpercentage omlaag krijgen en bulken.
Ik ben absoluut niet dik, maar ik heb geen sixpack tenzij ik hem aanspan, en zelfs dan, het is geen prachtige.
Verder heb ik gister Ijsblok's schema gedaan, maar ik moet het even opnieuw doen gok ik, ik ben na 2 sets gestopt omdat m'n rug niet helemaal goed voelde (waarschijnlijk door de dumbbell shoulder presses met een te hoog gewicht?)
En ik had nog één vraagje, bij kickbacks doet m'n tricep behoorlijk pijn.
Het ergst op het hoogste punt, het voelt alsof mijn tricep naar buiten geduwd wordt, ik zou m'n god niet weten waarom, maar ik heb dus het idee dat ik het fout doe.
En @Jay, ik hoef geen foto te maken van die optrekstang in m'n deurpost, hanging leg raises kan ik wel doen ja
Comment
-
Originally posted by TJWoozy View PostHmm, zit nu half te twijfelen tussen mijn vetpercentage omlaag krijgen en bulken.
Ik ben absoluut niet dik, maar ik heb geen sixpack tenzij ik hem aanspan, en zelfs dan, het is geen prachtige.
Sowieso niet gaan cutten (vetpercentage omlaag brengen) als je 15 bent en net begint, je moet nu juist zorgen voor spiermassa, extra spiermassa maakt het later makkelijker om vet te verliezen (al zal je amper veel vet hebben, eerder een gebrek aan spiermassa). Je moet flink gaan eten op deze leeftijd als je net begint .
Verder heb ik gister Ijsblok's schema gedaan, maar ik moet het even opnieuw doen gok ik, ik ben na 2 sets gestopt omdat m'n rug niet helemaal goed voelde (waarschijnlijk door de dumbbell shoulder presses met een te hoog gewicht?)
Bij schouderoefeningen moet je erop letten dat je je rug niet te hol gaat trekken, daarvan krijg je last van je rug. Is laatst nog een topic over geweest, je moet proberen je buik en billen aan te spannen om dit te voorkomen.
Het ergst op het hoogste punt, het voelt alsof mijn tricep naar buiten geduwd wordt, ik zou m'n god niet weten waarom, maar ik heb dus het idee dat ik het fout doe.
Bij tricepsoefeningen kun je snel last krijgen van je aanhechtingen, dit heb ik zelf wel eens bij de elleboog. Dit kun je enigszins voorkomen door goed op te warmen, en verder kun je beter oefeningen doen waarbij je hier geen last van hebt.
En @Jay, ik hoef geen foto te maken van die optrekstang in m'n deurpost, hanging leg raises kan ik wel doen ja
Comment
-
Originally posted by TJWoozy View PostHmm, zit nu half te twijfelen tussen mijn vetpercentage omlaag krijgen en bulken.
Als je oefeningen voor het eerst doet, zou ik sowieso erg licht gaan zitten qua gewicht, omdat je 1) eerst de oefening onder de knie moet krijgen 2) je spiergroepen gaat trainen die je niet eerder getraind hebt. Als je de oefening te zwaar pakt, krijg je waarschijnlijk spierpijn in andere spieren die je niet wou trainen als je de oefening te zwaar pakt.
Voor triceps zou ik het bij dips houden en eventueel skullcrusher, ik vind kickback zelf niet zo geslaagd, maar dat is mijn mening hé
Comment
-
Originally posted by TJWoozy View PostVerder heb ik gister Ijsblok's schema gedaan, maar ik moet het even opnieuw doen gok ik, ik ben na 2 sets gestopt omdat m'n rug niet helemaal goed voelde (waarschijnlijk door de dumbbell shoulder presses met een te hoog gewicht?)
Comment
-
Ik heb het erg druk gehad en geen tijd gehad, stom van me maarja, had even erg veel huiswerk, gister ook pas erg laat naar bed kunnen gaan, nu even weekend en lekker hard fitnessen
Weet nog niet veel over m'n schema, dit komt allemaal wel met der tijd.
Comment
-
Jammer genoeg kon ik mijn bovenstaande post niet meer editen,
Ik wilde nog even zeggen:
Ik ga vanavond even zelf een schema samenstellen, rekening houdend met hockey, wat ik fijne oefeningen vind en welke oefeningen ik kan doen met wat ik beschikbaar heb.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 80.5kg 13x
One legged calf raise:
- BW + 30kg 10x
- BW + 30kg 5x
Superset...-
Kanaal: Trainingslogjes
7 uur geleden -
-
door bufankaHow can buying members for Telegram be your secret to success in Europe?
In the world of instant messengers and social networks, Telegram has long...9 uur geleden -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
2 dagen geleden -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
4 dagen geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...4 dagen geleden -
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment