Voorstelrondje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voorstelrondje

Hoi allemaal,

Aangezien het op prijs wordt gesteld jezelf eerst voor te stellen, voordat je een post of reply doet, hierbij mijn levensverhaal.

Zoals je ook in mijn stats kan zien: Dennis, 32 jaar, 1,88, 95 kg. Jammer genoeg bestaat die 95 kg op dit moment nog uit te weinig spiermassa (en teveel opgeslagen bier). Maar daar ga ik wat aan doen natuurlijk! Anders had ik i.p.v. dit forum wel een registratie op bier.nl aangemaakt.

Train eigenlijk al vanaf mijn 16e. Beetje af en aan in de sportschool door de jaren. Ooit ook dumbells, een bankdrukbank en kabel thuis gehad. Maar omdat we alle ruimte hard nodig hadden toen mijn dochter geboren werd, moest die (helaas) de deur uit. Nu sinds een maand of 3 weer terug op de sportschool. En nu wil ik wel eens gewoon een flink grote gozer worden! En daar kan ik alle tips van dit forum goed bij gebruiken.

Ik ben geen bodybuilder en wil dat ook eigenlijk niet zijn (hoewel, als je naar het woord an sich gaat kijken, is iedereen die met zijn lichaam bezig is een bodybuilder). Maar ik wil gewoon wat meer spiermassa en minder vet, geen bodybuilder in de veelgebruikte zin van het woord zijn.
    Op mijn 'top' drukte ik 4 keer 8 met 90 kilo. Ik snap dat dat voor veel van jullie een lachertje is..... En ook als ik zo de foto's van sommigen zie, heb ik nog een lange weg te gaan. Maar goed, het begin is gemaakt. Hopelijk heb ik nog iets aan die 'muscle memory'.......

Sinds een maand of 3 weer terug op de sportschool. En als altijd ga ik er weer fanatiek tegenaan. Ik probeer 4 keer per week te gaan (ma, di, do, vr), maar vaak komt het neer op 3 keer (ma, di of do, vr). Dat is geen onwil, maar een gevolg van een vrouw en twee kleine kinderen thuis.
    Eerste 6 weken van mijn trainen weer full body workout gedaan. Daarna 6 weken splitschema met een split in 2-en: borst/biceps/benen, rug/triceps/schouders, full body. Nu wil ik binnenkort naar de split in 3: borst/benen, rug/triceps, schouders/benen.

Ik was nooit zo van het opletten op mijn eten, maar daar ben ik afgelopen tijd van terug gekomen. Ik heb me voorgenomen dit keer goed en flink te eten. Een voedingsschema heb ik nog niet. Daar is het nog iets teveel beginnerswerk voor. Ik hou er in mijn hoofd wel rekening mee wat ik eet, maar het staat niet op papier.
    Ik weet dat veel van jullie beweren dat het niet kan, maar ik ga het toch proberen: vet verliezen en spieren opbouwen tegelijkertijd. Dit wil ik doen door het grote deel van mijn snelle suikers uit mijn voeding te schrappen, eiwitten fors te verhogen en (veel) (goede) vetten te eten (anders is je eten echt niet te vreten meer, en het moet wel leuk blijven.......). En dat alles een beetje in verhouding natuurlijk (wat op zich wel moet lukken, omdat ik een redelijk goed overzicht in mijn hoofd kan bijhouden).

Goed, zover mijn verhaal.
    Alle reacties zijn welkom natuurlijk.

Gr.
    Dennis
    "Strength does not come from winning. Your struggles develop your strengths. When you go through hardships and decide not to surrender, that is strength.” - Arnold Schwarzenegger

Welkom ten eerste! Leuk verhaal geschreven!
    In het begin van je 'fitnessleven' is het wel mogelijk om vet te verliezen en tegelijk spier op te bouwen. Later wordt dit echter moeilijker.
    Snelle suikers overdag schrappen en rondom training juist gebruiken voor energie en het afbreken van spiermassa tegen te gaan.
    Succes met je doelen!
    Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
    People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
    BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
    X