Voorstellen, en een goede vraag! haha

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voorstellen, en een goede vraag! haha

Hallo Allemaal,

Ik ben Patrick Jonkers, en heb me eigen aangemeld op deze site. Ik ben jarenlang verslaafd geweest aan drugs, ben nu 8 maanden clean, en wil me volledig gaan richten op sporten. Ik woon in het kleine stadje Roosendaal, en ben 21 jaar. Omdat ik 8 maanden in een kliniek van novadic kentron heb gezeten, ben ik daar veel aangekomen. Het meeste is er af , maar nu begint het wel moeilijk te worden. Ik ben nu sinds een maand dagelijks thuis aan het trainen ben met gewichten, opdrukken, buikspieroefeningen, triceps oefeningen gewoon full budy training dus.

Ik ben 21 jaar en kan het me op dit moment nog niet helemaal veroorloven om naar de sportschool te gaan. Ook het halen van de benodigde voeding, zit ik momenteel iets te krap voor, daarom dacht ik dat ik is een eiwitten shake van Weight care heb gekocht. Ik ben in een maand tijd 10 kg afgevallen. Het enige geval is dat ik nu op dit moment op het zelfde gewicht van 90 kg blijf staan.
    Heb soms het idee dat er vet weg gaat, en er spieren groeien, en soms het idee dat het dus andersom zo is. Ik ben dus nog niet begonnen met de shake, omdat ik niet weet welke tijdstippen, en welke tips nog meer nodig zijn voor een gemotiveerde doorzettingsvermogen te Hebben en behouden.

Nu is mijn vraag, ik wil graag eerst mijn buik en lichaam droog trainen, en daarna wil ik pas massa gaan opbouwen.

Via www.bodystore.nl heb ik berekend op mijn lichaams gewicht, aan hoeveel calorien, koolhydraten, en eiwitten ik moet komen.

Ik ben op het volgende uitgekomen: Minstens 3000 calorien

630 gram koolhydraten,
    en 270 gram eiwitten.

Tot nu toe kwam ik lang niet aan al die getallen.

Zou iemand mij kunnen helpen met een voeding schema?
    Kan iemand mij vertellen of de eiwitten shakes van weight care goed zijn?

Daarnaast is voor mij een hele belangrijke vraag, omdat ik wil droog trainen , en dus ook wil vet verbranden, zit ik heel erg te doppen over mijn calorien.

Als ik er minstens 3000 moet hebben om spier massa op te bouwen, heb ik er dan ook net zoveel nodig om af te vallen in vet? Of heb ik juist minder Calorieen nodig om droog te trainen en alleen IN VET af te vallen?"

Omdat ik net al aangaf, niet genoeg geld te hebben voor de volledige voeding in huis te kunnen halen, heb ik dus al die weight care eiwitten shakes gekocht.

Kan iemand mij nog aanraden welk koolhydraten supplement goed is, en niet te scherp geprijsd is?

Daarnaast kan iemand mij vertellen in welke combinatie, en of de hoeveelheden die ik aangaf wel goed waren?

De gene die mij wilt helpen, zal ik hardstikke dankbaar zijn!!
    En die kan wel een vergoedingkje van me krijgen, mocht je dit willen.

Het is geven en nemen, en elkaar helpen is toch alleen maar fijn?

Ik zou er echt heel veel baad bij hebben.

Mvg

Patrick Jonkers

Lengte!

Wat ik er nog even bij wou vermelden, is mijn lengte. Ik ben 1,80 lang.

Denk dat dat misschien ook wel belangrijk is?

Mvg

Patrick Jonkers

Comment

Vetten en eiwitten heb je nodig voor spiergroei.
      Koolhydraten zijn voor de energie.

Je eiwitten heb je al goed, reken de vetten uit die je nodig hebt. De rest zijn de Kh.

De eiwitten die je nodig hebt zijn: snelle eiwitten (Whey) voor de dag (bv bij ontwaken, en voor trainen)
      De trage eiwitten (Casseine), heb je nodig voor de nacht.

Comment

Welkom

Comment

Welkom

Comment

Hoi Patrick,

Ook welkom natuurlijk.
            En complimenten dat je op een goede manier met je lichaam wilt werken! Klasse dat je de drugs hebt afgezworen!
            Hopelijk wordt trainen je nieuwe verslaving
            "Strength does not come from winning. Your struggles develop your strengths. When you go through hardships and decide not to surrender, that is strength.” - Arnold Schwarzenegger

Comment

Welkom!
              Mind is everything.

Comment

Welkom !
                Life doesn't get any easier...you just get stronger

Comment

Welkom Patrick.

de voeding had Knulletje al aangegeven wat je moet doen.

koolhydraat supplementen....... heb je nog niet nodig, maar goede supps zijn dan Vitargo, is duur maar is erg goed, WMS is maiszetmeel = amylopectine of polyglycogeen(sommigen gebruiken maizena ipv WMS, maar is van iets mindere kwaliteit dan WMS) maar is wel ook goed en daarnaast heb je Palatinose is isomaltulose, een trage kh bron met dezelfde snelheid als whey.
                  Andere koolhydraatsupplementen zijn niks..... betaal je voor havermout 10x meer dan voor hetzelfde spul uit de supermarkt bijvoorbeeld.
                  Maar reken even je behoefte na, als je eerst je benodigde vetten er vanaf trekt...630 gram KH is namelijk veel te veel. Tenzij je een marathon gaat lopen.

Als je met zo'n 110 gram vetten (1gram is 9 cal) begint kom je al behoorlijk op wat je nodig hebt.
                  1e Masters Superbody YBF 2011!
                  Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Hardstikke fijn dat jullie reageren!

Goedendag allemaal,
                    Hardstikke bedankt voor het reageren, en welkom heten hier.

IK heb jullie berichtjes gelezen, en ik snap het een beetje maar niet helemaal.

Knulletje had gisteren ook gereageerd, en die had al gezegd dat mijn eiwitten wel goed moeten zijn.

Hij zegt ook dat eiwitten, en de vetten de juiste zijn om de spiergroei te vergroten. Het klopt ook dat dit dan onverzadigde vetten moeten zijn?

Marnop jij had ook gereageerd op mij, en het komt ook overeen met dat wat Knulletje had verteld. Gelukkig. Ook bedankt voor de tip van de koolhydraten supplementen, mooi dat ik dat weet, dan begin ik daar nog niet aan!

Maar nu zeg jij het volgende: Maar reken even je behoefte na, als je eerst je benodigde vetten er vanaf trekt... ( Als ik vragen mag hoe reken ik dat uit?)

Mijn ook grote vraag is ( calorien) daar weet ik het minst van af, hoe bereken ik hoeveel calorien ik nodig heb?

ik wil natuurlijk wel vet verbranden en spieren laten groeien.

Alvast bedankt voor de tip dat de KH veel te hoog zit!!!

Mocht een van jullie 2 of iemand anders een *afkorting* gebruiken, zouden jullie er alsjeblieft bij willen zetten wat het betekend! haha ben nog een beetje zoekende!

Echt bedankt voor de reacties, en ik hoop op meer tips!

Mvg

Patrick

Comment

mbt afkortingen, gewoon aangeven welke en het zal worden uitgelegd, no problem.

mbt de vetten, je hebt alle soorten vet, behalve transvetten, nodig om te groeien.

mbt je calorie inname,
                      In grote lijnen kan je als basis nemen dat je op ongeveer 40cal per kilo lichaamsgewicht lekker kan bouwen aan je spiermassa, ca 35 cal ongeveer je onderhoudsbehoefte benaderd en 30 cal je vrij laag zit en wat extra vet zal/kan verbranden, maar weinig spiermassa zal opbouwen.
                      De caloriën is de uitdrukking van de hoeveelheid energie die je lichaam per dag binnen krijgt of moet krijgen uit de voeding.
                      * let op, de aantallen caloriën hier aangegeven zijn gemiddeld en globaal, is als handvat te gebruiken maar is nooit exact. Als je bf% erg hoog of erg laag is dan heb je andere waarden nodig. Ook kan de behoefte per persoon sowieso verschillen door andere levensstijl, andere snelheid metabolisme enz enz.
                      Voor meer info en berekenen calorie behoeftes: Bereken Jouw Caloriebehoefte

Je dagelijkse voeding moet bestaan uit eiwitten, koolhydraten en vetten = EKV.
                      De EKV verdeel je uitgedrukt in % in een voedingsplan of voeding- dagschema. bijvoorbeeld 30-40-30 als EKV verdeling. Je ziet dat de verhoudingen van eiwitten en vetten hoger liggen dan voor de gemiddelde mens die niet aan krachtsport doet en geen spiermassa wil opbouwen.

Je hebt je eiwitten al goed op 270 gram x 4 caloriën is 1080 cal.
                      Doe je je vetten op 100 gram x 9 cal = 900 cal

1080 + 900 is 2080cal
                      je had berekend dat je 3000cal nodig hebt per dag als behoefte, 3000cal - 2080cal is 920 cal : 4 cal per gram is 230 gram KH

eiwitten en KH hebben beiden per gram een energie waarde van 4 caloriën, vetten zijn per gram 9 caloriën.

Ik schat in dat je op deze verdeling en 3000cal een stuk droger zal worden. Als je daarop te snel droog gaat worden en of te weinig energie hebt dan kan je je KH inname wat verhogen.

Hoop dat je hier weer wat verder mee kan.
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

He daar welkom en succes.

Vraagje bestaat de bodybuilder in de willemstraat nog ???

Comment

Ben ik weer!

Goedendag!

Bedankt voor het reageren, ik heb nog enkele vraagjes.

Zal eerst even reageren op het laatste berichtje: Wat is de naam van de bodybuilder? Een indiaan? Er zijn er zoveel he haha!

Goed, ik ben aan het uitrekenen geweest en gedaan.

Ik weeg 88 kg op dit moment, en gebruik de eiwitten shake van weight care, dat is een eiwitten shake om af te vallen, hoe ik het begrijp.
                          Het bestaat volledig uit plantaardige en soja volledige eiwitten.

Aangezien ik nog een buikje heb van zo'n 6/7 kg in totaal,
                          Is het verstandig over te stappen op andere eiwitten shake?

Omdat ik het buikje eraf wil hebben, ben ik bang dat als ik een andere eiwitten shake neem, dat ik er dikker van word!

Ik wil het droog trainen de bovenste 2/4 buikspieren zijn te zien, maar daaronder , dat moet nog weg, haha.

Ik doe 4 keer per week full body training, minimaal.

Een vriend van mij fitnist al langer , maar is gestopt met de eiwitten shakes, hij had ze van de tuin. Hij werd hier dikker van.

Wie kan me informatie geven?

Groetjes Patrick

Comment

Voedingschema van mij even laten zien

Ik zal even mijn voedingschema zoals ik hem meestal heb, hier proberen neer te zetten.

09:00 Eiwit shake van weight care ( 100% plantaardig eiwit) + banaan+ 1 a 2 boterhammen met 3 plakjes kipfilet en 1 plakje kaas.

10:30 sinaasappel

12:00/12:30 2 boterhammen met kipfilet

14:30 yoghurt of fruit

avond eten: droge aardappelen/pasta/rijst/kip/ varieert. Natuurlijk ook groenten. + shake voor het trainen ( dezelfde plantaardige eiwit van weight care)

PS: Licht eraan wanneer ik train, train ik in de middag, pak ik daarvoor de shake.

Ik ben 1,80, en weeg 88 kg. Ik wil m'n buikje eraf hebben, en zou het zo goed moeten zijn? Of zou ik aan andere eiwitten shake moeten beginnen?

Hoop Op een goed advies !

Mvg

Patrick

Comment

Originally posted by Oldtimer View Post
                              He daar welkom en succes.

Vraagje bestaat de bodybuilder in de willemstraat nog ???
                              Ik hoorde van de week toevallig dat de bodybuilder gaat sluiten.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X