Hoi, ik ben 34 jaar en ik ben een late beginner wat krachttraining betreft. Ik ben nooit sportief geweest maar nu is het tijd om alsnog te beginnen. Ik heb van november 2010 tot april 2011 Starting Strength gedaan met goede resultaten. Toen wilde ik wat anders gaan doen en ben ik het spoor wat kwijt geraakt. HST en Wendler 5/3/1 heb ik een tijdje gedaan. Door allerlei omstandigheden werd het trainen in november 2011 minder consequent, waarna het helemaal stilgevallen is. Dat is nu eenmaal zo, ik kan de tijd niet terugdraaien, maar nu begin ik opnieuw. Niet met Starting Strength, maar met een eigen schema, los gebaseerd op de principes van Steve Reeves. Ik hou wel van die old school periode. Vandaar de naam fiftysense, een woordgrapje. Bodybuilding in de fifties, sensible, ik traine bij Pure Senses, en het klinkt naar mijn mening net zo goed als de beroemde 50 cents. Maar goed.
Leeftijd: 34 jaar
Lengte: 193 cm
Bodyfat: 19,5%
Gewicht: 86,5 cm (uiteindelijk doel: 110 kg bij 10% BF)
Nek: 39,5 cm (uiteindelijk doel: 45 cm)
Schouders: 120 cm
Borst: 94 cm (uiteindelijk doel: 127 cm)
Biceps: 34 cm flexed (uiteindelijk doel: 46 cm)
Onderarm: 29 cm (uiteindelijk doel: 36,5 cm)
Taille: 96 cm (uiteindelijk doel: 85 cm)
Dijbenen: 55,5 cm (uiteindelijk doel: 67,5 cm)
Kuiten: 36 cm (uiteindelijk doel: 45 cm)
Die uiteindelijke doelen zijn gebaseerd op het maximaal haalbare op basis van pols- en enkelomvang, rekening houdend met mijn medium bottenstructuur)
PR's uit maart 2011:
Squat 3x5 met 135 kg
Bench press 3x5 met 67,5 kg (zwak in verhouding, ik weet het)
Deadlift 1x5 met 165 kg
Ik streef naar een gezonde mix van kracht, massa en uithoudingsvermogen, maar ik wil nu eens de nadruk leggen op massa. Ik heb al 2x een tijd Starting Strength gedaan, ik weet wel dat dat goed is, maar ik wil nu eens iets anders. Wel met invloeden van Starting Strength erin verwerkt.
Hieronder post ik mijn trainingsschema. Ik heb het zelf opgesteld dus opmerkingen, vragen en suggesties zijn welkom.
Leeftijd: 34 jaar
Lengte: 193 cm
Bodyfat: 19,5%
Gewicht: 86,5 cm (uiteindelijk doel: 110 kg bij 10% BF)
Nek: 39,5 cm (uiteindelijk doel: 45 cm)
Schouders: 120 cm
Borst: 94 cm (uiteindelijk doel: 127 cm)
Biceps: 34 cm flexed (uiteindelijk doel: 46 cm)
Onderarm: 29 cm (uiteindelijk doel: 36,5 cm)
Taille: 96 cm (uiteindelijk doel: 85 cm)
Dijbenen: 55,5 cm (uiteindelijk doel: 67,5 cm)
Kuiten: 36 cm (uiteindelijk doel: 45 cm)
Die uiteindelijke doelen zijn gebaseerd op het maximaal haalbare op basis van pols- en enkelomvang, rekening houdend met mijn medium bottenstructuur)
PR's uit maart 2011:
Squat 3x5 met 135 kg
Bench press 3x5 met 67,5 kg (zwak in verhouding, ik weet het)
Deadlift 1x5 met 165 kg
Ik streef naar een gezonde mix van kracht, massa en uithoudingsvermogen, maar ik wil nu eens de nadruk leggen op massa. Ik heb al 2x een tijd Starting Strength gedaan, ik weet wel dat dat goed is, maar ik wil nu eens iets anders. Wel met invloeden van Starting Strength erin verwerkt.
Hieronder post ik mijn trainingsschema. Ik heb het zelf opgesteld dus opmerkingen, vragen en suggesties zijn welkom.
Comment