Yo Iedereen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Yo Iedereen

Hallo Iedereen,

Ik wil me even voorstellen : Ik ben Geertje, 38 jaar en 1m90 groot. Ik heb mijn hele leven al te kampen met overgewicht voornamelijk door weinig beweging en veel verkeerde rommel te eten

Heb een jaar geleden het roer omgegooid en ben toen begonnen wat meer op mijn eten te letten woog toen 110 kg. Op 18 November vorig jaar de moed gevonden om te beginnen met sporten bij een sportschool en woog toen 103,6 kg.

21 December 2012 woog ik 98,2 kg en had een vetpercentage opgemeten gekregen van 22%. Vandaag weeg ik 95 kg en volgende week wordt mijn vetpercentage terug opgemeten dus ben benieuwd naar het resultaat.

Mijn trainingsschema ziet er als volgt uit :

* 3 x Cardio per week via Spinning / Indoor cycling op Zondag / Dinsdag / Donderdag
    * Zaterdag is rustdag
    * 3 x Fitness / Krachttraining

Bij Fitness doe ik volgende dingen voor de moment ( Allemaal apparaten) :

* 35+ minuten crosstrainer
    * Buikspieroefeningen ( 3 verschillende oefeningen 3 x 15 keer)
    * Benen ( 4 verschillende oefeningen ieder 3 x 10)
    * Borst - Schouders, Bi en triceps ( 5 tot 6 verschillende oefeningen 3 x 10 keer ).

Zie toch dat ik al meer gewicht kan pakken dan 2 maanden geleden, maar wil het ook niet te vlug laten gaan, omdat ik bang ben voor kwetsuren omdat ik al wat ouder ben en niet zo een sportief verleden heb.

Heb al veel omvang verloren vermits mijn kleren al een maatje kleiner moet kopen dan 2 maanden geleden en veel positieve reacties krijg.

Qua voeding probeer ik 6 tot 7 keer per dag iets te eten. Heb nog niet echt een schema opgesteld, maar daar ga ik de komende weken aan werken, want heb hier op het forum gelezen dat ik daar nog in kan verbeteren.

Momenteel eet ik :

S'morgens

2-4 Boterhammen of geroosterd brood. ( Volkoren) met beleg ( meestal belegen kaas)
    Of kommetje Volkoren Cornflakes met halfvolle melk

10-uurtje

Appel / Banaan / Granenreep / Sinaasappel ( 1 stuk)

S'middags

Slaatje met volkoren boterham en worteljes en noten.
    Volkoren craquotte of boterham.
    Soms nog Vis erbij ( Makreel, Maatje, Kabeljauw,..)

4-uurtje

keuze zelfde als 10-uurtje

Avondeten

Keuze uit aardappelen / Rijst
    Groenten
    Kip / Vis / Vlees ( afhankelijk wat er in huis is en waar we zin in hebben)

Avondsnack

Na het sporten 2 x Sinaasappels

Opbouwende kritiek is zeker welkom :-)

welkom, netjes wat je de afgelopen tijd hebt bereikt. zoals je al aangaf kon je nog wel wat veranderen dus neem ik aan dat je de stickies leest/ hebt gelezen. Ik denk dat misschien gerichte vragen kan posten op de debetreffende onderwerpen. Ik denk dat er over de volgende punten waaeschijnlijk wel discussie zal ontstaan maar dan zou ik meerederen om hun mening vragen:

de verhouding cardio/ krachtsport (waaronder de crosstrainer), volgens mij zit je dan wel heel lang in de fitness, het is trouwens ook gebruikelijker om eerst met gewichten bezig te gaan en dan pas cardio (tenzij warming up van max 10 min)

de hoeveelheid buikoefeningen is redelijk hoog als je een FB schema volgt. Persoonlijk probeer ik elke training max 25 sets te doen en max 25 herhalingen per oefening. als ik dan 3x8 doe kan ik dus max 8 oefeningen doen. Dan zou ik vooral compound doen (of bv 2 borst/triceps, 2 rug/biceps, 1 schouder, 1 core, 2 benen) 3isolatie oefeningen buik is denk ik wat veel.

qua eten zou ik de hoeveelheden in een schema plaatsen zodat je je macroverhoudingen weet. Wel verwacht ik dat je totale Calorien inname misschien te laag is (gemiddeld 4 kg per maand gaat vroeg of laat je metabolisme aantasten en je trainingen negatief beinvloeden ben ik bang) en de verhouding eiwitten redelijk laag is dus zou ook steeds met het vet% berekenen wat je VVM is want er gaat een risico mee gepaard dat je ook spier verliest tijdens het afvallen.'

maar stel je vragen ook op een ander topic en je zult geheid ook andere meningen horen.

succes verder

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
    X