Originally posted by Ruhl
View Post
Mijn naam is Michelle
Collapse
X
-
-
Ajaa er zijn ook genoeg bodybuilders/ andere mensen die rare dingen zeggen m.b.t. voeding, ik ga in eerste instantie altijd van het positieve uit Een diëtist is indd ook geen afvalcoach o.i.d. trouwens.
Iedere random mongool mag zichzelf gewichtsconsulent noemen trouwens dynamix, dat is net zoiets als 'personal trainer'. Is niet beschermd.
Comment
-
Originally posted by akito View PostAjaa er zijn ook genoeg bodybuilders/ andere mensen die rare dingen zeggen m.b.t. voeding, ik ga in eerste instantie altijd van het positieve uit Een diëtist is indd ook geen afvalcoach o.i.d. trouwens.
Iedere random mongool mag zichzelf gewichtsconsulent noemen trouwens dynamix, dat is net zoiets als 'personal trainer'. Is niet beschermd.
Comment
-
Originally posted by Dynamix View PostKlopt, maar niet iedereen mag zich diëtist noemen, want die titel is wel beschermd. En als je een beschermde titel hebt, dan lijken mensen je behoorlijk serieus te nemen, vooral omdat 99,99% van de mensen niet weet dat een diëtist niet opgeleid is om mensen te helpen met afvallen. In zekere zin vind ik dat er dan misbruik wordt gemaakt van die consumenten hun onwetendheid, wat ik de consument niet kwalijk kan nemen.
Je maakte net de vergelijking tussen een stratenmaker die vertelde hoe de tuin in elkaar moest, ik zou die vergelijking graag omdraaien.
Wat mij betreft kun je een gewichtsconsulent en een diëtist zien als een verpleegkundige en een dokter. Een dokter kan prima bloed prikken maar je kunt een verpleegkundige niet vragen een niertransplantatie uit te voeren (de meeste dokters trouwens ook niet daar niet van ).
Dus wat dat betreft zou ik het zeker geen misbruik willen noemen, als er om welke wijze dan ook heel veel vraag is naar bloedprikkers en er geen niertransplantaties moeten worden uitgevoerd is de dokter dan aan het misbruiken als hij besluit zich daar een tijdje op te focussen?
Comment
-
Originally posted by akito View PostHet verschil is dat een diëtist prima in staat is de taken van een gewichtsconsulent in te vullen en dat is andersom niet het geval (gewoon omdat er een gigantische gap zit qua average kennis van de betreffende beroepsgroepen).
Je maakte net de vergelijking tussen een stratenmaker die vertelde hoe de tuin in elkaar moest, ik zou die vergelijking graag omdraaien.
Wat mij betreft kun je een gewichtsconsulent en een diëtist zien als een verpleegkundige en een dokter. Een dokter kan prima bloed prikken maar je kunt een verpleegkundige niet vragen een niertransplantatie uit te voeren (de meeste dokters trouwens ook niet daar niet van ).
Dus wat dat betreft zou ik het zeker geen misbruik willen noemen, als er om welke wijze dan ook heel veel vraag is naar bloedprikkers en er geen niertransplantaties moeten worden uitgevoerd is de dokter dan aan het misbruiken als hij besluit zich daar een tijdje op te focussen?
Comment
-
Originally posted by Silverchair View PostBeste allemaal,
Mijn naam is Michelle, ik ben 21 jaar en eerstejaars studente Voeding en Diëtetiek.
Hiervoor heb ik twee jaar mbo voeding en beweging gedaan maar aangezien deze te easy was voor mij, heb ik toelatingsexamen gedaan voor het hbo en deze met succes behaald.
Zelf train ik al 2,5 jaar, cardio en krachttraining. Het eerste jaar zeer actief (4-6x p/w), daarna 2 á 3x p/w.
Voeding is een grote passie voor mij dus ik zal me voornamelijk mengen in onderwerpen/discussies over voeding. Krachttraining komt op de tweede plaats voor mij.
Vragen? Ask the DIO! (Diëtist In Opleiding)BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg
Comment
-
Originally posted by Dynamix View PostHet punt is dat diëtisten zich best kunnen focussen op mensen die begeleiding nodig hebben met afvallen, maar dan moet je wel weten hoe je die mensen kunt helpen. Feit is nu dat de meeste diëtisten niet meer weten dan de gemiddelde sonja-bakker volger, en daardoor advies geven als: eet xxx groenten en xxx fruit per dag, een paar rijstwafels en alles komt goed, wat natuurlijk nergens op slaat. Als iemand naar jou komt voor hulp en je daar een aardig bedrag voor betaalt, dan mag je ten minste wel weten dat je minder kcal binnen dient te krijgen dan je verbrand. Ik ga ook geen wedstrijdbodybuilders begeleiden omdat ik mijn kennis niet hoog genoeg vind om dat te doen. Als je iets niet kunt, dan kun je beter bij je eigen vakgebied blijven omdat mensen die vertrouwen in jouw 'expertise' hebben daar de dupe van kunnen worden.BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg
Comment
-
Originally posted by Dynamix View PostGoed punt. Ik trek mijn standpunt in want je hebt mij overtuigd van jouw superieure standpunt. Excuus voor mijn onwetendheid en het verspreiden hiervan.BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg
Comment
-
Originally posted by Gus View PostIk geef net zo veel argumenten als jij geeft. Je beweert dat alle diëtisten niet meer weten dan de gemiddelde sonja bakker volger en dat ze alleen groenten en fruit voorschrijven. Vervolgens zie ik geen bewijzen die die stelling kunnen onderbouwen. Past goed bij al je andere posts, veel tekst maar weinig inhoud.
Comment
-
Originally posted by akito View PostHet verschil is dat een diëtist prima in staat is de taken van een gewichtsconsulent in te vullen en dat is andersom niet het geval (gewoon omdat er een gigantische gap zit qua average kennis van de betreffende beroepsgroepen).
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
Kanaal: Trainingslogjes
9 uur geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
12 uur geleden -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
Kanaal: Algemeen
2 dagen geleden -
-
door MillerTilanBreng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...2 dagen geleden
-
door harryjkevin0Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
-
Kanaal: Algemeen
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 63.5kg 2x6
Safety bar back extension:
- 35kg 4x
- 20kg 15x
Push...-
2 dagen geleden -
-
door wdenis2212Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 80kg 10x
Mentaal kon ik niet verder / chicken. Volgende keer naar minimaal 15x.
One legged...-
5 dagen geleden -
-
door flotillaiotXML data may be considered one of the advances or innovations emanating from advancements in GPS tracking software. GPS tracking software presented its...5 dagen geleden
Tag Cloud
Collapse
Comment