de mens is egoistisch

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

gelukkig zijn is een gezond leven lijden en alles op de rails hebben..

en wat is geld nou... je kan ook overleven zonder geld.. wel minder luxe dan nu maar het kan..

wie wil nou niet een flatscreen van 107 cm
    blu ray speler
    2 pc's en een laptop is makkelijk voor onderweg.. een auto mobiele telefoon.. merk kleding...

terwijl het ook kan met een 55 cm beeld met beeldbuis
    videorecorder
    1 pc
    1 auto ( 2de hands )
    nokia 3310...

dus geld is niet belangrijk..

Egoistisch worden de mensen met de dag steeds erger..

een keer stoppen ipv hem er voor te duwen.. iemand voorang geven ipv afsnijden.. een oud omatje helpen met over steken.. ik zie het allemaal niet gebeuren..
    De waarheid kan erg hard zijn

Comment

ja precies MT ben het helemaal met je eens

als je nou een oud omaatje over helpt steken word je gelijk raar aangekeken.
      en nog veel meer is nu raar in de wereld
      Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by MasterTuning View Post
        .

terwijl het ook kan met een 55 cm beeld met beeldbuis
        videorecorder
        1 pc
        1 auto ( 2de hands )
        nokia 3310...

dus geld is niet belangrijk..
        Daar is ook geld voor nodig hoor en voor veel mensen is dit al heel veel luxe!
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Mijn vader had liever gezien dat ik mer met mijn studie chemie had gedaan en meer geld had verdiend. Maar nu ik heftruckchauffeur ben verdien ik redelijk, heb veel vakanties en weinig stress...Ik denk dus de juiste keuze gemaakt te hebben...
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by Pinada View Post
            Daar is ook geld voor nodig hoor en voor veel mensen is dit al heel veel luxe!
            Ja oke maar we kunnen ook op de uiterste dingen gaan kijken maar maakte even een voorstelling..

indd het kan nog erger.. een fiets ( gevonden ) kleding uit de humanibak geraust. Telefoneren via een groene telefooncel op collectcall

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
            Mijn vader had liever gezien dat ik mer met mijn studie chemie had gedaan en meer geld had verdiend. Maar nu ik heftruckchauffeur ben verdien ik redelijk, heb veel vakanties en weinig stress...Ik denk dus de juiste keuze gemaakt te hebben...
            Wijze keuze DSO ik had op de basisschool de keuze havo/vwo.. heb zelf voor vbo/mavo gekozen en daarna zelfs vbo.. waardoor ik via installatie monteur nu technisch tekenaar ben en genoeg tijd heb om dit berichtje te typen want de plotter is toch me tekening aan het uitplotten

en indd.. als je nu iemand helpt ben je of een slijmert,.. of een loser.. maarja.. ik zal toch elke keer remmen voor de beste oude vrouw/heer en zal ze altijd helpen.. ben volgens mij ook de enigste die zwaait naar de oude mensen in het verzorgings tehuis
            ( woon er tegenover )

Comment

Als je hard werkt en veel geld verdiend kan je luxer leven dat is dan toch niet egoistisch?

Ik werk hard en verdien lekker waardoor ik straks een dik huis heb met al mijn wensen er op en er aan.

Gelukkig zijn is voor iedereen anders.
              Als je ongelukkig niet kent zal je gelukkig ook niet kennen.
              De een is gelukkig als ie een nieuwe bmw 750 gaat kopen en de ander is misschien nog gelukkiger als hij / zij een nieuwe 2de hands fiefts kan kopen.
              Who's the Chef

Comment

Originally posted by Been View Post
                Als je hard werkt en veel geld verdiend kan je luxer leven dat is dan toch niet egoistisch?

Ik werk hard en verdien lekker waardoor ik straks een dik huis heb met al mijn wensen er op en er aan.

Gelukkig zijn is voor iedereen anders.
                Als je ongelukkig niet kent zal je gelukkig ook niet kennen.
                De een is gelukkig als ie een nieuwe bmw 750 gaat kopen en de ander is misschien nog gelukkiger als hij / zij een nieuwe 2de hands fiefts kan kopen.
                True.. 1 voordeel ik heb al een huis die ik wil hebben

alleen heb nu weer een mooier huis gezien lol

Comment

heb ook al een huis (appartement) maar me nieuwe is nieuwbouw, erg groot, met een grote hoektuin.
                  Hier wordt ik echt gelukkig van.
                  Heb nog nooit in een huis gewoond omdat wij het vroeger niet zo breed hadden.
                  Who's the Chef

Comment

Originally posted by Been View Post
                    heb ook al een huis (appartement) maar me nieuwe is nieuwbouw, erg groot, met een grote hoektuin.
                    Hier wordt ik echt gelukkig van.
                    Heb nog nooit in een huis gewoond omdat wij het vroeger niet zo breed hadden.
                    bij mijn ouders eerst gewoon in een flat.. daarna in een huurhuis met pa en ma en zus.. daarna met het vrouwtje in een huur appartement ( 21 jarige leeftijd ) en nu een koopwoning 3 etages.... grote tuin ( voorzien van HUGE vijver ) en carpoort en schuur..

Comment

De mens is egoistisch...

Eerder is al de stelling ingenomen dat de evolutie theorie ervan uitgaat dat het soort en het individu moet overleven. Daarvoor moet het egoistisch zijn.

Maar doen we het dan niet voor de evolutie? Zijn we niet egoistisch om het soort te doen overleven?
                      "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Exactly like i said. Zonder egoĂŻsme was de mens allang uitgestorven.
                        Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

We zijn egoĂŻstisch om onze eigen soort te beschermen ja.
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik denk dat de mensheid in standhouden, het laten overleven....niet zo zeer met egoĂŻsme te maken heeft......ik denk dat we geprogrammeerd zijn om ons voort te planten.

Simpel gezegd als wij ons oer zouden gedragen (zie dieren) dan maakt het niet uit met wie en of wat je zit maaar wij hebben een stel brains gekregen, wij hebben intelligentie, maakt dat dan het verschil, je zou zeggen van wel, het tegendeel is waar, kijk maar goed om je heen
                            ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                            We like it
                            ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Comment

Denk meer aan een egoisties slotje.. want het is nu meer offtopic dan "geestelijke gezondheid, psychologie en verslaving"

Comment

Het gaat naar mijn idee nogsteeds over het onderwerp dus een slotje is niet nodig.
                                Who's the Chef

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X