Ritalin en spiermassa

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Audioslave View Post
    Nou, ik gebruik zelf Concerta 54 mg en ik vind het echt geweldig spul !
    Een dag zonder Concerta merkt iedereen gelijk aan me, en dan niet positief.
    Ik neem heel af en toe ook Ritalin, maar dan 2 tabletten per 3,5/4 uur.
    Ik zou als ik jou was naar Concerta gaan kijken, of naar Strattera vragen bij je arts (daar weet ik niet veel van af)
    Concerta zorgt er in ieder geval voor dat ik veel geconcentreerder kan sporten, en andere dagelijkse dingen doen.
    Kijk ik her er niet zo veel last van dat er iets onder leid, dus ik dken da tik eerst andere betere alternatieven ga gebruiken.

Comment

Nou, ik gebruik zelf Concerta 54 mg en ik vind het echt geweldig spul !
      Een dag zonder Concerta merkt iedereen gelijk aan me, en dan niet positief.
      Ik neem heel af en toe ook Ritalin, maar dan 2 tabletten per 3,5/4 uur.
      Ik zou als ik jou was naar Concerta gaan kijken, of naar Strattera vragen bij je arts (daar weet ik niet veel van af)
      Concerta zorgt er in ieder geval voor dat ik veel geconcentreerder kan sporten, en andere dagelijkse dingen doen.
      Dat je zonder Concerta anders bent, ligt voor de hand.
      Wanneer je nu zonder kan, Lupmans zijn geval, hou dat dan lekker zo. Afstomping is ook een vak.

Ontspanning kan je in genoeg andere dingen vinden, met name gedrag.
      Zou daar eerder op inzetten dan gelijk aan de Concerta of Ritalin.
      http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Mee eens een eind wandelen inde natuur gooit mijn hoofd ook al mooi leeg.

Comment

Originally posted by LittleMofo View Post
          Mee eens een eind wandelen inde natuur gooit mijn hoofd ook al mooi leeg.
          Maar je bent niet gediagnostiseerd op ADD/ADHD toch?
          Dan word het zowiezo al lastiger om aan dit soort medicijnen te komen..
          Dan kan je idd wel beter een goed alternatief zoeken.

Comment

Of leren mediteren, is op zich niet moeilijk om aan te leren.
            Je kan daar in principe niets verkeerd mee doen.
            Ergens een paar lessen nemen of een goed boek lezen over meditatie...

Comment

Maar je bent niet gediagnostiseerd op ADD/ADHD toch?
              Dan word het zowiezo al lastiger om aan dit soort medicijnen te komen..
              Dan kan je idd wel beter een goed alternatief zoeken.
              Jawel ik heb ADD. Het uit zich niet fysiek maar het is vooral een stom in mijn hoofd soms, allemaal gedachten die ik zelf niet in de hand heb om te stoppen, en dat vreet energie lijkt het, want word er erug moe van.

Ik ben ondertussen een tijdje gestopt met prozac en merk dat ik veel beter in mijn vel zit. Actiever voral en minder lui. ook voel ik me gelukkiger in het leven staan. Ik denk dat die hele prozak mij in een schulpje heeft gestopt.

Comment

Gelukkiger zonder Prozac dan met is een eerste... Hoe lang geleden ben je er mee gestopt?
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Iets langer dan een maand, het heeft denk ik te veel gevoelens onderdrukt denk ik.
                  Maar mischien roep ik het te snel en heb ik gewoon een paar goede dagen?
                  Ik ben iig bezig met mijzelf en dat bevald me erug goed.
                  Ik heb wat hulp erbij enzo om de boel op orde te krijgen, aan huis nog wel.
                  Last edited by LittleMofo; 08-02-2010, 15:34.

Comment

Gelukkiger zonder antidepressiva kan, ken iemand die er zelfmoordneigingen van kreeg en veel ongelukkiger was met antidepressiva, heeft een ander antidepressivum gekregen en is nu veel beter.
                    Was naderhand geen depressie maar een oververmoeidheid.
                    Vaak is het in het begin wat zoeken naar het juiste medicijn.

Comment

Ik kreeg ze verder om een stabielere stemming te krijgen, minder pieken en dalen inde stemming.
                      Ik ben zelf nu aan de valerieaan gegaan, en ik heb het idee dat ik er iets rustiger van word metaal.
                      Maar me minder zorgen enzo. Ik ben verder ook nooit depresief geweest, volgens mij heb je dit pas al je voor een hele lange tijd ongelukkig bent. Maa rik ben niet ongelukkig en wil ook niet dood, ben juist bang voor de dood.

Comment

Originally posted by Lukas View Post
                        Gelukkiger zonder antidepressiva kan, ken iemand die er zelfmoordneigingen van kreeg en veel ongelukkiger was met antidepressiva, heeft een ander antidepressivum gekregen en is nu veel beter.
                        Was naderhand geen depressie maar een oververmoeidheid.
                        Vaak is het in het begin wat zoeken naar het juiste medicijn.
                        Ja, interessant genoeg hebben sommige mensen die reactie op antidepressiva. Welke had hij eerst, en welke nu?

@ Luppie
                        Het kan dat je nu blijer bent hoor, antidepressiva vlakken emoties wel af, en zonder dalen heb je ook minder pieken.
                        Overigens zou je met een maand inderdaad wel een stuk minder prozac in je bloed moeten hebben.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                          Ja, interessant genoeg hebben sommige mensen die reactie op antidepressiva. Welke had hij eerst, en welke nu?
                          Eerst Serlain, een SSRI. Maakte haar depressiever dan ze was.
                          Dan kreeg ze Wellbutrin voorgeschreven, werkt in op dopamine, niet op serotonine, ze is nu veel beter, rustiger ook.

Comment

Interessant.

sigpic

Comment

dexamfetamine

iemand die dexamfetamine gebruikt? dat zou beter zijn dan ritalin en concerta enz.. ik heb er ook een paar thuis liggen van 5mg maar ik heb ze nog niet genomen omdat er nog niet heel veel mensen aan zitten.

als er iemand gebruik van maakt ben ik benieuwd wat voor effect dat heeft op je en vind je het beter dan ritalin en concerta.

ik ging de laatste keer met concerta naar de 76mg geloof ik en had toen echt wel last van dingen zoals slecht eten, beetje paranoia maar ja had het ook niet erg lang genomen. Ik denk dat ritalin vaak moeilijk is bij te houden voor mensen zoals ons omdat we niet echt op de tijd letten en dat moet je geloof ik 5 of 6 x per dag in nemen toch?

ben benieuwd of hier iemand al dex gebruikt......

Comment

Ik heb ook Ritalin geslikt, maar heb nu Concerta. Is ff die bijsluiter daarvan controleren dan.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X