Hart problemen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hart problemen

Sinds een jaar of 2 heb ik last van mijn hart. Als ik lekker ontspannen tv zit te kijken, colleges volg of op bed lig zakt mijn hartslag vaak naar ongeveer 40 slagen per minuut. En dan komt het........ Het is net als of mijn hart een fractie van een seconde stopt met kloppen en daarna 2 of 3 mega slagen maakt om de achterstand in te lopen. Dit is echt een heel vervelend gevoel! Het voeld alsof iemand op je borst staat te springen en de druk op m`n hoofd is ook niet te harden.
    Ik ben hier ook al mee naar de huisarts geweest. Hij stelde me gerust door te vertellen dat het veel voor kwam bij mensen die veel aan krachttraining doen.

Volgens de huisarts word mijn hartslag zo laag dat niet alle kamers goed meewerken en dat de sinusknoop (geeft de impulsen voor de hartslag) een boost geeft zodat het weer opgang komt. Niets om me zorgen over te maken zei hij. En hij dacht ook aan een beginnend sporthart....

Ik ben daarna een tijdje minder fanatiek bezig geweest met trainen en voeding. mijn vetpercentage is heel erg gestegen in die tijd. Ik heb me in oktober nog eens goed laten meten en wegen en toen had ik een vetpercentage van 23% en woog ik 105KG.

Ik ben daarna weer keihard aan het trainen gegaan met het gevolg dat ik weer heel erg last heb van mijn hart. Het gebeurt nu dagelijks en vaak ook meerdere malen op een avond.....
    Het drinken van koffie of redbull werkte eerder nog wel (door de cafeïne een hogere hartslag) maar dat doet het nu ook al niet meer.
    En daar loop ik nu alweer een paar maanden mee.... Maandag heb ik weer een afspraak bij de huisarts en laat ik me doorverwijzen naar een cardioloog. Het wordt tijd dat ik het allemaal eens goed laat onderzoeken. Loop al maanden te stressen.... maar mijn vriendin heeft me gepushed om er heen te gaan.... en dat is wel goed ook.

Door het zware trainen, stress en het weinige eten ben ik inmiddels drastisch afgevallen. Ik weeg nu 91KG en heb een vetpercentage van 14%. Mijn kracht is gigantisch afgenomen.... maar dat kan ook niet anders.

Nou dit wilde ik even kwijt.....
    Zijn er meer mensen met dit soort ervaringen??

gtreets

Klinkt niet echt top kerel.
    Zou me idd ff laten doorverwijzen man.
    Beetje rare uitspraak van een dokter dat het nix is als je fucking hart er af en toe mee kapt lijkt me niet echt de bedoeling.

Hou ons op de hoogte.
    Who's the Chef

Comment

Shit man!!!

Ik heb er zelf ook wel eens last van!! In iedegeval dat die ff een keertje overslaat en dan een paar flinken tikken (Net alsof hij bijna uit mijn borst springt) En dan is het ook weer goed! Maar het is bij mij niet dat ik een hele lage hartslag heb!! Althans het is me nooit opgevallen! Heb het meestal als ik op de bank lig ofzo, Ik heb er niet heel vaak last van denk gemiddeld zo'n 3 keeer in de week ofzo! Moet er wel bij zeggen dat ik de nodige coke in me leven heb gebruikt in de weekende... Dat is ook geen recept voor een goed hart!

Maar sterkte en hou ons op de hoogte!!

grtz.
      Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Nou, mijn broer (28 jaar) heeft afgelopen maand een flinke hartaanval gehad.
        Het was zo'n hartaanval die sporters ook wel eens hebben, zoals die voetballer die midden in de wedstrijd neervalt. maar hij had niet de symptomen die jij hebt.

Hij had eerder veel last van buikpijn, last van z'n borst en zelfs lichtelijk bloed opgehoest. Maar ik zou 't toch zeker even laten onderzoeken. Mijn broer was ook kerngezond, veel sporten, goede voeding etc. maar toch heeft hij een hartaanval gehad.
        An eye for an eye makes the whole world go blind

Comment

Klote kerel. Hoop dat je cardioloog er meer zinnigs over kan zeggen. Heb wel eens dat mijn hartritme verstoord lijkt, maar echt even stilstand en daarna een paar keer extra kloppen niet.
          Sterkte!
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik heb dit ook wel eens. Het gebeurt me ook alleen in rusttoestand. Het is een heel beangstigend gevoel.

Mijn huisarts heb ik er ook eens naar gevraagt, maar omdat ik bij zware inspanning nergens last van had zei hij dat ik me nergens zorgen om hoefde te maken. Maar zorgen maken doe je je toch wel wanneer het je hart betreft. Het is niet zomaar iets.

Ben bijzonder benieuwd wat er bij jou uit het onderzoek naar voren komt.

Succes en hou ons op de hoogte!
            Becoming a human juggernaut!!!

Comment

Shit dit vind ik heel erg om te horen! Je moet je idd snel en goed laten onderzoeken door een cardioloog. Dan weet je tenminste zeker wat er aan de hand is, en belangrijker nog, wat er aan gedaan kan worden.
              Beterschap!
              Geniet, en drink met maten!

Comment

Beterschap
                Afwachten wat de cardioloog zal zeggen.
                Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Het is altijd goed om het zekere voor het onzekere te nemen en je helemaal te laten checken door huisarts (en doorverwijzing cardioloog).

Probeer niet teveel te stressen (al is dat makkelijker gezegd dan gedaan), maar stress etc is hier ook van invloed op. Net als veel trainen en dan weer minder trainen en veel schommelen met vetpercentage en gewicht.
                  Zeker als je een beginnend sporthart hebt. Als je dan een periode minder traint en aankomt en dan weer begint kan je hart kuren gaan vertonen. Collega op mijn werk heeft het ook gehad, is ook helemaal onderzocht en bleek toch het sporthart te zijn en de schommelingen in trainen -niet trainen en schommelen in gewicht.

In elk geval veel succes, laat het goed onderzoeken en hou ons op de hoogte!

Bis vincit, qui se vincit in victoria.

Comment

luitjes...het kan ook best wezen..dat t hart kloppingen zijn( gelukkig niet ernstig) komt veel voor in de rust ..cafeine zou ik mee nokken. ik zou ff gaan googlen naar hartkloppingen (hyperventilatie) MAAR zou zeker eerst tjekken of r niks ernstig met t hart aandehand is...

Ikzelf heb chronische hyperventilatie, heb zelf regelmatig hartkloppingen gehad..gebeurt bijna altijd in rust. (in bed ofzo) Uit het niets lijkt je hart een paar tikken over te slaan om ze daarna versneld in te halen ..dit duurt meestal maar een paar seconden..Je schrikt je rot..maar wat ik weet is dat dit niet gevaarlijk is en niet schadelijk is voor je gezondheid.

succes

Comment

Klinkt inderdaad niet zo best kerel,Je vriendin heeft groot gelijk dat ze je gepusht heeft. Het is inderdaad klote maar je gezondheid komt toch nog steeds op de eerste plaats he!
                      Veel sterkte!!

grtz
                      getting back in shape...

Comment

Tnx allemaal voor jullie reacties!
                        Ik heb maandag een afspraak bij de huisarts. Ik hou jullie op de hoogte!!

grts

Comment

Succes! Ik heb vandaag net ook gehoord dat ik ook een ECG, bloedonderzoek etc voor het hart moet doen. Omdat hartproblemen in mijn familie zit.
                          An eye for an eye makes the whole world go blind

Comment

ey man dat is echt KLOTE voor je !! ik hoop echt voor je dat het goed komt en dat je erachter komt,en dat het dan te verhelpen is sorry ik heb hier geen ervaring mee maar ik wilde je gewoon even het beste wensen

Comment

Het klink idd nog het meest als hartkloppingen, hebben veel mensen inclusief inzelf soms wel eens last van.

Neemt absoluut niet weg dat ik vind dat je er heel erg goed aan doet erop te staan dat je doorverwezen wordt en goed onderzocht!
                              Vooral omdat je aangeeft hier vaak last van te hebben en dat je er ook flinke hoofdpijn bij krijgt. Het gebruik van cafeïne zou ik overigens net als Grain in eerste instantie juist afraden, zeker totdat je weet wat je precies mankeert en wat de invloed van cafeïne daarop is. Op een paar uitzonderingen na is immers de combinatie van hartproblemen en cafeïne niet de meest verstandige.

Veel succes bij de huisarts en daarna uiteraard de cardioloog!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X